Φαντάσου ένα κοινωνικό δίκτυο που δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις καθόλου, ούτε να το έχεις με τις χορογραφίες α λα TikTok. Ηχογραφείς τη φωνή σου, στέλνεις το ηχητικό μήνυμα και μετά αυτοκαταστρέφεται όπως εκείνα που λάμβανε ο αστυνόμος Σαΐνης. Αυτό λοιπόν ακριβώς είναι το Clubhouse και η μόνη του διαφορά με ό,τι έχουμε χειριστεί μέχρι τώρα είναι ότι στηρίζεται εξ ολοκλήρου στα φωνητικά μηνύματα.

Δεν υπάρχει τίποτα και πουθενά σε γραπτή μορφή - δημιουργήθηκε με το σκεπτικό μιας πιο χαλαρής και ασφαλούς επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης σε "δωμάτια" όπου γίνονται συζητήσεις. Ηχογραφείς ό,τι θέλεις, αλλά τίποτα δεν καταγράφεται ούτε αποθηκεύεται, λύνοντας έτσι τον πονοκέφαλο που δημιούργησε το WhatsApp στους χρήστες του αναφορικά με την παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων. 

Πώς λειτουργεί

Βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσεις να γίνεις μέλος του Clubhouse είναι να είσαι άνω των 18, να έχεις iPhone (η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για iOS) και κάποιος να σου έχει στείλει ειδική πρόσκληση. Ο κάθε χρήστης μπορεί να διαθέσει μόνο μία κάθε ημέρα και όταν την αποδεχθείς, προστίθεσαι στο κοινό ενός "δωματίου" ως ακροατής με κλειστό μικρόφωνο.

Κάθε "δωμάτιο" με τη σειρά του έχει επόπτες-συντονιστές, οι οποίοι είναι πανταχού παρόντες και μπορούν να επεμβαίνουν κατά το δοκούν. Οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν το "κουμπί" "σήκωσε το χέρι σου" ("raise your hand") που θυμίζει έντονα τις εφαρμογές Teams or Zoom. Μπορείς δηλαδή και να μην το σηκώσεις αν δε θέλεις και απλά να ακούς προσεκτικά όσα λέγονται. 

Μέχρι στιγμής, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, την εφαρμογή έχουν δοκιμάσει η Oprah Winfrey, o Ashton Kutcher και ο Chris Rock, ενώ μέχρι τον περασμένο Μάιο όταν ακόμα λειτουργούσε στην beta εκδοχή της είχε φτάσει τους 3.500 χρήστες. Σχεδόν περιττό να σχολιάσουμε ότι τέτοιοι αριθμοί δεν πλησιάζουν ούτε στο ελάχιστο τα ιλιγγιώδη στατιστικά του ομολογουμένως πιο διασκεδαστικού TikTok ή των πιο mainstream whatsApp και Viber.