Ο ιδανικός τρόπος να μετράς τις θερμίδες που χρειάζεσαι

Αυτή είναι η μαθηματική εξίσωση που δίνει τη λύση.

Γράφει: Πωλίνα Φράγκου 17 Σεπτεμβρίου 2021

Τα πράγματα ήταν πιο απλά τις περασμένες δεκαετίες. Έπινες όσο αλκόολ ήθελες, τρεφόσουν σχεδόν αποκλειστικά με junk food και η άσκηση ήταν μία ξεχασμένη λέξη που σου θύμιζε αδρά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Καμία σχέση με σένα με άλλα λόγια. Φυσικά, όλες αυτές οι χιλιάδες θερμίδες που μετά δεν καίγονταν αποθήκευαν λίπος στον οργανισμό. Η παχυσαρκία έγινε η νέα νόρμα - ιδιαίτερα στις Η.Π.Α.

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή ολοταχώς προς πολύ πιο υγιεινή ζωή, τόσο από πλευράς διατροφής όσο και επειδή ο κόσμος βάζει τη γυμναστική στη ζωή του. Παρ' όλα αυτά, ιδιαίτερα μετά τα 30, τα περιττά κιλά είναι πολύ πιο δύσκολο να φύγουν. Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που προσπαθούν με "αυτοσχέδιες" δίαιτες να τα ρίξουν. Τα αποτελέσματα συνήθως είναι απογοητευτικά.

Η μαθηματική εξίσωση

Ο ιδανικός τρόπος να μετράς τις θερμίδες που χρειάζεσαι

Το ισπανικό Esquire θεώρησε καθήκον του να δώσει μία λύση στο αιώνιο πρόβλημα. Προσέγγισε, λοιπόν, τους ειδικούς πίσω από το Fullmusculo.com και τους ζήτησε να του παρουσιάσουν το πώς ακριβώς μπορούμε και πρέπει να μετράμε τις ελάχιστες θερμίδες που έχει καθημερινά ανάγκη ο οργανισμός μας. Εκείνοι απάντησαν με μία μαθηματική εξίσωση που λύνει τα χέρια μας.

Πριν, όμως, φτάσουμε σε αυτήν, καλό είναι να τονίσουμε ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο. Κατ' αρχάς είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τόσο οι μακροθρεπτικές ουσίες (πρωτείνες, υδατάνθρακες, λιπίδα) όσο και οι θερμίδες καθορίζονται από πολλές και διαφορετικές συνισταμένες: το φύλο, η ηλικία, το ύψος, η άσκηση, οι παράλληλες δραστηριότητες που κάνει κανείς μέσα στη μέρα, η ψυχολογική κατάσταση, η τάση του κάθε οργανισμού να παίρνει ή όχι κιλά, όλα παίζουν τον ρόλο του. Κάθε ένας από εμάς είναι δηλαδή μοναδικός. Παρ' όλα αυτά η παρακάτω εξίσωση είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στην ιδανική λύση.

  • Άντρες: (9.99 * βάρος) + (6.25 * ύψος) - (4.92 * ηλικία) + 5
  • Γυναίκες: (9.99 * βάρος) + (6.25 * ύψος) - (4.92 * ηλικία) - 161

Έτσι μπορεί ο γενικός κανόνας να λέει ότι γυναίκες καλό θα είναι να λαμβάνουν κατά μέσο όρο 1.500-2.000 θερμίδες τη μέρα ενώ οι άντρες 2.000-2.500 θερμίδες αντίστοιχα, μετά όμως από την εξίσωση που σου παρουσιάσαμε μπορείς να είσαι πολύ πιο ακριβής και πολύ πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες του οργανισμού σου.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Χρηστικός οδηγός αυτοπεποίθησης για εσωστρεφείς

Οι εσωστρεφείς έχουν εσωτερικές δυνάμεις, τις οποίες δεν 'διαφημίζουν', αλλά τις επιστρατεύουν όποτε υποχρεώνονται να αντιμετωπίσουν δύσκολες και άβολες καταστάσεις.

Πώς θα χτίσεις γρήγορα τεράστια πλάτη

Πώς θα χτίσεις γερή και μυώδη πλάτη εύκολα, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Η προπόνηση που θα σε απαλλάξει από το στρες

Τι ακριβώς είναι οι πλειομετρικές ασκήσεις και πώς θα σε βοηθήσουν.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Μερικά βαθυστόχαστα τραγούδια που πέρασαν από την ελληνική δισκογραφία

Μία μικρή αναδρομή σε κορυφαίες στιχουργικές στιγμές με αφορμή το "Δυνατά (Τα-τα-τα)".

Με αυτά τα memes μπήκε καλά η χρονιά

Τα πρώτα viral memes του 2022 είναι εδώ και είναι απολαυστικά.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Πώς το κρύο επηρεάζει την μπαταρία του κινητού

Γενικά, οι ακραίες θερμοκρασίες δεν είναι το φόρτε του.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη