Ο ιδανικός τρόπος να μετράς τις θερμίδες που χρειάζεσαι

Αυτή είναι η μαθηματική εξίσωση που δίνει τη λύση.

Γράφει: Πωλίνα Φράγκου 17 Σεπτεμβρίου 2021

Τα πράγματα ήταν πιο απλά τις περασμένες δεκαετίες. Έπινες όσο αλκόολ ήθελες, τρεφόσουν σχεδόν αποκλειστικά με junk food και η άσκηση ήταν μία ξεχασμένη λέξη που σου θύμιζε αδρά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Καμία σχέση με σένα με άλλα λόγια. Φυσικά, όλες αυτές οι χιλιάδες θερμίδες που μετά δεν καίγονταν αποθήκευαν λίπος στον οργανισμό. Η παχυσαρκία έγινε η νέα νόρμα - ιδιαίτερα στις Η.Π.Α.

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή ολοταχώς προς πολύ πιο υγιεινή ζωή, τόσο από πλευράς διατροφής όσο και επειδή ο κόσμος βάζει τη γυμναστική στη ζωή του. Παρ' όλα αυτά, ιδιαίτερα μετά τα 30, τα περιττά κιλά είναι πολύ πιο δύσκολο να φύγουν. Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που προσπαθούν με "αυτοσχέδιες" δίαιτες να τα ρίξουν. Τα αποτελέσματα συνήθως είναι απογοητευτικά.

Η μαθηματική εξίσωση

Ο ιδανικός τρόπος να μετράς τις θερμίδες που χρειάζεσαι

Το ισπανικό Esquire θεώρησε καθήκον του να δώσει μία λύση στο αιώνιο πρόβλημα. Προσέγγισε, λοιπόν, τους ειδικούς πίσω από το Fullmusculo.com και τους ζήτησε να του παρουσιάσουν το πώς ακριβώς μπορούμε και πρέπει να μετράμε τις ελάχιστες θερμίδες που έχει καθημερινά ανάγκη ο οργανισμός μας. Εκείνοι απάντησαν με μία μαθηματική εξίσωση που λύνει τα χέρια μας.

Πριν, όμως, φτάσουμε σε αυτήν, καλό είναι να τονίσουμε ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο. Κατ' αρχάς είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τόσο οι μακροθρεπτικές ουσίες (πρωτείνες, υδατάνθρακες, λιπίδα) όσο και οι θερμίδες καθορίζονται από πολλές και διαφορετικές συνισταμένες: το φύλο, η ηλικία, το ύψος, η άσκηση, οι παράλληλες δραστηριότητες που κάνει κανείς μέσα στη μέρα, η ψυχολογική κατάσταση, η τάση του κάθε οργανισμού να παίρνει ή όχι κιλά, όλα παίζουν τον ρόλο του. Κάθε ένας από εμάς είναι δηλαδή μοναδικός. Παρ' όλα αυτά η παρακάτω εξίσωση είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στην ιδανική λύση.

  • Άντρες: (9.99 * βάρος) + (6.25 * ύψος) - (4.92 * ηλικία) + 5
  • Γυναίκες: (9.99 * βάρος) + (6.25 * ύψος) - (4.92 * ηλικία) - 161

Έτσι μπορεί ο γενικός κανόνας να λέει ότι γυναίκες καλό θα είναι να λαμβάνουν κατά μέσο όρο 1.500-2.000 θερμίδες τη μέρα ενώ οι άντρες 2.000-2.500 θερμίδες αντίστοιχα, μετά όμως από την εξίσωση που σου παρουσιάσαμε μπορείς να είσαι πολύ πιο ακριβής και πολύ πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες του οργανισμού σου.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τεκίλα με υπογραφή Eva Longoria

Η παραδοσιακή τεκίλα Casa del Sol φέρει την υπογραφή της διάσημης ηθοποιού.

5 αλήθειες για τις βιταμίνες που παίρνουμε καθημερινά

Δεν είναι µαγικά χάπια και δεν ακυρώνουν τις κακές συνήθειες.

Φθινόπωρο, η καλύτερη εποχή για σεξ λένε οι έρευνες

Τι αποκαλύπτουν οι έρευνες για τη σεξουαλική ζωή αυτή την εποχή του χρόνου.

Η παράλογη ιστορία του πιο μεγάλου ελικοπτέρου που πέταξε ποτέ

Το masterpiece της Σοβιετικής αεροναυπηγικής που εξελίχθηκε σε ένα τεράστιο φιάσκο.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Larger than life εξομολογήσεις από τον Hugh Hefner

Ακριβώς 4 χρόνια από τον θάνατό του, οι αλήθειες του ανθρώπου που επινόησε το αντρικό lifestyle του 2ου μισού του 20ου αιώνα, όπως τις αφηγήθηκε στο αμερικανικό Esquire.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Τρέξιμο, μακράν το πιο υγιεινό φάρμακο

Η επιστημονική μελέτη αναλύει τους τρόπους με τους οποίους το καθημερινό τρέξιμο ευεργετεί τη γενική υγεία σου.

Γραφει Γιαννης Σπανος