Διαδεδομένοι μύθοι για το τρέξιμο

Από τις διατάσεις και τη λούφα, έως το τρέξιμο χωρίς παπούτσια, έχουμε τις αληθινές απαντήσεις.

Είναι η ίσως πιο απλή, δημοφιλής και οικονομική σωματική δραστηριότητα, που μπορεί να να ξεκινήσει κάποιος τόσο για να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση, όσο και να χάσεις από λίγο έως πολύ βάρος. Ωστόσο, το τρέξιμο περιβάλλουν ορισμένοι μύθοι, που καλό είναι να μην πιστεύεις. Οι ακόλουθοι:

1. "Πρέπει πάντα να τεντώνεσαι καλά πριν τρέξεις"

Όταν μιλάμε για το πρωινό jogging και όχι για τη συμμετοχή σου σε αγώνα αντοχής μετ' εμποδίων, με τις διατάσεις μάλλον χάνεις το χρόνο σου. "Το επίμονο stretching δεν παρέχει κανένα όφελος στις επιδόσεις ενός ερασιτέχνη δρομέα", λέει η Tamra Llewellyn, επίκουρη καθηγήτρια Βιοχημείας και Φυσιολογίας της Άσκησης στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα. "Η ήπια κίνηση των ποδιών σε ένα συγκεκριμένο ρυθμό χωρίς ακραίες εξάρσεις επιτάχυνσης δεν έχει ανάγκη από διατάσεις πριν το τρέξιμο, αλλά αμέσως μετά. Και αυτό, μόνο για να μη νιώσεις πιασμένος την επόμενη μέρα".

> Διάβασε ακόμη: Πώς θα κάνεις πιο διασκεδαστικό το τρέξιμο

2. "Αν τεμπελιάσεις κάποιες μέρες, την επόμενη φορά θα τρέξεις λιγότερο"

Στην πραγματικότητα, λίγες μέρες αποχής όχι μόνο δεν μειώνουν το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης, αλλά επιπλέον βοηθούν τους μυς των ποδιών και τις αρθρώσεις να ξεκουραστούν, ανοικοδομώντας το σώμα σου ώστε να πετύχει καλύτερες επιδόσεις. Μέχρι και πέντε μέρες είναι ένα ασφαλές όριο αποχής, χωρίς κανένα αντίκτυπο στο τρέξιμο που έχεις συνηθίσει να κάνεις.

3. "Δεν χρειάζεται να κάνεις και βάρη"

Χρειάζεται και πολύ μάλιστα. Η απόκτηση ολικής μυϊκής δύναμης (και όχι μόνο στα πόδια) βοηθά το σώμα σου να αποφεύγει τραυματισμούς (κυρίως στα πόδια). Οι δυνατοί κοιλιακοί και η σφιχτή μέση ισορροπούν τον κορμό την ώρα που θα επιχειρήσεις έναν επικίνδυνο διασκελισμό πάνω σε πεζοδρόμια, λακκούβες, παρτέρια, πέτρες, μαλακή άμμο κλπ..

> Διάβασε ακόμη: Πώς θα ρίξεις την κοιλιά χωρίς να τρως λιγότερo

Οι προπονημένοι ώμοι δίνουν στιβαρό ρυθμό και έλεγχο στα χέρια (μεγάλο ποσοστό της ταχύτητάς σου οφείλεται εκεί). Οι γυμνασμένοι μύες των ποδιών διασφαλίζουν τις αρθρώσεις, τη λεκάνη και τα γόνατα.
Όλα αυτά μαζί, σε κάνουν καλύτερο δρομέα.

Η συνέχεια στο gr.AskMen.com

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Tα βασικότερα λάθη στο LinkedIn

6 παγίδες που πρέπει να αποφύγεις χρησιμοποιώντας το LinkedIn.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Πλήρης αναζωογόνηση μυών με προπόνηση HIIT

Όλες οι έρευνες αναδεικνύουν την υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση στο πιο υπαρκτό ελιξίριο νεότητας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

To Time επέλεξε τα 100 ανερχόμενα αστέρια του πλανήτη

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το περιοδικό Time ξεχωρίζει τα Next Big Things.

Το Tesla Cybertruck θα πηγαίνει και στη θάλασσα;

Το τελευταίο tweet του Elon Musk για το Tesla Cybertruck δείχνει έλλειψη μέτρου.

Γραφει TopGear

Οι φαντασμαγορικές ασκήσεις που θα σε δυναμώσουν

Χωρίς μπάρες και μηχανήματα, ό,τι πιο διασκεδαστικό και challenging μπορείς να κάνεις για να γυμναστείς αποτελεσματικά.

Γραφει Γιαννης Σπανος