Στη σύγχρονη εργασιακή πραγματικότητα, οι νέοι εργαζόμενοι, και συγκεκριμένα η Gen Ζ (όσοι έχουν γεννηθεί δηλαδή από το 1997 έως το 2012), αν και είναι ιδιαίτερα εκφραστικοί σε άλλα επίπεδα, φαίνεται πως αποφεύγουν τις συνομιλίες με τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους τους στη δουλειά.
Έρευνα του LinkedIn αποκάλυψε ότι το 20% των εργαζομένων Gen Ζ δεν είχε καμία άμεση συνομιλία με κάποιον πάνω από 50 ετών στον χώρο εργασίας τους τον τελευταίο χρόνο.
Οι νέοι αισθάνονται άβολα
Τα δεδομένα δεν εξηγούν το γιατί, αλλά μια πρόσφατη ανάλυση από την Harris Poll για το Fortune υποδηλώνει ότι λόγω έλλειψης κοινών στοιχείων, όπως ο γάμος, τα κατοικίδια ή τα παιδιά, οι νέοι αισθάνονται άβολα να συνδεθούν με τους μεγαλύτερους συναδέλφους που βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο ζωής. Κατ' επέκταση, η έλλειψη αυτής της επικοινωνίας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την καριέρα τους, αφού η διαπροσωπική επαφή με τη διοίκηση συνήθως οδηγεί σε προαγωγές ή αυξήσεις μισθού.
Το θέμα είναι ότι η Gen Ζ αναγνωρίζει την αξία αυτών των συνομιλιών, αλλά παραμένει παθητική, περιμένοντας από τη διοίκηση να κάνει την πρώτη κίνηση. Παράλληλα, το 64% αναφέρει ότι θα ήθελε περισσότερη ενθάρρυνση για συνεργασία μεταξύ διαφορετικών γενεών από την εταιρεία τους. Ωστόσο, η αυθεντική σύνδεση δεν μπορεί να επιβληθεί από πάνω προς τα κάτω.
Την ευθύνη έχουν οι baby boomers και η Gen X
Η ευθύνη φαίνεται να πέφτει περισσότερο στους baby boomers και την Gen X να ανοίξουν πρώτοι διάλογο, καθώς και οι μεγαλύτεροι εργαζόμενοι δείχνουν απροθυμία στην επικοινωνία με τους νεότερους. Αυτό το σημείο τονίζεται και από το γεγονός ότι το 40% των άνω των 55 δεν είχε συνομιλήσει με κάποιον της Gen Ζ τον τελευταίο χρόνο.
Για να γεφυρωθεί το χάσμα, η Charlotte Davies, ειδικός καριέρας στο LinkedIn, προτείνει το αντίστροφο mentoring. "Η συμβουλευτική μπορεί να βοηθήσει στη γεφύρωση των διαφορών μεταξύ των γενεών στον εργασιακό χώρο και να τις βοηθήσει να κατανοήσουν καλύτερα η μία την άλλη”, ανέφερε.
Τελικά, και οι δύο πλευρές θα ωφελούνταν από την προσπάθεια κατανόησης των διαφορετικών κόσμων τους. "Η ενεργή ακρόαση των συναδέλφων εκτός της ομάδας σας μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή προκαταλήψεων για διαφορετικές γενιές, να χτίσει εμπιστοσύνη και να επιτρέψει να μάθετε από τις εμπειρίες τους", καταλήγει η Davies.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.