Τα ταξίδια με το αεροπλάνο δεν είναι άνετα – παρά μόνο αν πετάς πρώτη θέση. Η ατμόσφαιρα είναι πιο ξερή από την έρημο, πρέπει να παλέψεις σκληρά για να βάλεις τη χειραποσκευή σου μέσα στα ντουλάπια του αεροπλάνου, το φαγητό είναι συνήθως απαίσιο και σε πολύ μικρές μερίδες ενώ ακόμα κι αν δεν είσαι πρώτο μπόι είναι σχεδόν σίγουρο ότι αποκλείεται να βολευτείς.

Ίσως, όμως, υπάρχει φως στο τούνελ, αν και φυσικά αυτό δεν θα είναι δωρεάν. Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε ερευνητικό πυρετό προσπαθώντας να δώσουν λύσεις μέσα από την τεχνολογία που καλπάζει. Έτσι, σε λίγο καιρό είναι πολύ πιθανό τα αεροσκάφη να λειτουργούν με smart λογικές: θα μπορείς να τσεκάρεις αν η τουαλέτα είναι ή όχι πιασμένη ενώ αντίστοιχα το πλήρωμα θα μπορεί να ελέγχει μέσα από το πάτημα ενός κουμπιού αν έχει τελειώσει το χαρτί ή το σαπούνι έτσι ώστε να αποσοβηθούν οι διάφορες δυσάρεστες εκπλήξεις. Ήδη εταιρείες όπως η Airbus επενδύουν χρήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αντίστοιχα θα μπορείς να κρατάς συγκεκριμένη θέση για τον εαυτό σου (κάτι που ήδη ισχύει στις πολλές περιπτώσεις), όπως και χώρο για την χειραποσκευή σου, αλλά και να επιλέγεις από πριν και μέσω ίντερνετ το μενού κατά τη διάρκεια της πτήσης. Φυσικά κάπου εδώ είναι που μπαίνει ο παράγοντας κόστος, κάτι που φαίνεται να αναλαμβάνουν οι επιβάτες, μιας και οι κρατήσεις δεν είναι προφανώς δωρεάν αλλά χρεώνονται. Μία άλλη λύση για επιπλέον έσοδα τώρα είναι οι διαφημίσεις – όχι όμως αυτές που έχουμε συνηθίσει, αλλά διαφημιστικά σποτάκια που θα παίζουν σε ειδικές LED οθόνες, οι οποίες θα βρίσκονται τοποθετημένες στους τοίχους και την οροφή της καμπίνας.


Στη Σαχάρα η υγρασία συνήθως είναι 25% ενώ στην καμπίνα των αεροπλάνων δεν ξεπερνά το 12% σχεδόν ποτέ.


Αντίστοιχα, μία υπερσύγχρονη τεχνολογία που βασίζεται στον φωτισμό LED, την οποία ερευνούν η Ubisoft και η γαλλική Latécoère, ίσως λύσει το θέμα της έλλειψης WiFi εν ώρα πτήσης. Η νέα αυτή εφεύρεση ονομάζεται LiFi (Light Fidelity), χρησιμοποιεί φωτισμό αντί για ηλεκτρομαγνητικά κύματα που ενοχλούν τις επικοινωνίες του πιλότου με τους πύργους ελέγχου για να μεταδίδει data, ήδη τεστάρεται από την Air France ενώ οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ταχύτητες δεκάδες φορές καλύτερες από ότι το WiFi. Καθόλου άσχημα δηλαδή.

Τέλος, αν αναρωτιέσαι γιατί μετά από μία μεγάλη πτήση νιώθεις τον λαιμό σου και τα μάτια σου πιο ξερά από ποτέ, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Στη Σαχάρα η υγρασία συνήθως είναι 25% ενώ στην καμπίνα των αεροπλάνων δεν ξεπερνά το 12% σχεδόν ποτέ. Ο λόγος τώρα που οι αεροπορικές εταιρείες δεν κάνουν κάτι για αυτό είναι το υπέρογκο κόστος που απαιτείται για να δημιουργηθούν φυσιολογικές συνθήκες στην καμπίνα – το επιπλέον νερό που θα πρέπει να κουβαλούν τα αεροπλάνα για αυτόν τον σκοπό θα κάνει βαρύτερο το φορτίο με συνεπές αποτέλεσμα να χρειάζονται πολύ περισσότερα καύσιμα για τη μεταφορά του.

Μία start up, όμως, με το όνομα HumBay, βρίσκεται κοντά στη λύση: Ένα ειδικός υγραντήρας, με τιμή κοντά στα 50 χιλιάδες ευρώ, που ανακυκλώνει το νερό θα δώσει τέλος στην ατμόσφαιρα ερήμου. Λογικά, βέβαια, κι αυτό θα είναι ένα προνόμιο μόνο για τα εισιτήρια της Α' θέσης.

Από: Esquire IT


φωτογραφίες © Getty Images