Μπορεί να μην το καταλαβαίνεις, αλλά το Google Search πάντα εξελίσσεται στο παρασκήνιο, χιλιάδες φορές τον χρόνο. Ο σκοπός αυτών των αλλαγών είναι διπλός. Να βελτιωθεί η εμπειρία χρήσης σου και τα αποτελέσματα που σου επιστρέφει μετά από κάθε αναζήτηση που κάνεις να σου είναι όσο πιο χρήσιμα γίνεται. Τι είδους, όμως, είναι οι αλλαγές που κάθε φορά θέτει σε λειτουργία και ποιες από αυτές είναι πιο επαναστατικές;

Πώς η Google αποφασίζει τι θα αλλάξει

Ενώ τα συστήματα που αποφασίζουν το ποιες ιστοσελίδες είναι σχετικές και αξιόπιστες για να σου τις εμφανίσει μετά από ένα search που θα κάνεις είναι αυτοματοποιημένα, οι αποφάσεις για το πώς θα εκτελούν τις λειτουργίες τους προαπαιτούν μία συντονισμένη προσπάθεια από μεγάλες ομάδες που κάνουν συνεχώς μικροδιορθώσεις στο λογισμικό του Google Search, έτσι ώστε να σου επιστρέφει τα πιο χρήσιμα σε σένα αποτελέσματα.

Πριν εφαρμοστεί οποιαδήποτε αλλαγή περνάει από μία αυστηρή διαδικασία τεσταρίσματος. Για να καταλάβεις την έκτασή τους, αρκεί να αναφέρουμε ότι μόνο το 2021 η Google έτρεξε περισσότερα από 700.000 τέτοια πειράματα που τελικά οδήγησαν σε 4.000 βελτιώσεις της υπηρεσίας αναζητήσεών της.

Οι αλλαγές που έρχονται

Εκτός από τις πολλές μικροδιορθώσεις στις οποίες υπόκειται σε καθημερινή βάση το Google Search, υπάρχουν όμως και οι καινοτομίες που αποσκοπούν στο να γίνει πιο "φυσικό και διαισθητικό". Μία από αυτές είναι το multisearch στο mobile app της Google, που επιτρέπει στους χρήστες του να κάνουν αναζήτηση ταυτόχρονα με εικόνα και κείμενο.

Μία λειτουργία που αναμένεται είναι αυτή του "multisearch κοντά μου”, που θα σου επιστρέφει τοπικά αποτελέσματα. Αν π.χ. κάνεις αναζήτηση με τη φωτογραφία ενός μήλου και τη λέξη "κατάστημα", στα αποτελέσματα θα λάβεις, μεταξύ άλλων, μανάβικα σε walking distance.

Το κομμάτι της οπτικής αναζήτησης είναι ένα από αυτά στα οποία έχει δοθεί γενικά προτεραιότητα, όπως και αυτό το τοπικότητας που ενδέχεται να σου φανεί χρήσιμο στην εξερεύνηση μιας πόλης στην οποία βρίσκεσαι για πρώτη φορά και μπορεί να λάβει τη μορφή της εμφάνισης αποτελεσμάτων με content από τοπικούς δημιουργούς.

Υπό ανάπτυξη βρίσκεται, επίσης, ένα καινούργιο feature που θα εντοπίζει και θα σου εμφανίζει συμβουλές οι οποίες θα παρέχονται από "αληθινούς ανθρώπους", όπως είναι όσοι δημιουργούν how-to βίντεο. Στην ουσία του, θα αποτελεί τη φυσική συνέχεια του ήδη υπάρχοντος "discussions and forums”.

Μία αλλαγή που ίσως να έχεις ήδη παρατηρήσει είναι πως αν κάνεις την ίδια αναζήτηση στον υπολογιστή και το κινητό σου, τα αποτελέσματα που σου εμφανίζονται είναι διαφορετικά. Αυτό συμβαίνει επειδή στο κινητό φορτώνουν πρώτα όσα είναι πιο ελαφριά σε μέγεθος, κάτι που αναμένεται να γενικευθεί.

Τέλος, στο μέλλον θα δοθεί αυξημένη σημασία στο content που παράγεται από αληθινούς ανθρώπους και όχι στο επί τούτο βελτιστοποιημένο για να ανεβαίνει ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Σκοπός; Η παραγωγή περιεχομένου που να είναι χρήσιμο για τους ανθρώπους και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.