Αν κάθε φορά που ανοίγεις το Facebook πέφτεις πάνω σε posts με ύποπτες λεζάντες, άσχετα hashtags και άχρηστα σχόλια που απλώς προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή σου, δεν είσαι ο μόνος. Η ίδια η Meta παραδέχεται ότι υπάρχει πρόβλημα – και ετοιμάζεται να κάνει κάτι γι’ αυτό.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta επιβεβαίωσε πως προχωρά σε αλλαγές στο Feed του Facebook, με στόχο να μειωθεί το spam και να βελτιωθεί η ποιότητα του περιεχομένου που εμφανίζεται στους χρήστες. Αυτό σημαίνει λιγότερες αναρτήσεις που φωνάζουν "κοίτα με” χωρίς να προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό – και περισσότερη στήριξη στους δημιουργούς που παράγουν αυθεντικό περιεχόμενο.
Εκμετάλλευση του αλγορίθμου
Η εταιρεία παραδέχεται πως κάποιοι λογαριασμοί εκμεταλλεύονται τον αλγόριθμο για να κερδίσουν προβολές, followers και, φυσικά, χρήματα. "Οι πλατφόρμες της Meta έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν χώρο ελεύθερης έκφρασης”, γράφει η εταιρεία σε blog post. "Το spam μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην ουσιαστική επικοινωνία, ανεξαρτήτως άποψης – γι’ αυτό στοχεύουμε στη συμπεριφορά που αλλοιώνει τη διανομή και τη δυνατότητα monetization.”
Οι πρώτοι που θα δουν τη διαφορά θα είναι οι δημιουργοί περιεχομένου – τουλάχιστον οι "σοβαροί” – αφού, σύμφωνα με τη Meta, η διανομή αυθεντικού περιεχομένου θα ενισχυθεί. Από την άλλη, όσοι έχουν βασίσει την παρουσία τους σε "αρπαχτές”, clickbait τακτικές και ψεύτικες αλληλεπιδράσεις, θα πρέπει να το ξανασκεφτούν.
Πιο "επιθετικά” μέτρα
Η πλατφόρμα προχωρά επίσης σε πιο "επιθετικά” μέτρα κατά των ψεύτικων δικτύων engagement – δηλαδή comments και σελίδες που έχουν φτιαχτεί αποκλειστικά για να ανεβάζουν τεχνητά την απήχηση ενός post. Παράλληλα, δοκιμάζεται νέα λειτουργία στα σχόλια, όπου οι χρήστες θα μπορούν να επισημαίνουν όσα είναι άσχετα ή χαλάνε τον τόνο της συζήτησης.
Κι επειδή η πλαστοπροσωπία παραμένει σοβαρό πρόβλημα, η Meta ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2024 έχει ήδη "κατεβάσει” 23 εκατομμύρια ψεύτικα προφίλ. Και η εκκαθάριση συνεχίζεται.
Η κατεύθυνση είναι σαφής: περισσότερο ουσιαστικό περιεχόμενο, λιγότερος θόρυβος. Για εμάς τους χρήστες, αυτό σημαίνει ότι το Facebook ίσως γίνει λίγο πιο ανθρώπινο.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.