Σε μια πρωτοβουλία-σταθμό, το YouTube συνεργάζεται με την CAA (Οργανισμός Δημιουργικών Καλλιτεχνών) για να δώσει σε ηθοποιούς, αθλητές και άλλες διασημότητες τη δυνατότητα να εντοπίζουν και να αφαιρούν αθέμιτα deepfakes από την πλατφόρμα του.

Το YouTube προχωρά ένα βήμα παραπέρα στη μάχη κατά της κατάχρησης της τεχνολογίας AI. Με τη βοήθεια της CAA, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες ταλέντων στον κόσμο, εγκαινιάζει ένα νέο εργαλείο διαχείρισης ψηφιακών απεικονίσεων.

Μια νέα τεχνολογία

Αυτό το πρόγραμμα, που παρουσιάζεται ως το πρώτο του είδους του, υπόσχεται να προστατεύσει την εικόνα ηθοποιών, αθλητών και διασημοτήτων που έχουν επηρεαστεί από τα deepfakes.

Από τις αρχές του 2025, η νέα αυτή τεχνολογία θα δοκιμαστεί από κορυφαίους καλλιτέχνες και αθλητές, χωρίς ωστόσο να έχουν αποκαλυφθεί ακόμα ονόματα. Το εργαλείο θα εντοπίζει μη εξουσιοδοτημένες αναπαραγωγές AI και θα επιτρέπει στους χρήστες να υποβάλουν αιτήματα αφαίρεσης.

Ο CEO της CAA, Bryan Lourd, εξήγησε τη σημασία της πρωτοβουλίας: "Στην CAA, οι συζητήσεις μας γύρω από την AI εστιάζουν στην ηθική και τα δικαιώματα των ταλέντων. Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με το YouTube για μια λύση που δίνει έλεγχο στους δημιουργούς για τη χρήση της εικόνας τους".

iStock

Το μέλλον των πνευματικών δικαιωμάτων

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του συστήματος αναγνώρισης φωνών από AI, ενώ το YouTube σκοπεύει να δώσει στους δημιουργούς τη δυνατότητα να επιτρέπουν ή όχι τη χρήση του περιεχομένου τους για την εκπαίδευση AI.

Με το πρόγραμμα να βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, το YouTube υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας με την CAA για τη δημιουργία υπεύθυνης AI. Παράλληλα, η CAA έχει ήδη επενδύσει στη διασφάλιση των ψηφιακών ταυτοτήτων μέσω της πλατφόρμας theCAAvault, παρέχοντας στους καλλιτέχνες απόλυτο έλεγχο της εικόνας, της φωνής και του σώματός τους.

Η κίνηση αυτή δεν αφορά μόνο τη διαχείριση του AI, αλλά αποτελεί και μήνυμα υπέρ της προστασίας των δημιουργών σε έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.