Το μη-κυβερνητικό παρατηρητήριο Media Matters πρόσφατα ταυτοποίησε πάνω από 150 διαφημίσεις που τρέχουν στο Facebook, μαμά-εταιρεία του οποίου είναι η Meta, στις οποίες χρησιμοποιείται ρητορική μίσους με όχημα τη λέξη groomer, που υπονοεί ότι τα LGBTQIA+ άτομα εκμαυλίζουν παιδιά.

Η γενεαλογία της ρητορικής περί groomer

Αυτή η αβάσιμη ρητορική περί τάχα μου επικινδυνότητας των LGBTQIA+ ατόμων για το κοινωνικό σύνολο άρχισε να αναπτύσσεται στη δημόσια διαβούλευση ως τμήμα εκείνης που χρησιμοποιείται για τη θέσπιση συντηρητικής νομοθεσίας που π.χ. αρνείται στα transgender παιδιά την πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που επιβεβαιώνει το φύλο τους ή τη συμμετοχή τους στα σχολικά αθλήματα.

Κάποιοι "αντι-γκέι" εξτρεμιστές έχουν κολλήσει την ταμπέλα στα ενήλικα LGBTQIA+ άτομα και σε όσα τα υποστηρίζουν ότι είναι groomers, κάτι που, γενεαλογικά, γειτνιάζει με μία ριζωμένη σε κάποιους αντίληψη μίσους που θέλει τα LGBTQIA+ άτομα να εκμεταλλεύονται (σεξουαλικά) τα παιδιά. Μάλιστα, η ίδια η λέξη groomer παρουσιάζει σταθερή ανοδική τάση στα trends του Google, από το 2014 μέχρι σήμερα.

iStock

> Διάβασε ακόμα: Η Kim Petras και η επινόηση της slut pop

Αυτή η διάχυση της ρητορικής περί LGBTQIA+ groomers, λοιπόν, δεν είναι να απορεί κανείς που πέρασε και στις διαφημίσεις που ανεβάζουν στα social media οι ακροδεξιοί εξτρεμιστές.

Πάνω από 1 εκατομμύριο impressions

Ένα το κρατούμενο: Η επίσημη πολιτική της Meta απαγορεύει τη ρητορική μίσους στις πλατφόρμες της και, όπως είδαμε, η συγκεκριμένη λέξη αποτελεί ξεκάθαρα μία μορφή hate speach. Συνεπώς, κάθε χρήση της παραβιάζει τους κανόνες της πλατφόρμας.

Παρόλα αυτά, πάνω από 150 διαφημίσεις που τη χρησιμοποιούν έκαναν την εμφάνισή τους στις πλατφόρμες της Meta και, μετά την "κρούση" της Media Matters, απέτυχε να κατεβάσει σχεδόν 100 από αυτές, παρότι έχει ξεκάθαρα δηλώσει ότι η ρητορική περί groomer παραβιάζει την πολιτική της.

> Διάβασε ακόμα: Τι ακριβώς σημαίνει να είσαι non-binary

Να σημειωθεί, τέλος, ότι στη μέση μπαίνει ο παράγοντας "κέρδος" υπέρ της Meta, καθώς οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν τον όρο groomer υπολογίζεται ότι μετρούν πάνω από 1 εκατομμύριο impressions, κάτι που αναλογεί σε μερικές χιλιάδες δολάρια.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.