20 tricks για καλύτερο ύπνο

Ένας σύντομος οδηγός για την αγκαλιά του Μορφέα.

Γράφει: Αργύρης Κούρσαλης 11 Φεβρουαρίου 2020

Αν η αϋπνία έχει γίνει αχώριστος σύντροφος στο κρεβάτι, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να δώσει ένας τέλος σε αυτήν την άβολη κατάσταση. Πώς όμως θα γίνει αυτό, αναφορικά με ένα πρόβλημα που πραγματικά φαίνεται άλυτο; Δεν υπάρχει λόγος για άγχος. Τουλάχιστον όχι ακόμη, αφού υπάρχουν 20 διαφορετικά tricks που μπορείς να δοκιμάσεις πριν απελπιστείς.

Η θερμοκρασία

Αν θες να ηρεμήσεις για να κοιμηθείς πιο εύκολα, φρόντισε η θερμοκρασία του υπνοδωματίου να βρίσκεται μεταξύ 16 και 20 βαθμών Κελσίου. Αν είναι πιο ψηλά το μυαλό και το σώμα αργεί να μπει σε sleeping mode.

Το πρόγραμμα

Όσο περίεργο και αν σου ακούγεται, το να ακολουθεί ένα σταθερό πλάνο στον ύπνο, τόσο για την ώρα που θα κοιμηθείς όσο και για την ώρα που θα ξυπνήσεις, θα σε βοηθήσει ώστε να προγραμματίσεις τον εαυτό σου κατά τέτοιον τρόπο ώστε να κοιμάσαι πιο εύκολα.

Η γυμναστική 

Υπάρχουν έρευνες που έδειξαν ότι ένα πρωινό πρόγραμμα fitness αποτελεί βασικό εισιτήριο για έναν καλύτερο ύπνο το βράδυ.

Το στρετσάρισμα

Αν είσαι πιασμένος και γεμάτος κόμπου, όπως είναι λογικό θα δυσκολευτείς να κοιμηθείς. Το στρετσάρισμα ή ακόμα καλύτερα η γιόγκα μπορούν να βοηθήσουν ώστε το σώμα και το μυαλό σου να διώξουν την τοξικότητα της καθημερινότητας.

Ο διαλογισμός

Συνεχίζοντας, τώρα, σε κλίμα Άπω Ανατολής, ο διαλογισμός αυξάνει τα επίπεδα της μελατονίνης (σ.σ: ορμόνη που βοηθά στον κύκλο του ύπνου) με συνεπές αποτέλεσμα να μην ξυπνάς κάθε τρεις και λίγο μέσα στο βράδυ.

Η ηλιοθεραπεία

Η έλλειψη ήλιου καταστρέφει τον κιρκάδιο ρυθμός (σ.σ: μία ενδογενή βιολογική διαδικασία που βοηθά στην ομαλότητα του οργανισμού) και, φυσικά, επηρεάζει τον ύπνο. Μάζεψε όσο ήλιο μπορείς λοιπόν το καλοκαίρι.

Βγες έξω

Ναι, μία βόλτα στο πάρκο μπορεί να σε βοηθήσει λίγο πριν ξαπλώσεις. 

Το μαξιλάρι

Καλύτερα να είναι λίγο σκληρό, αφού τελικά εκείνα που είναι πολύ μαλακά και φαίνονται αναπαυτικά ευθύνονται πολλές φορές για πιασίματα στον σβέρκο και ως εκ τούτου για χειρότερο ύπνο.

Το ελαφρύ γεύμα

Αν φας βαριά, θα κοιμηθείς βαριά. Είναι μία αλήθεια που τη γνωρίζει εμπειρικά και δε χρειάζεται κανένας επιστήμονας για να στην επιβεβαιώσει.

Οι υδατάνθρακες 

Ούτως ή άλλως, καλό είναι να αποφεύγεις τους υδατάνθρακες το βράδυ, αφού πέρα από όλα τα άλλα, μπορεί να νιώσεις πιο ευχαριστημένος, την ίδια όμως στιγμή δε σε βοηθούν να χαλαρώσεις.

Το μπάνιο

20 tricks για καλύτερο ύπνο

Ζεστό νερό περίπου 90 λεπτά πριν κοιμηθείς. Αλάνθαστο κόλπο.

Το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί ή έστω ένα σφηνάκι είναι ικανό να σε βοηθήσει να κοιμηθείς. Όχι, όμως περισσότερα γιατί τότε το αλκοόλ θα σε οδηγήσει σε άσχημα όνειρα, άστατο ύπνο και άσχημο ξύπνημα.

Κάτι ζεστό

Αν δε σου αρέσει το αλκοόλ, μπορεί να δοκιμάσεις κάποιο ζεστό αφέψημα όπως το χαμομήλι. Να αποφύγεις όπως το τσάι και τον καφέ, αφού η τεΐνη και η καφεΐνη αντίστοιχα προφανώς και θα σε κρατήσουν ξάγρυπνο.

Αιθέρια έλαια

Γιατί να μη μυρίζει ωραία το δωμάτιο ενώ παράλληλα το αιθέριο έλαιο λεβάντας σε οδηγεί προς την αγκαλιά του Μορφέα;

Ο ροζ θόρυβος

Σε αντίθεση με τον λευκό θόρυβο (white noise) που μπορεί να σε τρελάνει, υπάρχει ο ροζ θόρυβος που λειτουργεί λίγο ως πολύ σαν νανούρισμα.

Η chillout μουσική

Ναι, το όνομά της τα λέει όλα και είναι εκεί για σένα όταν προσπαθείς να κοιμηθείς.

Τα ακουστικά

Αν τα δύο τελευταία tips, δε βοηθήσουν, δοκίμασε τότε να ακούσεις chilout μουσική με ακουστικά.

Γύρνα στο πλάι

Γιατί το να κοιμάσαι ανάσκελα είναι ένας πιθανός λόγος για άπνοιες. 

Βάλε φαντασία

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, το να φαντάζεσαι ευχάριστα πράγματα λειτουργεί περίπου όπως ο διαλογισμός βοηθώντας το σώμα και το μυαλό σου στο να χαλαρώσει.

Η τελευταία λύση

Αν τίποτα από αυτά δεν πιάσει, βάλε τα μεγάλα μέσα: Κάνε το ακριβώς αντίθετο, πείσε τον εαυτό σου ότι πρέπει να κρατηθείς ξύπνιος. Καμιά φορά η αντίστροφη ψυχολογία φέρνει τα πιο επιθυμητά αποτελέσματα.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Νέα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το τέλειο fit πιάτο σε 4 απλά βήματα

Οι χρυσοί κανόνες για τη μετατροπή των γευμάτων από παχυντικά σε πιο υγιεινά και διαιτητικά.

Φόρτωση υδατανθράκων, το διατροφικό κλείδι για σούπερ επιδόσεις

Η συγκεκριμένη διατροφική μέθοδος μπορεί να οδηγήσει τις επιδόσεις σου σε ανώτερο επίπεδο, αυξάνοντας την αντοχή και την μυική μάζα.