Η αυλαία του 2019 άνοιξε με τον πιο θεαματικό τρόπο, τουλάχιστον για τη βιομηχανία της μόδας. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, ο πρώτος μήνας του νέου έτους σημαδεύτηκε από τον ίσως μεγαλύτερο θεσμό στο χώρο της μόδας: την Εβδομάδα Μόδας, στην οποία σχεδιαστές, οίκοι και brands εκθέτουν τις τελευταίες κολεξιόν τους στις πασαρέλες, στους αγοραστές και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τα fashion events τους επηρεάζουν τις τάσεις για την τρέχουσα και την επερχόμενη σεζόν.

Συγκεντρώσαμε τα πιο σημαντικά σημεία των Εβδομάδων Μόδας, που αφορούν την αντρική ένδυση για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019-2020, έτσι όπως διαμορφώθηκαν από τις επιδείξεις των μεγαλύτερων οίκων σε Λονδίνο, Μιλάνο, Νέα Υόρκη και Παρίσι.

Το κοστούμι

Berluti, Edward Crutchley

Μπορεί να είναι ο "βασιλιάς" του αντρικού στυλ, ωστόσο το κοστούμι εδώ και χρόνια φαίνεται να έχει γίνει το παραπαίδι των σχεδιαστών, που προτιμούν να ασχολούνται με τη δημιουργία hoodies και ατσούμπαλων αθλητικών παπουτσιών. Όλα αυτά μέχρι χθες, γιατί φέτος οι μεγαλύτεροι οίκοι έστρεψαν ξανά την προσοχή τους στο κατεξοχήν αντρικό ένδυμα, ανανεώνοντάς το με τον πιο κομψό και σύγχρονο τρόπο.

Στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, ο Berluti λάνσαρε μία σειρά από μονόχρωμα σταυρωτά κοστούμια, ο Celine κοστούμια με boxy σακάκια, cropped tailored παντελόνια και στενές γραβάτες, ενώ ο Virgil Abloh άνοιξε το fashion show του Louis Vuitton με τρία looks γκρι κοστουμιού. Στο Λονδίνο, είδαμε τον Edward Crutchley και τα pinstripes κοστούμια του να κερδίζουν το χειροκρότημα και στο Μιλάνο θριάμβευσε η παραδοσιακή ιταλική φινέτσα των κοστουμιών του Dolce & Gabbana, ενός οίκου που εδώ και αρκετές σεζόν πόνταρε σε sportswear σύνολα.

Το ζιβάγκο

Μαζί με το κοτλέ σακάκι/παντελόνι, αποτελούν τα κατεξοχήν κομμάτια που έχουν ταυτιστεί με τη μόδα των 70s. Το ζιβάγκο στις διάφορες και διαφορετικές εκδοχές του (με το κλασικό ρεβέρ, χωρίς το ρεβέρ, με την κοντή λαιμόκοψη, με τον χαχόλικο λαιμό) πρωταγωνίστησε σχεδόν σε όλες τις συλλογές.

Φορέθηκε τόσο κάτω από μακριά παλτό και σακάκια, ακόμα και μέσα από πουκάμισα. Ο οίκος που το τίμησε δεόντως ήταν ο αναμφίβολα ο Gucci.

 

Το punk look

Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου ήταν έντονα επηρεασμένη από την πανκ ροκ αισθητική των 60s. Λεοπάρ μοτίβα και μαύρες δερμάτινες αρβύλες για τον John Lawrence Sullivan και μαύρα κοστούμια με ασημένια κοσμήματα και μαλλιά μοϊκάνα για τον Liam Hodges. Στο ίδιο πανκ μήκος κύματος κινήθηκε επίσης το σόου του Versace και των Dsquared2.

Το βελούδο

Στο Μιλάνο ήταν ο Ralph Lauren. Στο Παρίσι ο Gucci και ο Dries Van Noten. Τρεις οίκοι μόδας που αποθέωσαν το βελούδο και προσπάθησαν να του βγάλουν την ταμπέλα του "χριστουγεννιάτικου υφάσματος", σχεδιάζοντας βελούδινα κομμάτια που δεν φοριούνται αποκλειστικά και μόνο σε black tie εμφανίσεις, αλλά ακόμα και σε casual περιστάσεις.

 

 

Το καρό

Stella McCartney

Το κλασικό τουίντ ύφασμα και το αριστοκρατικό Prince of Wales check, το γνωστό μάλλινο ύφασμα με το χαρακτηριστικό καρό σχέδιο που χρωστά το όνομά του στον πρίγκιπα της Ουαλίας και αργότερα βασιλιά του Ηνωμένου Βασιλείου, Εδουάρδου Ζ ήταν τα δύο είδη καρό σχεδίου που είχαν την τιμητική τους στις φετινές Εβδομάδες Μόδας. Stella McCartney, Marni, Pal Zileri, Loewe, Acne, Sandro και Gucci ήταν μόνο μερικοί από τους οίκους και τα brands που επένδυσαν στη φινέτσα τους κυρίως σε κοστούμια, παλτό, σακάκια και παντελόνια.

Το μπορντό και το χακί

Officine Generale

Τα δύο χρώματα που θα "βάψουν" τη μόδα της ερχόμενης φθινοπωρινής και χειμωνιάτικης σεζόν είναι το μπορντό, η απόχρωση που "παντρεύει" το σκούρο κόκκινο με το μοβ και το ξεθωριασμένο χακί, που ακροβατεί μεταξύ πράσινου, γκρι και μπεζ. Το πρώτο χρώμα φορέθηκε από τα μοντέλα του Ermenegildo Zegna σε κοστούμια και παλτό και του Brunello Cucinelli σε μάλλινα πουλόβερ. Το δεύτερο επιλέχθηκε από τους οίκους Officine Generale Berluti, E. Tautz και Oliver Spencer σε μπουφάν και κοστούμια.

Από: Esquire UK