Τα social media εξελίσσονται συνεχώς και οι πλατφόρμες δανείζονται όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά η μία από την άλλη για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Πρόσφατα, το Facebook, το TikTok και το YouTube αποτέλεσαν παράδειγμα αυτής της τάσης, με κάθε πλατφόρμα να ενσωματώνει στοιχεία που παραδοσιακά συνδέονται με τους ανταγωνιστές τους.

Αυτή η ανταλλαγή χαρακτηριστικών σηματοδοτεί μια στρατηγική κίνηση για την κατάκτηση ευρύτερης μερίδας του κοινού, αλλά και την ενίσχυση της δέσμευσης των χρηστών.

Ο κλέψας του κλέψαντος

Το Facebook, κάποτε πρωτοπόρος της κοινωνικής δικτύωσης, υιοθετεί μια πιο νεανική προσέγγιση μιμούμενο τη δημοφιλή κάθετη μορφή βίντεο του TikTok. Η τελευταία ενημέρωση από το Facebook περιλαμβάνει ένα νέο πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο πλήρους οθόνης στην εφαρμογή του, που θυμίζει τη διεπαφή του TikTok. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να προβάλλουν Reels, μεγαλύτερα βίντεο και ζωντανό περιεχόμενο σε κάθετη λειτουργία πλήρους οθόνης.

Το Facebook εισήγαγε επίσης ειδική διεπαφή για τον χειρισμό στο κάτω μέρος των βίντεο, επιτρέποντας στους χρήστες να γυρίσουν πίσω, να προχωρήσουν γρήγορα μπροστά, να κάνουν παύση και να προσαρμόσουν την ταχύτητα αναπαραγωγής, αντικατοπτρίζοντας περαιτέρω τη λειτουργικότητα του TikTok. Αυτή η αλλαγή στοχεύει στην αναζωογόνηση της εικόνας του Facebook και στην προσέλκυση των νεότερων δημογραφικών ομάδων που έχουν μαζευτεί στο TikTok.

Το TikTok θέλει να γίνει YouTube

Εν τω μεταξύ, το TikTok κάνει σημαντικά βήματα για να ανταγωνιστεί το YouTube δοκιμάζοντας βίντεο διάρκειας 60 λεπτών. Αρχικά, το TikTok επέτρεπε μόνο βίντεο 60 δευτερολέπτων, μια διάρκεια που αργότερα επεκτάθηκε στα 10 λεπτά για τους περισσότερους χρήστες και στα 15 λεπτά για ορισμένους δημιουργούς. Η υποστήριξη βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας τοποθετεί το TikTok σε θέση να ανταγωνιστεί άμεσα το YouTube, ιδίως για περιεχόμενο που απαιτεί εκτεταμένο χρόνο προβολής, όπως λεπτομερή σεμινάρια ή vlogs. Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να διαταράξει την κυριαρχία του YouTube, ιδίως καθώς η βάση χρηστών του TikTok, η οποία περιλαμβάνει σημαντικό μέρος των νέων ενηλίκων, αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.

Ο δυνητικός αντίκτυπος των βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας του TikTok επεκτείνεται πέρα από το YouTube. Υπηρεσίες streaming όπως το Netflix, το Hulu και το Disney+ ενδέχεται επίσης να αισθανθούν αυτήν την πίεση. Το TikTok φιλοξενεί ήδη πολυάριθμα σύντομα κλιπ από δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες και η δυνατότητα να ανεβαίνουν μεγαλύτερα βίντεο θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους χρήστες να καταναλώνουν ολόκληρα επεισόδια ή ακόμη και ολόκληρες ταινίες στην πλατφόρμα. Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ασχολείται το κοινό με το τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Ο αμοιβαίος δανεισμός χαρακτηριστικών μεταξύ του Facebook, του TikTok και του YouTube απεικονίζει μια ευρύτερη τάση σύγκλισης στον κλάδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Υιοθετώντας η μία τα επιτυχημένα στοιχεία της άλλης, οι πλατφόρμες αυτές όχι μόνο βελτιώνουν τις εμπειρίες των χρηστών τους, αλλά τοποθετούνται και καλύτερα για μελλοντική ανάπτυξη σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.