Τι δεν πρέπει να τρως ποτέ πριν την προπόνηση

Κάποιες τροφές είναι εντελώς άχρηστες για τις επιδόσεις σου, κάποιες άλλες ίσως να καταστρέψουν το κύρος σου.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 31 Μαρτίου 2020

Έλλειψη ενέργειας, βαρυστομαχιά, ρεψίματα, αέρια, είναι πράγματα που δεν θέλεις να σε συντροφεύουν την ώρα που θέλεις να δώσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων σου όταν προπονείσαι με κόσμο γύρω σου -στο γυμναστήριο, δηλαδή. Με βάση αυτό το σκεπτικό, μάθε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγεις, τουλάχιστον δυο με τρεις ώρες πριν το ραντεβού με τη μέγιστη πρόκληση που μπορεί να βιώσει το σώμα σου σε κοινή θέα.

Βαριοί υδατάνθρακες

Τι δεν πρέπει να τρως ποτέ πριν την προπόνηση

Φυσικά το σώμα σου χρειάζεται ενέργεια, αλλά η υπερβολική πρόσληψη υδατανθράκων σε φουσκώνει. Στην καλύτερη περίπτωση αρκέσου σε μια μερίδα μακαρονιών ολική άλεσης, δυο ώρες πριν το γυμναστήριο.

Σαλάτα

ΤΡΟΦΕΣ

Πριν την άσκηση είναι ανώφελη, μιας και τα ενεργειακά οφέλη είναι μηδαμινά. Μετά όμως, είναι ό,τι πιο κατάλληλο να βάλεις στον οργανισμό σου που διψά για ενυδάτωση και φυτικές ίνες, στοιχεία που ευνοούν στην αποθεραπεία των μυών σου.

Αθλητικά ποτά

ΤΡΟΦΕΣ

Το κύριο όφελός τους -αύξηση επίπεδων γλυκογόνου στο σώμα μετά το πέρας της αθλητικής δραστηριότητας αντοχής- είναι δεδομένο. Πριν την προπόνηση, μάταιο.

Αναψυκτικά

ΤΡΟΦΕΣ

Τα αέρια που προκαλούν στο στομάχι και αναδύονται στον οισοφάγο δεν είναι και οι καλύτεροι σύμμαχοι στην εκτέλεση των ασκήσεών σου.

Μπανάνα

ΤΡΟΦΕΣ

Το κάλιο που περιέχει κάνει καλό στους μυς σου, αλλά η αλήθεια είναι ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης δεν σου χαρίζει κάποιο ευεργέτημα. Καλύτερα μετά.

Σταυρανθή λαχανικά

ΤΡΟΦΕΣ

Το κουνουπίδι -και το μπρόκολο- προκαλούν δυσώδη αέρια την ώρα που εκτελείς ασκήσεις με έμφαση στον πυρήνα του σώματός σου. Κατανάλωσέ το άλλες ώρες.  

Γλυκαντικά

ΤΡΟΦΕΣ

Ομοίως με τα σταυρανθή λαχανικά, τα τεχνητά γλυκαντικά μπορούν να προκαλέσουν διόγκωση του εντέρου και αέρια.

Όσπρια

ΤΡΟΦΕΣ

Οι πιο fitness τροφές, πλούσιες σε άπαχη πρωτεΐνη, ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες -χωρίς ίχνος λίπους-, αλλά τα αέρια που προκαλούν είναι χειρότερα από τα κουνουπίδια και τα γλυκαντικά μαζί.

Καφές

ΤΡΟΦΕΣ

Ένα φλιτζάνι πριν το γυμναστήριο δίνει καλά ποσοστά ενέργειας. Δύο και πάνω οδηγούν σε αφυδάτωση στη μέση της προπόνησης.

Αβοκάντο

ΤΡΟΦΕΣ

Περιέχει ένα είδος λίπους που χρειάζεται πολύ χρόνο για να αφομοιωθεί από τον οργανισμό, γεγονός που μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι υποτονικός κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης που απαιτεί πολλά κιλά ή πολλά χιλιόμετρα.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η προπόνηση των πραγματικών μαχητών του MMA

Αν πάντα ήθελες να γίνεις ο νέος Conor McGregor, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.

To ψυχοκοινωνικό λεξικό της εποχής του κορονοϊού

Ή αλλιώς πώς η πανδημία δίνει νέο νόημα σε καθημερινές λέξεις.