To success story του φαρμακοποιού που έγινε δισεκατομμυριούχος από μάσκες ομορφιάς των 3 ευρώ

Πως ο Zhang Liguo "έχτισε" μία αυτοκρατορία πολλών δις, στη βιομηχανία της ομορφιάς;

Γράφει: Esquire Editors 04 Αυγούστου 2023

Της Yue Wang

Ο Zhang Liguo, ο ιδρυτής της κινεζικής μάρκας προϊόντων περιποίησης δέρματος Fuerjia, μπήκε στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων, μετά την εισαγωγή της εταιρείας του στο ταμπλό του κινεζικού χρηματιστηρίου αυτή την εβδομάδα. Όμως η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο σκληρός ανταγωνισμός φέρνουν προκλήσεις για το μέλλον μιας εταιρείας που έχτισε το success story της πουλώντας μάσκες προσώπου των 3 δολαρίων.

Ο 59χρονος Zhang δημιούργησε μια περιουσία αξίας 2,8 δισ. δολαρίων με βάση το πλειοψηφικό μερίδιό του (84%) στη Fuerjia, σύμφωνα με την εκτίμηση του Forbes. Με έδρα την πόλη Χαρμπίν στα βορειοανατολικά της Κίνας, η εταιρεία περιποίησης δέρματος συγκέντρωσε 2,2 δισ. γιουάν (306 εκατ. δολάρια) στο ντεμπούτο της στον δείκτη Shenzen την Τρίτη. Η διαπραγμάτευση ήταν ευμετάβλητη, με τη μετοχή της Fuerjia να εκτοξεύεται έως και 44% την πρώτη ημέρα, για να χάσει μέρος των κερδών της στη συνεδρίαση της Τετάρτης, με πτώση 15%. Η μεγάλη συμμετοχή του Zhang στην εταιρεία είναι αρκετή για να εκτινάξει την περιουσία του Κινέζου επιχειρηματία. 

Ο Zhang έγινε πλούσιος εντοπίζοντας την ευκαιρία που ανοιγόταν στην –τότε– εκκολαπτόμενη αγορά των προϊόντων περιποίησης δέρματος, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Fuerjia και τις αναφορές των κινεζικών ΜΜΕ. Στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας εργάστηκε ως φαρμακοποιός σε τοπικό νοσοκομείο στη Χεϊλονγκτζιάνγκ, μια επαρχία στα βορειοανατολικά της Κίνας που είναι γνωστή για την παραγωγή ρυζιού. Έπειτα εργάστηκε στην κρατική φαρμακευτική εταιρεία Hapharm Group, η οποία εδρεύει επίσης στο Χαρμπίν, προτού ανεξαρτητοποιηθεί το 1996.

Αρχικά, ο Zhang πουλούσε ενέσιμες θεραπείες για την καταπολέμηση λοιμώξεων και την αντιμετώπιση συμπτωμάτων από ασθένειες, όπως η εγκεφαλική αιμορραγία. Το 2012 αποφάσισε να στραφεί στην περιποίηση δέρματος, αφού κατάλαβε ότι υπήρχε ανάγκη στην αγορά για πιο ποιοτικά προϊόντα. Ύστερα από δύο χρόνια λάνσαρε την πρώτη μάσκα προσώπου της εταιρείας, που πρόσφερε ενυδάτωση και γρήγορη επούλωση πληγών και τραυμάτων. 

Παράλληλα, ο Zhang δημιούργησε ένα μεγάλο δίκτυο διανομής για να πουλάει τις μάσκες του στον αναπτυσσόμενο κλάδο της αισθητικής ιατρικής και σε ιδιωτικά νοσοκομεία στην Κίνα, ενώ επεκτάθηκε και στις online πωλήσεις, μέσα από κανάλια όπως το e-shop Tmall της Alibaba.

Οι μάσκες προσώπου, οι οποίες στη λιανική πωλούνται προς περίπου 3 δολάρια έκαστη, ανέβασαν τον τζίρο της Fuerjia στα 246 εκατ. δολαρίων το 2022, ενώ τα καθαρά της κέρδη ήταν 118 εκατ. δολάρια. Το 2021, ο Zhang λάνσαρε μια νέα σειρά προϊόντων περιποίησης δέρματος με την ονομασία Huihuxi, αλλά η ίδια η εταιρεία επισημαίνει ότι η σειρά βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο.

Δεν παύουν όμως να ελλοχεύουν προκλήσεις. Ο Zhang Yi, ιδρυτής της εταιρείας data και ερευνών iiMedia Research με έδρα την Guangzhou (καμία σχέση με τον Zhang Liguo), τονίζει ότι η βιομηχανία της αισθητικής ιατρικής βρίσκεται υπό στενή παρακολούθηση από τις ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες έχουν ήδη απαγορεύσει διαφημίσεις που θεωρείται ότι προκαλούν δυσαρέσκεια στους ανθρώπους σχετικά με την εμφάνισή τους.

Η Fuerjia έχει επίσης να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό με brands όπως η Giant Biogene του δισεκατομμυριούχου Fan Daidi και η Bloomage Biotechnology του μεγιστάνα Zhao Yan, που διεκδικούν το ίδιο αγοραστικό κοινό, κυρίως μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες, e-shops και εφαρμογών βίντεο. 

Η Fuerjia αναγνώρισε στο ενημερωτικό της δελτίο τον "εξοντωτικό ανταγωνισμό" ως την κορυφαία απειλή και πρόσθεσε ότι αντιμετωπίζει "όλο και περισσότερες δυσκολίες" στην προσέλκυση νέων πελατών. Η εταιρεία επεσήμανε επίσης το ενδεχόμενο να θεσπιστούν νέες ρυθμιστικές ντιρεκτίβες που για την παραγωγή και την ποιότητα, οι οποίες ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος. Για το α’ εξάμηνο του 2023, η Fuerjia προβλέπει πως τα έσοδά της θα σκαρφαλώσουν έως και τα 122,5 εκατ. δολάρια, μια αύξηση της τάξης του 7,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, επίδοση που σηματοδοτεί σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων που σημείωσε η εταιρεία πριν από δύο χρόνια.

Από: Capital

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πού και σε ποια ακίνητα επενδύουν οι εκατομμυριούχοι στη χώρα μας

Οι ξένοι επενδυτές καθώς και οι Έλληνες ομογενείς που αναζητούν κατοικίες στην Ελλάδα προέρχονται συνήθως από Ευρωπαϊκές χώρες.

Η ιστορία της Lamborghini

Μία ημέρα σαν τη σημερινή, το 1916, ερχόταν στη ζωή ο Ferruccio Lamborghini. Και αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού brand που δημιούργησε.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τι είναι η δίαιτα BRAT και γιατί αξίζει μία ευκαιρία

Πώς θα ακολουθήσεις τη δίαιτα που θα ηρεμήσει τον οργανισμό σου από τη διάρροια και τους εμετούς.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα χόμπι που δείχνουν ότι είμαστε εξυπνότεροι από το μέσο όρο

Η επιστήμη μίλησε: Είμαστε ευφυέστεροι από τους υπόλοιπους ανάλογα με το πώς περνάμε τον ελεύθερό μας χρόνο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

H τεχνητή νοημοσύνη βοηθά την Amazon να γλιτώσει 500.000 τόνους συσκευασίας

O κολοσσός του λιανεμπορίου εγκαινίασε το 2019 το δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να μειώσει τα απορρίμματα συσκευασίας

Αποχώρηση 'βόμβα' του Adrian Newey από τη Red Bull

Σε κατάσταση αποσύνθεσης βρίσκεται η Red Bull καθώς όπως όλα δείχνουν ο Adrian Newey έχει ήδη αποφασίσει να αποχωρήσει στο τέλος της τρέχουσας περιόδου.

Γραφει TopGear