Μόδα από άλλο πλανήτη

Όταν πασίγνωστοι οίκοι δημιούργησαν στολές και ενδυμασίες σε συνεργασία με τη NASA και την Axiom Space.

Κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στον μαγνητισμό του διαστήματος και μάλλον ούτε καν η μόδα. Οι δημιουργίες της μόδας, εμπνευσμένες από το σύμπαν και τους απομακρυσμένους εξωγήινους κόσμους, είναι μια άλλη εξερεύνηση του διαστήματος και σήμερα, ρίχνουμε μία ματιά στα έργα και στις συλλογές που συνδέουν αυτούς τους δύο κόσμους.

Η προέλευση του διαστημικού "πυρετού"

The origins of space feverToni Anne Barson Archive // ​​Getty Images

Την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, του διαστημικού αγώνα, το 1969, με την αποστολή Απόλλων 11 με επικεφαλής τους Neil Armstrong και Buzz Aldrin, ο άνθρωπος πάτησε για πρώτη φορά το πόδι του στη Σελήνη. Ένα γεγονός που ώθησε τον διαστημικό πυρετό που είχε ήδη επικρατήσει εδώ και καιρό να κατακτήσει και τη μόδα της εποχής, αντανακλώντας στα καινοτόμα και υπερ-φουτουριστικά σχέδια των Paco Rabanne, Courregès ή Pierre Cardin. Για να μην αναφέρουμε τον Bowie και την άφιξη του Ziggy Stardust του στη Γη. Η φουρτούνα συνεχίστηκε για δεκαετίες σε τρελές και οραματικές συλλογές που κυμαίνονται από το φθινόπωρο του χειμώνα του 1979 του Mugler μέχρι τη στολή αστροναύτη του John Galliano στην επίδειξη του Dior το 2006 ή τη χρήση των διακριτικών της NASA στην πρόταση ανδρικής ένδυσης του Versace το 2016.

Ανάμεσα στις πολλές μάρκες που έχουν εμπνευστεί από το μυστήριο του σύμπαντος, πιο πρόσφατα οι Coach, Heron Preston και Balenciaga συνεργάστηκαν με τη NASA για τις συλλογές τους, αντίστοιχα το 2017, το 2018 και το 2021. Αλλά η πιο εντυπωσιακή πρόσφατη περίπτωση είναι ίσως αυτή της Prada.

Η Prada και οι στολές για τη NASA

PradaCourtesy Prada

 

Η Artemis III by Prada είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή πρωτοβουλία ή συλλογή: ένα πραγματικά μικρό βήμα για τους άνδρες (και τις γυναίκες), αλλά ένα μεγάλο βήμα για την ανθρωπότητα και τη μόδα. Ο ιταλικός οίκος μόδας συνεργάζεται με την εμπορική διαστημική εταιρεία Axiom Space για να σχεδιάσει διαστημικές στολές για την αποστολή Artemis III της NASA το 2025. Μια αποστολή εποχής. Πρώτα απ' όλα, αυτή θα είναι η πρώτη ανθρώπινη προσεδάφιση στη Σελήνη μετά το Apollo 17 τον Δεκέμβριο του 1972. Επιπλέον, θα είναι η πρώτη φορά που μια γυναίκα θα πατήσει το πόδι της στη Σελήνη. Και, σαν να μην έφτανε αυτό, είναι επίσης η πρώτη φορά που η μόδα παίζει τόσο σημαντικό ρόλο σε ένα γεγονός τέτοιας ιστορικής σημασίας. Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού, οι ομάδες της Prada και της Axiom Space θα εργαστούν δίπλα-δίπλα για να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις όσον αφορά τα υλικά και τον σχεδιασμό, ικανές να παρέχουν προστασία και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σεληνιακού περιβάλλοντος. Αυτή η πρωτοποριακή συνεργασία γράφει ένα πρωτοφανές κεφάλαιο στην ιστορία της μόδας και σηματοδοτεί ένα πριν και ένα μετά στον τομέα που θα ανοίξει νέους και ανεξερεύνητους ορίζοντες. Εν ολίγοις, από το Μιλάνο στον ουρανό, γιατί δεν ήταν αρκετό να έχουμε ήδη κατακτήσει τους ωκεανούς με τη Luna Rossa στην Prada.

Τα αθλητικά ρούχα της Columbia

ColumbiaCourtesy Columbia Sportswear

Σε αυτή ακριβώς την ιστορική στιγμή, η μόδα έχει την ευκαιρία να προβλέψει τη δεύτερη διαστημική επανάσταση πέρα από τη σχεδιαστική άποψη, επενδύοντας περισσότερο σε τεχνικά υλικά και ρούχα επιδόσεων ικανά να ικανοποιήσουν τις πρακτικές ανάγκες που σχετίζονται με την εξερεύνηση του διαστήματος. Η θερμοανακλαστική τεχνολογία Omni-Heat Infinity της Columbia Sportswear βοήθησε πρόσφατα στην προστασία του σκάφους προσεδάφισης Nova-C κατά την αποστολή του στον δορυφόρο της Γης, αποδεικνύοντας ότι είναι κατάλληλη για τις σκληρές θερμοκρασίες του διαστήματος. Ακόμη και πριν από το ταξίδι, οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στο εργαστήριο είχαν διαπιστώσει ότι το χρυσό μέρος της τεχνολογίας Omni-Heat Infinity της Columbia - που χρησιμοποιείται ήδη για τα ρούχα εξωτερικού χώρου της μάρκας - εγγυάται οφέλη στη μόνωση του σεληνιακού προσεδαφιστή από τις θερμοκρασίες του διαστήματος οι οποίες μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ -250° και 250° Φαρενάιτ.

Οι δοκιμές επιβεβαιώνονται τώρα από τα γεγονότα. Η Columbia όχι μόνο σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην ιστορία της αλλά αυξάνει και υποστηρίζει την πρόοδο των νέων τεχνολογιών και των καινοτόμων υλικών, θέτοντας τα θεμέλια για μια βιώσιμη ανθρώπινη παρουσία στο φεγγάρι.
 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.