Η λειτουργία πτήσης στο τηλέφωνό σου δεν πρέπει να προορίζεται μόνο για τη διάρκεια των ταξιδιών με το αεροπλάνο. Παρόλο που μπορεί να μπεις στον πειρασμό να την απενεργοποιήσεις μόλις προσγειωθείς, υπάρχει ένας σοβαρός λόγος για τον οποίο μπορεί να θέλεις να την κρατήσεις ενεργοποιημένη.
Είναι μύθος οι παρεμβολές;
Ενώ μπορεί να αναρωτιέσαι αν έχει καν νόημα να ενεργοποιείς τη λειτουργία πτήσης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με το αεροπλάνο, η απάντηση είναι πιο ενδιαφέρουσα από ό,τι νομίζεις. Θεωρητικά, πολλά αεροπλάνα είναι εξοπλισμένα με μικρές ραδιοκυψέλες, που έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίζουν ότι τα σήματα από τις τηλεπικοινωνίες δεν παρεμβαίνουν στα συστήματα επικοινωνίας του αεροσκάφους, μια ιδιαίτερα κρίσιμη πτυχή της ασφάλειας.
Ακόμη και αν τα αεροπλάνα δε διαθέτουν αυτές τις ραδιοκυψέλες, τα στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι τα τηλέφωνα παρεμβαίνουν στα ηλεκτρικά συστήματα, είναι περιορισμένα. Μια μελέτη που διεξήχθη από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) το 2012 διαπίστωσε πολύ λίγες περιπτώσεις παρεμβολών που προκλήθηκαν από κινητά τηλέφωνα. Τα περισσότερα στοιχεία φαίνεται να είναι ανεπίσημα ή ξεπερασμένα.
Τι είναι το "air rage";
Υπάρχει όμως ίσως κάποιος άλλος λόγος για τον οποίο απαιτείται η λειτουργία πτήσης, πέρα από έναν σαφή κανονισμό ασφαλείας;
Ναι, το air rage. Ειδικότερα, στις ΗΠΑ, πολλές αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι ένα άτομο με ενεργό τηλέφωνο σε χρήση είναι πολύ πιο επιρρεπές σε αυτό που έχει ονομαστεί "air rage", δηλαδή ένα είδος άγχους, που συσσωρεύεται από τις επικοινωνίες του ατόμου και έχει ως αποτέλεσμα τον θυμό προς τους αεροσυνοδούς και τους άλλους επιβάτες.
Αν πιστεύεις ότι ελέγχεις πλήρως τα νεύρα σου και ότι δεν υπάρχει περίπτωση να σε επηρεάσει καμία πρόσθετη επικοινωνία, συνιστούμε και πάλι να έχεις ενεργοποιημένη τη λειτουργία πτήσης όταν προσγειώνεσαι σε μια νέα χώρα για να αποφύγεις τυχόν τσουχτερές χρεώσεις.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.