Στις 16 Ιουνίου 1903, στις 9:30 το πρωί, ο Henry Ford και μια ομάδα υποψήφιων επενδυτών συγκεντρώθηκαν στο Ντιτρόιτ για την επίσημη ίδρυση της Ford Motor Company. Αυτό σηματοδότησε το επιτυχημένο εγχείρημα του Ford μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες που είχαν προηγηθεί. Μόλις ένα μήνα αργότερα, τον Ιούλιο του 1903, το πρώτο αυτοκίνητο Ford συναρμολογήθηκε σε ένα εργοστάσιο στη λεωφόρο Mack στο Ντιτρόιτ.

Hulton Archive/Getty Images

Τότε η Ford παρήγαγε μόλις λίγα αυτοκίνητα καθημερινά, ωστόσο η "επανάσταση" στη μαζική συναρμολόγηση ήρθε με το λανσάρισμα του  Μοντέλου Τ το 1908. Αυτό το προσιτό και αξιόπιστο αυτοκίνητο απέκτησε γρήγορα τεράστια δημοτικότητα και μέσα σε μια δεκαετία, σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα στην Αμερική ήταν Μοντέλα Τ. Για να ανταποκριθεί στην αλματώδη αύξηση της ζήτησης, η Ford εφάρμοσε καινοτόμες μεθόδους μαζικής παραγωγής. Μάλιστα, το 1913 παρουσιάστηκε η πρώτη κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης στον κόσμο, αλλάζοντας για πάντα τη διαδικασία κατασκευής.

Getty Images
Ο Henry Ford με το Μοντέλο T.
 

Το όραμα του Henry Ford επεκτάθηκε και στη βελτίωση της ζωής των εργαζομένων του, όταν το 1914, εισήγαγε το πρωτοποριακό ημερομίσθιο των 5 δολαρίων για οκτάωρη εργασία- σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο της βιομηχανίας εκείνη την εποχή. Η κίνηση αυτή αποτέλεσε νέο πρότυπο για την αποζημίωση των εργαζομένων στον κλάδο.

Library of Congress/Corbis/VCG via Getty Images
Μια σειρά από αυτοκίνητα Model T περιμένουν περαιτέρω συναρμολόγηση στο εργοστάσιο της Ford Highland Park στο Michigan.

Ορμώμενος από τις φιλοδοξίες του, ο Ford ξεκίνησε την κατασκευή του βιομηχανικού συγκροτήματος River Rouge στο Dearborn του Michigan, ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του 1910 και τις αρχές της δεκαετίας του 1920. Το εργοστάσιο ενσωμάτωσε διάφορα εξαρτήματα και υπηρεσίες που ήταν απαραίτητα για την παραγωγή αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός εργοστασίου γυαλιού και ενός χαλυβουργείου. Παρά την αρχική αντίσταση των άλλων μετόχων λόγω του τεράστιου κόστους, ο Ford απέκτησε τελικά τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας και τοποθέτησε τον γιο του, Edsel Ford, ως πρόεδρο της εταιρείας το 1919.

FPG/Getty Images

Μετά τον πρόωρο θάνατο του Edsel το 1943, ο Henry Ford επέστρεψε για λίγο στην προεδρία πριν παραδώσει τα ηνία στον εγγονό του, Henry Ford II, το 1945. Δύο χρόνια αργότερα, ο Henry Ford, ο θρυλικός κατασκευαστής αυτοκινήτων, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών στο σπίτι του στο Dearborn, αφήνοντας πίσω του μια βαρυσήμαντη κληρονομιά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.