Η εποχή που το πρωινό ξεκινούσε με εφημερίδα και καφέ φαίνεται πλέον μακρινή ανάμνηση. Στην Ελλάδα, όπως και σε όλη την Ευρώπη, τα σόσιαλ μίντια έχουν γίνει το νέο "κανάλι" ενημέρωσης, ειδικότερα για τις νεότερες γενιές. Πόσοι Έλληνες όμως, ενημερώνονται από το TikTok και το YouTube για την επικαιρότητα;

Μια νέα μελέτη του 2025 αποκαλύπτει πως το 44% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια πηγή ειδήσεων. Με σκοπό να κατανοήσουν το αυξανόμενο φαινόμενο των ανθρώπων που στρέφονται στα σόσιαλ μίντια για ενημέρωση, οι ειδικοί της Aura Print ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες "κατανάλωσης" ειδήσεων, προκειμένου να βρουν ποιες ευρωπαϊκές χώρες τα χρησιμοποιούν περισσότερο για αυτόν τον λόγο.

Στην πρώτη θέση ως η ευρωπαϊκή χώρα που χρησιμοποιεί περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα για ειδήσεις βρίσκεται η Ρουμανία, με τελικό σκορ 83,2/100. Το YouTube φαίνεται να είναι η πλατφόρμα που προτιμούν οι Ρουμάνοι για ειδήσεις, καθώς ένας στους τρεις (31%) το χρησιμοποιεί ως πηγή ενημέρωσης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί (48%) άνθρωποι στη χώρα λένε πως συχνά αποφεύγουν τις ειδήσεις σήμερα, κυρίως λόγω υπερφόρτωσης από ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

Ακολουθεί από κοντά, με τελικό σκορ 82,5/100, η Σερβία. Στην πραγματικότητα σημειώνει το υψηλότερο ποσοστό ατόμων που χρησιμοποιούν το YouTube για ειδήσεις (33%) από όλες τις άλλες χώρες. Όσον αφορά την εμπιστοσύνη στις ειδήσεις, μόλις το 27% των κατοίκων της Σερβίας δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τα νέα.

Με τελικό σκορ 75,8/100, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα. Ενώ το YouTube είναι η προτιμώμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις, το 17% των Ελλήνων προτιμά το TikTok. Μόλις το 22% των ανθρώπων στην Ελλάδα λένε ότι εμπιστεύονται τις ειδήσεις, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα τη νοτιοευρωπαϊκή χώρα που εμπιστεύεται λιγότερο τις ειδήσεις.

Η Βουλγαρία έρχεται τέταρτη, επιτυγχάνοντας τελικό σκορ 75,1/100. Όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της μελέτης, η Βουλγαρία επίσης προτιμά το YouTube για ειδήσεις, με έναν στους τρεις ανθρώπους (30%) να επιλέγει την πλατφόρμα, σε σύγκριση με έναν στους έξι (15%) που επιλέγει το TikTok ως πηγή ειδήσεων. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 63% των Βουλγάρων λένε πως αποφεύγουν τις ειδήσεις, καθιστώντας τη Βουλγαρία την ευρωπαϊκή χώρα που τις αποφεύγει περισσότερο.

Συμπληρώνοντας την πρώτη πεντάδα και με τελικό σκορ 70,7/100,  βλέπουμε την Πολωνία. Το 32% των κατοίκων της Πολωνίας επιλέγει το YouTube ως πηγή ειδήσεων - το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό από όλες τις αναλυόμενες χώρες, μετά τη Σερβία. Η Πολωνία είναι η ανατολικοευρωπαϊκή χώρα που έχει τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ειδήσεις, καθώς σχεδόν οι μισοί (47%) Πολωνοί λένε ότι τις εμπιστεύονται.

Τη δεκάδα κλείνουν οι Ελβετία, Γαλλία, Ουγγαρία, Κροατία και Ιρλανδία, με τις Γαλλία, Ουγγαρία και Κροατία να σημειώνουν το ίδιο σκορ (64,4/100).

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.