
Havaianas, ίσως η καλύτερη επένδυση του καλοκαιριού
Γιατί αξίζει να έχεις στην γκαρνταρόμπα σου τουλάχιστον ένα ζευγάρι Havaianas, τις πρώτες λαστιχένιες σαγιονάρες που φτιάχτηκαν ποτέ.
Οι Havaianas είναι οι πρώτες λαστιχένιες σαγιονάρες που κατασκευάστηκαν ποτέ, στη Βραζιλία, απ' όπου έκαναν το άλμα στον υπόλοιπο κόσμο. Μαζί με τα λευκά sneakers/plimsolls/ελβιέλες, αποτελούν τα πιο διαχρονικά και εικονικά κομμάτια της καλοκαιρινής γκαρνταρόμπας όσον αφορά την υπόδησή μας, γι' αυτό και πρέπει να έχεις τουλάχιστον ένα ζευγάρι στην παπουτσοθήκη ή την τσάντα που παίρνεις μαζί σου στην παραλία. Αλλά ας δούμε το πώς κατέκτησαν τις αγορές και τις καρδιές μας.
Μία τρέλα που ξεκίνησε από τους Βραζιλιάνους εργάτες
Οι πρώτες Havaianas είδαν το φως αυτού του κόσμου (για του άλλου δεν γνωρίζουμε) το 1962 και παρότι πήραν το όνομά τους από τους Χαβανέζους στους οποίους απέτιναν φόρο τιμής με τον "εξωτισμό" τους, ήταν οι Βραζιλιάνοι εργάτες που άρχισαν να τις φορούν μαζικά, από το 1964 κι έπειτα.
Μάλιστα, στα μέσα της δεκαετίας του 1960, πλανόδιοι πωλητές ταξίδευαν ανά τη βραζιλιάνικη επαρχία για να τις πουλήσουν σε ένα αγοραστικό κοινό που δεν έβλεπε την ώρα να πιάσει στα χέρια του ένα ζευγάρι από τις πολυπόθητες σαγιονάρες.
Χαβανέζοι-Ιάπωνες, σημειώσατε Χ
Οι Havaianas εκείνης της εποχής, βέβαια, δεν ήταν ίδιες με τις σημερινές. Η έμπνευσή τους είχε αντληθεί από τα Zori, ένα είδος παραδοσιακών γιαπωνέζικων σανδαλιών, με σόλες φτιαγμένες από ίνες ρυζιού.
Το 1966, οι Havaianas έλαβαν πατέντα από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Βραζιλίας, ως το πρώτο ζευγάρι λαστιχένιες σαγιονάρες της ιστορίας, στην οποία σημειωνόταν ότι ήταν εύκαμπες, με διχάλα και ζιγκ-ζαγκ μπορντούρα.
Χρώμα κι άλλο χρώμα
Μέχρι το 1969 οι Havaianas ήταν διαθέσιμες μόνο σε λευκό και μπλε χρώμα, ώσπου ένα λάθος στην παραγωγή έβγαλε ένα πρασινάκι, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου για εκατοντάδες χρωματικές παραλλαγές. Στα 70s, πλέον, παράγονταν εκατομμύρια Havaianas για τη βραζιλιάνικη αγορά και μόνο, με την κυβέρνηση να τις θεωρεί βασικό αγαθό.
Τη δεκαετία του 1990 ξεκίνησε μία φάση μεγαλύτερης εξωστρέφειας και παγκόσμια επέκτασης, με όχημα νέα σχέδια και prints, όπως τα πολύ επιτυχημένα φλοράλ. Την ίδια εποχή έκανε την εμφάνισή της η σειρά Top, που είναι διαθέσιμη μέχρι και σήμερα, σε πάνω από 15 χρώματα.
Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και Special Collections
Οι Havaianas έφτασαν εκείνη τη δεκαετία να έχουν παρουσία σε 60 χώρες, με τα τα πιο εμβληματικά μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ να είναι αυτό με τη σημαία της Βραζιλίας που σχεδιάστηκε με αφορμή το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και το Brasil.
> Διάβασε ακόμα: Havaianas vs. Fortnite για κάθε gamer
Πλέον, είναι εμφανές το ότι οι Havaianas δεν έχουν σκοπό να εξαφανιστούν από τις γκαρνταρόμπες μας. Είναι κάτι σαν συνώνυμο και προάγγελος των καλοκαιρινών μας διακοπών. Κάθε άνοιξη που κάνουν την εμφάνισή τους στα καταστήματα, λίγο πριν από το Πάσχα στην Ελλάδα, μας βεβαιώνουν ότι το καλοκαίρι θα ρθει, μαζί του και οι στιγμές ανεμελιάς.
> Διάβασε ακόμα: Pool slides, οι cool σαγιονάρες
Με τον συνεχή επανασχεδιασμό τους, που ξεκίνησε με το πέρασμα στον 21ο αιώνα και τις Special Collections τους που γίνονται όλο και πιο πολλές, όλο και πιο exclusive, όλο και πιο fun, είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ανθεκτικά summer staples. Έτσι, συνιστούν την καλύτερη "υποδηματική" επένδυση για τις διακοπές σου και μάλιστα όχι μόνο γι' αυτό το καλοκαίρι, αλλά και για όλα τα επόμενα που θα ρθουν.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.