Τι συμβαίνει τελευταία στα social media και όλοι έχουν τόσα νεύρα με τα φαγητά τους; Όχι δεν αναφέρομαι σε όσους έχουν παραγγείλει και δεν έμειναν ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Ο λόγος γίνεται για τους επίδοξους σεφ του Instagram και του TikTok που ανεξάρτητα από τις δυνατότητές τους, έχουν επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο να κάνουν δελεαστικό το φαγητό τους. Χτυπώντας το!

Στην αρχή, παρατήρησα κυρίως πλάκες από μπριζόλες που έπεφταν ελεύθερα (σαν να έπεσαν από σκάλα) πάνω σε ξύλινες σανίδες κοπής. Μετά κοίταξα λίγο πιο προσεκτικά. Οι χυμοί πετιούνται σε σουρωτήρια. Φρούτα ξεφλουδίζονται σε απόσταση μιας εκατοστών από την κάμερα. Και τόσα ακόμη. Τα σύγχρονο κλιπ μαγειρικής στο Instagram ή στο TikTok είναι μια βίαιη κακοφωνία από γρήγορες κοπές, κοψίματα, σκισίματα, φυσαλίδες και χτυπήματα, που κορυφώνονται σε ένα υπέροχο τελικό προϊόν που μοιάζει να έρχεται από το πουθενά.

Μερικά παραδείγματα


 


 


 

Πώς φτάσαμε ως εδώ; Μήπως η σύνδεση βίντεο μαγειρικής με αυτόν τον τρόπο παρέχει κάποιο πλεονέκτημα παραγωγής; Γιατί τόσοι πολλοί διαδικτυακοί σεφ ακολουθούν το ίδιο μοτίβο; Δύσκολες ερωτήσεις. Φαίνεται όμως ότι τα κομμένα φαγητά από το πουθενά, πουλάνε. Έτσι κι αλλιώς όλα είναι ένα τρελό, ισότιμο παιχνίδι εντυπωσιασμού, όπου οι "πόντοι" (δευτερόλεπτα από το χρόνο μου) ανταμείβονται για οτιδήποτε αστείο, ελκυστικό ή δυνατό. Για σκέψου το.

Αν λοιπόν θες να παρακολουθήσει κάποιος το βίντεο μαγειρικής σου, πρέπει να σκεφτείς βασικά αν θα το έβλεπες εσύ ο ίδιος. Και η αλήθεια είναι ότι κάθε δευτερόλεπτο που σπαταλάς, μπορεί να σε κάνει να πατήσεις το skip. Επειδή λοιπόν ο χρόνος είναι χρήμα, πρέπει οπωσδήποτε να σκεφτείς κάτι ενυπωσιακό σε σύντομο χρόνο. Και αν θες να γίνεις viral, μάλλον θα πρέπει να αρχίσεις να κάνεις το κρέας σου να πονά.
 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.