Το TikTok αποτελεί, παγκοσμίως, έναν καθιερωμένο πάροχο ψυχαγωγικού περιεχομένου, που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής ανάμεσα στους ενήλικες ως πηγή ενημέρωσης -ή, μάλλον, παραπληροφόρησης- τουλάχιστον όσον αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο. 

Τα στοιχεία που έδωσε στο δημοσιότητα το Ofcom

Η ετήσια αναφορά του Γραφείου Επικοινωνιών του Ηνωμένου Βασιλείου (Office of Communications, εν συντομία Ofcom), δηλαδή της εγκεκριμένης από την κυβέρνηση ρυθμιστικής αρχής και αρχής ανταγωνισμού για τις ραδιοτηλεοπτικές, τηλεπικοινωνιακές και ταχυδρομικές βιομηχανίες της χώρας, αποκαλύπτει ότι το TikTok είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη πηγή ειδήσεων, με το 7% των ενηλίκων να το χρησιμοποιούν για την ενημέρωσηή τους, τη στιγμή που πριν από δύο χρόνια το συγκεκριμένο ποσοστό αντιστοιχούσε στο 1% των χρηστών του. 

Όσον αφορά τους εφήβους 12 έως 15 ετών, σύμφωνα με την ίδια αναφορά, η πιο δημοφιλής πηγή ενημέρωσης είναι το Instagram, που ακολουθείται από το TikTok και, μετά, από το YouTube.

Getty Images

Το ζήτημα της παραπληροφόρησης

Το ανησυχητικό για όσους κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τη διάδοση της παραπληροφόρησης είναι το ότι οι μισοί από τους χρήστες του TikTok που στρέφονται σε αυτό για να μάθουν τα νέα της επικαιρότητας δεν αναζητούν λογαριασμούς συμβατικών ενημερωτικών οργανισμών αλλά στρέφονται προς άλλους TikTokers.

> Διάβασε ακόμα: Το TikTok στο εξής θα μας προειδοποιεί για πιθανό 'ακατάλληλο' περιεχόμενο

Πιο αναλυτικά, από όσους χρησιμοποιούν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για να μάθουν τα νέα της επικαιρότητας, το 44% υποστηρίζει ότι η κύριά του πηγή είναι οι άλλοι χρήστες που ακολουθεί, ενώ το 36% οι φίλοι και οι συγγενείς του. Μόνο το 24% αναφέρει επίσημους ενημερωτικούς οργανισμούς, από τους οποίους οι πιο δημοφιλείς στο TikTok είναι του Sky News, του BBC και του ITV.

> Διάβασε ακόμα: Όσα δεν ξέρεις για τους stars του TikTok και ντρέπεσαι να ρωτήσεις

Να αναφερθεί ότι το TikTok, που ανήκει στην κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ByteDance, είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες. 

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.