Οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, όχι μόνο στη ζωή αλλά και στα social media. Τι μπορείς όμως να αλλάξεις για να βελτιώσεις την εμπειρία του Facebook; Κι όμως ο παντεπόπτης Mark Zuckerberg έχει αφήσει κάποιες επιλογές ανοικτές για τα δισεκατομμύρια των χρηστών - ακόμα κι αν δεν τις διαφημίζει όσο θα έπρεπε. Μέσα από μερικές μικρές αλλαγές σε θέματα όπως η ασφάλεια και η διανομή περιεχομένου, η ζωή σου στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να γίνει καλύτερη. Πολύ καλύτερη.
Το κοινό
Το Facebook σου δίνει τέσσερις διαφορετικές επιλογές. Μπορούν τα posts σου να τα βλέπουν (α) όλοι (β) οι φίλοι σου (γ) μόνο εσύ, αν θες να χρησιμοποιείς τη σελίδα σου κι ως προσωπικό ημερολόγιο και (δ) επιλεγμένες ομάδες ανθρώπων. Αυτή η τελευταία επιλογή είναι και η πιο ενδιαφέρουσα, μιας και κατά αυτόν τον τρόπο μπορείς να μοιράζεσαι τις σκέψεις με συγκεκριμένους ανθρώπους που πιστεύεις ότι θα τις καταλάβουν -κι όχι με τους πάντες, κινδυνεύοντας να στοχοποιηθείς σε κάποιον ιντερνετικό καβγά.
Τα "όχι"
Γενικά, στη ζωή, πολλές φορές είμαστε τα "όχι" μας. Μπορεί να το έχεις ξεχάσει όμως έχεις κάθε δικαίωμα να πεις "όχι" στο Facebook, ακόμα και σε πολύ κοντινούς σου ανθρώπους. Υπάρχει περίπτωση να βαρέθηκες να πατάς like στις φωτογραφίες της γάτας κάποιου κολλητού σου. Μπορεί να μην θες να κάνεις like στη σελίδα με το μαγαζί κυνηγετικών ειδών κάποιου μακρινού σου συγγενή. Πες "όχι" αν το θες, είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου.
Τα προσωπικά δεδομένα
Δεν είναι απαραίτητο όλοι να ξέρουν τα πάντα για σένα. Ίσως θες να μοιραστείς δημόσια την ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας που εργάζεσαι, μήπως όμως είναι καλύτερο να γνωρίζουν μόνοι οι πολύ κοντινοί σου φίλοι τον αριθμό του κινητό σου τηλεφώνου; Υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις ασφάλειας και δεν χάνεις τίποτα να τις ορίσεις όπως εσύ προτιμάς.
Τα apps
Στις ρυθμίσεις μπορείς να δεις σε ποιες εφαρμογές έχεις εισέλθει μέσω Facebook και σε ποιες όχι. Τσέκαρέ το, μπορεί να υπάρχουν apps που δεν χρησιμοποιείς εδώ και χρόνια. Δεν υπάρχει λόγος να κρατάς επαφή μαζί τους αφού απλά καθυστερούν την λειτουργία του κοινωνικού δικτύου.
Το follow
Τα newsfeeds πολύ συχνά βομβαρδίζονται με καταιγισμό ειδήσεων. Χρησιμοποιείς το Facebook εδώ και μία δεκαετία, έχεις κάνει άπειρα likes σε σελίδες και παρότι υπάρχει αλγόριθμος πολύ συχνά χάνεις αναρτήσεις από φίλους και sites που σε ενδιαφέρουν πραγματικά. Τι κάνεις; Πολύ απλά πας στη σελίδα τους και πατάς την επιλογή "να εμφανίζονται πρώτα" στις ειδοποιήσεις.
Η ασφάλεια
Έχεις έναν κωδικό για όλα τα social media και τους τραπεζικούς λογαριασμούς; Δεν είναι πολύ καλή ιδέα. Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος να σπάσει τον κωδικό. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να σπάσει μόνο τον κωδικό του Facebook -κι όχι κάθε εκδοχή της ηλεκτρονικής σου ζωής.
Το Marketplace
Μία σχετικά καινούργια δυνατότητα του κοινωνικού δικτύου που όμως περνά σχεδόν απαρατήρητη από το μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Όσο κι αν σου φαίνεται απίθανο, υπάρχουν τρομερές ευκαιρίες σε αυτό, τόσο για να αγοράσεις πράγματα που θες σε εξευτελιστικές τιμές όσο και για να πουλήσεις κάτι που δεν χρειάζεσαι πια έναντι ενός ικανοποιητικού ποσού.
Σε στυλ Marie Kondo
Η γκουρού της οργάνωσης από την Ιαπωνία διδάσκει ότι ένα τακτοποιημένο περιβάλλον οδηγεί σε μία ευτυχισμένη ζωή. Όπως είναι αναμενόμενο, αυτό το αξίωμα ισχύει και για το περιβάλλον των κοινωνικών δικτύων. Για να υπάρχει όμως τάξη, χρειάζεται συνεχής αναδιοργάνωση: σβήσε τους "φίλους" που δε θες, κάνε νέες επαφές με ανθρώπους που εκτιμάς, σταμάτα να ακολουθείς sites που σου σπάνε τα νεύρα και groups που σε έχουν κουράσει. Εμπρός για ένα καλύτερο Facebook λοιπόν.