Ο Kanye West δεν σταματά να σοκάρει. Αυτήν τη φορά, το έκανε μέσω του Super Bowl. Η διαφήμιση της Yeezy.com που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του μεγάλου τελικού άφησε τους θεατές άφωνους με την περίεργη αισθητική της.

Αυτό όμως που ακολούθησε ήταν ακόμη πιο εξωφρενικό: Ο West άλλαξε αμέσως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του, προσθέτοντας μόνο ένα προϊόν προς πώληση – ένα λευκό μπλουζάκι με σβάστικα, στην τιμή των 20 δολαρίων.

Μέχρι τη στιγμή που η διαφήμιση έπαιξε στον αέρα, το Yeezy.com φιλοξενούσε έναν Shopify-powered κατάλογο με απλά, μη επώνυμα ρούχα – μπλουζάκια, παντελόνια, μπουφάν – τίποτα που θα μπορούσε να προκαλέσει αντιδράσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με το Variety, αμέσως μετά την προβολή της διαφήμισης, η σελίδα άλλαξε και το μοναδικό προϊόν που υπήρχε ήταν το μπλουζάκι με τη σβάστικα. Ήταν ήδη αργά: το διαφημιστικό είχε βγει στον αέρα και οι σταθμοί που το μετέδωσαν δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα.

Πώς πέρασε η διαφήμιση

Σύμφωνα με πηγές, το διαφημιστικό της Yeezy.com πέρασε από νομική έγκριση, καθώς δεν παρουσίαζε κάτι προσβλητικό. Ήταν ένα φτηνό σποτ, γυρισμένο με iPhone, όπου ο West εμφανίζεται σε μία οδοντιατρική καρέκλα, λέγοντας: "Λοιπόν παιδιά, ξόδεψα όλα τα λεφτά της διαφήμισης σε αυτά τα νέα δόντια. Οπότε έπρεπε να τη γυρίσω με iPhone. Μπείτε στο yeezy.com".

Το διαφημιστικό μεταδόθηκε από τρεις σταθμούς της Fox, μεταξύ αυτών και το KTTV του Λος Άντζελες, ενώ φέρεται να παίχτηκε και σε άλλες αγορές. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο West αγοράζει χρόνο σε τοπικά κανάλια κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Το 2024 είχε κάνει το ίδιο με μια άλλη διαφήμιση, που όμως δεν είχε προκαλέσει αντιδράσεις.

Τα προειδοποιητικά σημάδια

Είναι γνωστό ότι ο Kanye West έχει αυτοχαρακτηριστεί "ναζί" και το προφίλ του στο X έχει απενεργοποιηθεί επανειλημμένα για αντισημιτικά σχόλια. Από το "Είμαι ναζί" μέχρι το "Ο Χίτλερ είναι τόσο cool", οι πρόσφατες δηλώσεις του προμήνυαν ότι κάτι ακραίο θα ακολουθούσε. Παρόλα αυτά, η διαφήμιση πέρασε απαρατήρητη επειδή επρόκειτο για τοπικό σποτ – κάτι που επιλέγουν συχνά αμφιλεγόμενοι διαφημιζόμενοι για να αποφύγουν τη μεγάλη δημοσιότητα των εθνικών διαφημίσεων.

"Ήταν μια μικρή διαφήμιση, νομίζω ότι κανείς δεν έβαλε τα κομμάτια μαζί", ανέφερε πηγή από τον χώρο των media. "Το περιεχόμενο ήταν καθαρό, η σελίδα ήταν καθαρή, οπότε τυπικά όλα έμοιαζαν εντάξει".

Δείτε πώς ήταν η σελίδα πριν και μετά την αλλαγή:

Yeezy.com

Η αντίδραση των εταιρειών

Το Fox και η διαφημιστική εταιρεία USIM που τοποθέτησε το διαφημιστικό δεν έχουν σχολιάσει το περιστατικό. Η Shopify επίσης δεν έχει απαντήσει στις καταγγελίες. Ο ειδικός στις κρίσεις PR, Ronn Torossian, χαρακτήρισε την απόφαση της Shopify να επιτρέψει την πώληση αυτών των προϊόντων "τεράστιο λάθος". "Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να επιτρέπεται η πώληση ενός συμβόλου που αντιπροσωπεύει τη γενοκτονία έξι εκατομμυρίων ανθρώπων", δήλωσε.

Ο Kanye West φαίνεται πως συνεχίζει με την προκλητική του συμπεριφορά, μετά το "ρεσιτάλ" των προηγούμενων ημερών, που οδήγησε και στη διαγραφή του από το X.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.