Η 4η Ιουλίου ήταν η πιο ζεστή ημέρα που έχει καταγραφεί στον πλανήτη μέχρι σήμερα. Με τους καύσωνες να αποτελούν όλο και πιο συχνά φαινόμενα και εν αναμονή του επόμενου που ξεκινά αύριο, τα μέτρα προστασίας που οφείλουμε να λαμβάνουμε κρίνονται όλο και πιο επιτακτικά. Και από ό,τι φαίνεται αυτό δεν επηρεάζει μόνο εμάς σαν μονάδες, αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες πλήττονται εξίσου από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Σύμφωνα με νέα έκθεση της USA Today, υπάρχουν συγκεκριμένες μέγιστες θερμοκρασίες στις οποίες μπορούν να αποδώσουν τα αεροσκάφη. "Το βάρος με το οποίο μπορείς να λειτουργήσεις (μέγιστο μικτό βάρος απογείωσης) μειώνεται όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία", δήλωσε η πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρείας και εκπρόσωπος της FlightAware, Kathleen Bangs. "Όσο πιο ζεστός και πιο υγρός είναι ο περιβάλλων αέρας, τόσο περισσότερο υποβαθμίζονται τα εξαρτήματα του αεροσκάφους και οι επιδόσεις της αεροτομής".

Αλλά δε χρειάζεται καν να κάνει τόση ζέστη για να ακυρωθούν ή να καθυστερήσουν οι πτήσεις. Εξαρτάται πραγματικά από τον τύπο του αεροσκάφους, την απόσταση που πρόκειται να διανύσει και το υψόμετρο - και ως γενικός κανόνας τους, όσο μεγαλύτερο είναι το υψόμετρο και η θερμοκρασία, τόσο πιο επικίνδυνο.

"Όσο αυξάνεται είτε το υψόμετρο είτε η θερμοκρασία, η απόδοση των κινητήρων και του αεροσκάφους επιδεινώνεται", δήλωσε ο Robert Mann, ανεξάρτητος αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας και πρώην στέλεχος αεροπορικής εταιρείας. "Οι κινητήρες παράγουν λιγότερη ισχύ, οι πτέρυγες παράγουν λιγότερη άνωση και ο συνδυασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη ικανότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου εσόδων".

Από εκεί και πέρα, οι αεροπορικές εταιρείες είναι αναγκασμένες να πάρουν κάποιες δύσκολες αποφάσεις: εκφόρτωση επιβατών, αναβολή του ανεφοδιασμού με καύσιμα (που συνήθως σημαίνει ενδιάμεση στάση) ή αναβολή της απογείωσης με την ελπίδα ότι τελικά θα κρυώσει. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.