7 διατροφικές συνήθειες για καλύτερη ζωή

Η σωστή διατροφή δεν χρειάζεται να είναι κουραστική ούτε βαρετή.

Γράφει: Esquire Editors 29 Ιουνίου 2021

Θέλεις να μείνεις για πάντα αδύνατος και υγιής; Δεν έχεις παρά να αναθεωρήσεις τον τρόπο με τον οποίο τρέφεσαι και να ακολουθήσεις μερικές πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Εάν φροντίσεις να τις εντάξεις στην καθημερινότητά σου συστηματικά, μέσα σε πολύ λίγο χρόνο θα έχουν γίνει δεύτερη φύση σου και θα είναι πιο πολύ εύκολο να μην τις ξεχνάς –όπως για παράδειγμα δεν ξεχνάς να πλύνεις τα δόντια ή το πρόσωπό σου κάθε βράδυ. Αυτό είναι το "κλειδί" για να υιοθετήσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες: να γίνουν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής σου ρουτίνας, ώστε κάποια στιγμή να μη χρειάζεται να σκεφτείς τι πρέπει να κάνεις αλλά να σου φαίνεται "αφύσικο" να μην κάνεις το σωστό! Με τον τρόπο αυτό, θα μπορείς να διατηρείς το ιδανικό σου βάρος, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις σε αυστηρές δίαιτες (και αφού τις ολοκληρώσεις, να ξαναπαίρνεις όλα τα κιλά ή και περισσότερα), και θα νιώθεις ότι κάνεις κάτι καλό για τον οργανισμό και την υγεία σου. Μερικές υγιεινές διατροφικές συνήθειες που μπορείς να ακολουθήσεις από σήμερα κιόλας είναι οι εξής:

Γέμισε τα ντουλάπια και το ψυγείο σου με υγιεινές τροφές

Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε κυρίως ό,τι βρίσκουμε πρόχειρο γύρω μας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό γύρω σου να υπάρχουν ανά πάσα στιγμή υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα και λαχανικά που μπορούν να καταναλωθούν χωρίς πολλές διαδικασίες (π.χ. μήλα, καρότα. αχλάδια, μπανάνες, σέλερι). Φρόντισε όλα τα αρτοσκευάσματα που αγοράζεις να είναι από αλεύρι ολικής άλεσης και εξαφάνισε τα μπισκότα, τα αναψυκτικά και τα αλμυρά σνακ. Μερικές ακόμα υγιεινές τροφές που πρέπει να έχεις είναι ξηροί καρποί, φιλέτο γαλοπούλας, αυγά και σπόροι. 

Κάθισε στο τραπέζι για να φας

Ποτέ μην τρως "στο πόδι". Αντίθετα, κάθισε στο τραπέζι, πάρε πιάτο και μαχαιροπίρουνο και φάε το φαγητό σου –ακόμα κι αν είναι κάτι πρόχειρο. Έτσι, δίνεις στον οργανισμό σου τον απαιτούμενο χρόνο για να συνειδητοποιήσει πότε χόρτασε και τείνεις να τρως μικρότερες ποσότητες. Ποτέ μην τσιμπάς απευθείας από την κατσαρόλα, το ταψί ή τη μεγάλη συσκευασία ενός τροφίμου. Σέρβιρε στο πιάτο σου και απόλαυσέ το.

Πιες νερό και όχι "υγρές θερμίδες"

Περιορίζοντας τις θερμίδες που παίρνεις από τους χυμούς, τα αναψυκτικά και τα ποτά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να αδυνατίσεις. Τα περισσότερα από αυτά έχουν μικρή ή και ελάχιστη διατροφική αξία, οπότε δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω από κενές θερμίδες. Αντίθετα, πρέπει να πίνεις πολύ νερό που έχει 0 θερμίδες και προσφέρει απαραίτητη ενυδάτωση. Δοκίμασε το εξής κόλπο: κάθε φορά που σκέφτεσαι να τσιμπήσεις κάτι πιες πρώτα ένα ολόκληρο ποτήρι νερό. Εάν εξακολουθείς να θέλεις να το φας, μπορείς να το κάνεις, αλλά είναι εξαιρετικά πιθανό να μην νιώθεις πια πείνα. 

Φάε φρούτα για σνακ

Εάν υπάρχουν στο σπίτι πολλά και διαφορετικά φρούτα είναι πραγματικά εύκολο να επιλέξεις ένα –αντί να ανοίξεις ένα σακουλάκι πατατάκια. Προτίμησε φρέσκα φρούτα που βρίσκονται στην εποχή τους. Φρόντισε να έχεις ένα πάντα μαζί σου στην τσάντα σου και άφησε μερικά στο συρτάρι του γραφείου σου, ώστε να υπάρχει πάντα κάτι υγιεινό διαθέσιμο εάν πεινάσεις. Μπορείς επίσης να τρως ένα φρούτο –ή ένα γιαούρτι με ένα φρούτο- όταν νιώθεις την επιθυμία για κάτι γλυκό.

Βάζε πάντα σαλάτα στο τραπέζι

Μια σαλάτα από ποικιλία λαχανικών είναι ένας απλός τρόπος να εξασφαλίζεις κάθε μέρα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου. Τα διαφορετικά χρώματα στα λαχανικά συνδέονται με την παρουσία διαφορετικών βιταμινών και μετάλλων, οπότε προσπάθησε η σαλάτα σου να είναι όσο πιο πολύχρωμη γίνεται. Για να μην τη φορτώνεις ανεξέλεγκτα με πολλές θερμίδες, αντί να την περιχύσεις με το dressing, κάνε το εξής κόλπο: βάλε το dressing σε ένα ξεχωριστό μπολάκι και βούτα μέσα το πιρούνι σου πριν καρφώσεις κάθε μπουκιά σαλάτας. 

Μάσησε καλά την τροφή

Όταν μασάμε καλά το φαγητό δεν διευκολύνουμε μόνο τη λειτουργία της πέψης, αλλά επιπλέον δίνουμε προσοχή σε κάθε μπουκιά και καταλήγουμε να τρώμε γενικά πιο αργά και να χορταίνουμε πιο εύκολα. Αντίθετα, όταν τρώμε γρήγορα και καταπίνουμε την τροφή χωρίς να την επεξεργαστούμε καλά στο στόμα, τείνουμε να τρώμε περισσότερο και μετά νιώθουμε δυσφορία.

Μάζεψε ό,τι έμεινε μετά το φαγητό

Εάν τα περισσεύματα από το μεσημεριανό μείνουν για πολλή ώρα στον πάγκο της κουζίνας ή στο τραπέζι, είναι σαν να σου φωνάζουν "έλα να μας φας". Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να αντισταθούν σε ένα γευστικό πειρασμό όταν βρίσκεται μπροστά στα μάτια τους. Γιατί, λοιπόν, να μην εξαφανίσεις ό,τι απέμεινε; Το μεγαλύτερο λάθος που κάνεις στο πρωινό γεύμα (και οι top τροφές για ενέργεια το πρωί!)

Από: Shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Θαυματουργά μπαχαρικά για υγεία, ευεξία και αδυνάτισμα

Προσπάθησε να τα εντάξεις στη διατροφή σου για άμεσα αποτελέσματα.

H πλειομετρική προπόνηση και τα οφέλη της

Οι ασκήσεις για σούπερ γράμμωση και ευλυγισία.

Η Starlink του Elon Musk προσεχώς στην Ελλάδα

Οι πρώτες δορυφορικές συνδέσεις έρχονται μέσα στα επόμενα 24ωρα.

Το ίδρυμα Winston κήρυξε 'πόλεμο' στο Facebook

Αιτία, η "πλύση εγκεφάλου" που κάνει το κοινωνικό δίκτυο στους εφήβους.

Οι προβλέψεις του Elon Musk για το μέλλον της ανθρωπότητας

Η νομιμοποίηση των ψυχότροπων ουσιών, τα κρυπτονομίσματα και τα ανθρωποειδή ρομπότ.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Accidentally Wes Anderson, ένα πανέμορφο IG account

H αισθητική του ταλαντούχου σκηνοθέτη σε ένα λογαριασμό στο Instagram.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη