Θυμάσαι τις ημέρες που το Facebook κυριαρχούσε στο βασίλειο των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης; Λοιπόν, οι millennials έχουν προχωρήσει, και η Gen Z, η γενιά που γεννήθηκε με smartphones στα χέρια, έχει σε μεγάλο βαθμό παρακάμψει το Facebook εντελώς.
Αλλά το Facebook δε σκοπεύει να πέσει χωρίς μάχη. Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, ετοιμάζει τη στρατηγική της για να προσελκύσει πίσω τους νέους και να δώσει ανανεωμένη πνοή στην πλατφόρμα.
Αναδιαμόρφωση του News Feed
Μπορείς να ξεχάσεις το ατελείωτο scrolling σε ενημερώσεις από τις φωτογραφίες των διακοπών της θείας σου. Το Facebook αναδιαμορφώνει το news feed για να δώσει προτεραιότητα στην "ανακάλυψη". Αυτό σημαίνει περισσότερα Reels, αυτά τα σύντομα βίντεο που τραβούν την προσοχή, και συνιστώμενο περιεχόμενο παρόμοιο με τη σελίδα εξερεύνησης στο Instagram.
Πρόκειται για ένα υπολογισμένο ρίσκο, το οποίο ευθυγραμμίζεται με την προτίμηση της Gen Z για ελκυστικό περιεχόμενο σύντομης διάρκειας.
Μια εφαρμογή για τα πάντα
Φαντάσου έναν κόσμο, στον οποίο δε θα χρειάζεσαι μια ξεχωριστή εφαρμογή για να αγοράσεις έπιπλα, να βρεις μια τοπική λέσχη βιβλίου ή να προγραμματίσεις μια εκδρομή για το σαββατοκύριακο. Αυτό είναι το όραμα που έχει το Facebook για τον εαυτό του.
Προωθούν λειτουργίες όπως το Marketplace, τα Events, τα Groups και τα Dating, ελπίζοντας ότι οι νέοι θα βρουν αυτές τις λειτουργίες πολύτιμες και θα τους κρατήσουν δεσμευμένους στο οικοσύστημα του Facebook.
Το πλεονέκτημα του Marketplace
Ας το παραδεχτούμε, το Facebook Marketplace είναι ένα μικρό αουτσάιντερ με εκπληκτική δύναμη. Πολλοί άνθρωποι έχουν δοκιμάσει ξανά το Facebook μόνο και μόνο για να έχουν πρόσβαση στον θησαυρό του με τα μεταχειρισμένα αγαθά.
Αυτό το ενσωματωμένο marketplace θα μπορούσε να είναι το μυστικό όπλο του Facebook. Προσφέρει ένα επίπεδο ευκολίας και εξοικείωσης που οι ανταγωνιστές μπορεί να μην έχουν, καθιστώντας το μια ελκυστική επιλογή για τους νέους.
Οι αβεβαιότητες
Ενώ το σχέδιο του Facebook έχει δυνατότητες, υπάρχουν εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Το Facebook Dating εξακολουθεί να δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί άλλες εφαρμογές γνωριμιών και η επιμελημένη, "θετική" εικόνα των Groups μπορεί να μην αντικατοπτρίζει την ενίοτε τοξική πραγματικότητα.
Αλλά εδώ είναι η εκπληκτική αλήθεια: το Facebook λειτουργεί στην πραγματικότητα καλά σε σύγκριση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές του. Φαντάσου μια πλατφόρμα που συνδυάζει τη γνώριμη διεπαφή του Facebook με τις δυνατότητες αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων αγαθών και τη λειτουργικότητα προγραμματισμού εκδηλώσεων. Αυτή είναι η "εφαρμογή για τα πάντα" που φιλοδοξεί να είναι το Facebook για τη Gen Z.
Μπορεί το Facebook να ξαναγίνει σημαντικό;
Ας είμαστε ρεαλιστές, το Facebook πιθανότατα δεν θα ανακτήσει τον παράγοντα "cool" που κατείχε για τους millennials. Αλλά εστιάζοντας στη χρηστικότητα και αξιοποιώντας τα υπάρχοντα πλεονεκτήματα, όπως το Marketplace, το Facebook μπορεί να καθιερωθεί ως ένα πολύτιμο εργαλείο για τους νέους.
Αυτή η στρατηγική αποδεικνύει ότι μερικές φορές, ακόμη και οι καθιερωμένες πλατφόρμες μπορούν να προσαρμοστούν και να εξελιχθούν.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.