To 1959, o Αργεντινός πρώην οδηγός αγώνων και επιχειρηματίας Alejandro de Tomaso αποφάσισε να ιδρύσει στην Μόντενα της Ιταλίας την αυτοκινητοβιομηχανία De Tomaso, που "βαφτίστηκε" από το επώνυμό του. Το logo της αποτελούνταν από τα χρώματα της αργεντίνικης σημαίας και το λογότυπο της περιοχής Ceballos στην χώρα του ταγκό, όπου ο de Tomaso μεγάλωσε. Διόλου τυχαία, οι εγκαταστάσεις της βρισκόντουσαν σε πολύ κοντινή απόσταση με εκείνες της Ferrari.

Το διασημότερο μοντέλο του brand ήταν η Pantera. Ένα πραγματικό κόσμημα για τον κόσμο των 4 τροχών, που διέθετε έναν πανίσχυρο -για την εποχή του- κινητήρα. Το project έφερε την υπογραφή του διάσημου designer Tom Tjaarda, ο οποίος ήθελε να βασιστεί σε ένα στιβαρό monocoque πλαίσιο, χαλύβδινο, ανθεκτικό και με πρωτοποριακή αεροδυναμική.

Η πρώτη Pantera κατασκευάστηκε το 1970 και ουσιαστικά διαδέχτηκε το μέχρι τότε κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, την Mangusta. Η επίσημη παρουσίασή της έγινε στο Motor Show της Νέας Υόρκης το ίδιο έτος. Σχεδόν κάθε κομμάτι επάνω της ήταν προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Μεταξύ άλλων διέθετε έναν κινητήρα 5.8 L Ford Cleveland V8 που απέδιδε 335 ίππους και "φορούσε" τους περιβόητους τροχούς Campagnolo 15". Η παραγωγή της διήρκεσε μέχρι το 1993. Παρότι συνεχώς υπήρχαν βελτιώσεις πάνω στο κάθε μοντέλο, κατασκευάζονταν όλο και λιγότερα αντίγραφα. 

Στις μέρες μας δεν κυκλοφορούν παρά ελάχιστα αντίτυπα της DeTomaso Pantera. Ένα από αυτά αγοράστηκε πρόσφατα σε δημοπρασία έναντι €70.000. Ποσό μάλλον μικρό για να αντικατοπτρίσει την πραγματική αξία του οχήματος. 


Διάβασε ακόμη για την επιστροφή του θρυλικού DeLorean DMC-12, τα ομορφότερα supercars των 90s και το πιο exclusive ράλι του πλανήτη.