Άραγε πόσοι γνωρίζουν ότι στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ του 1984, η 911 των Jacky Ickx και Claude Brasseur πήρε φωτιά εξαιτίας προβλήματος σε ένα καλώδιο, πέφτοντας προσωρινά στην 139η θέση της κατάταξης; Παραδόξως, τελικά κατάφεραν να τερματίσουν στην 6η θέση.
Μια άλλη 911 που συμμετείχε στον αγώνα εκείνης της χρονιάς, τερμάτισε στην 26η θέση. Και ο νικητής; Αυτός ήταν ο Rene Metge που μαζί με τον Dominique Lemoyne, κάλυψαν τα εξαντλητικά 11.000 χιλιόμετρα του Paris-Dakar με την τροποποιημένη Porsche 911, με τα διπλά αμορτισέρ και την υπερυψωμένη ανάρτηση, το ενισχυμένο πλαίσιο, το νέο σύστημα AWD και τα ελαφριά πλαστικά πάνελ του αμαξώματος.
Και είναι αυτό το αυτοκίνητο, που σηματοδότησε την πρώτη νίκη της 911 στον πιο σκληρό αγώνα εκτός δρόμου στον κόσμο, στο οποίο αποτίει φόρο τιμής η ειδική έκδοση που βλέπεις μπροστά σου. Είναι μια σύγχρονη 911 Dakar, που φτιάχτηκε κατά παραγγελία ενός Ιταλού συλλέκτη σπορ αυτοκινήτων.
Ναι, και τα 2.500 κομμάτια της Dakar (992) έχουν κατασκευαστεί, μας λέει η Porsche. Αυτό εδώ δημιουργήθηκε από το παράρτημα Sonderwunsch (σ.σ. μεταφράζεται σε "ειδική επιθυμία") της Porsche, για να σηματοδοτήσει το τέλος της διαδρομής για την έκδοση που δεν της αρέσει η άσφαλτος.
Κύριο αισθητικό χαρακτηριστικό του, μια τρίχρωμη βαφή που περιέχει πολύ κίτρινο, πολύ σκούρο μπλε και λίγο γαλάζιο. Κάτω από το αμάξωμα και τα τονισμένα φωτιστικά σώματα, αυτό που συναντάς είναι μια Carrera 4 GTS.
Που μεταφράζεται σε έναν επίπεδο 6κύλινδρο twin-turbo 3.0 λίτρων, 475 ίππους, οκτατάχυτο κιβώτιο PDK, AWD, πολλά προγράμματα οδήγησης και υψηλές επιδόσεις: το 0-100 km/h διαρκεί μόλις 3,4 δευτερόλεπτα. Πολύ μακριά από αυτό που χρησιμοποίησαν οι Metge και Lemoyne για να κερδίσουν τον αγώνα του 1984.
Για ένα μικρό χρονικό διάστημα, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά αυτή την πολύ ξεχωριστή 911, καθώς η Porsche θα την εκθέσει στο μουσείο της, πριν αναχωρήσει για το νέο της σπίτι.
Πηγή: topgeargreece.gr