Την δεκαετία του '80, στις εξέδρες των βρετανικών γηπέδων υπήρχαν νεαροί χούλιγκαν ντυμένοι με την τελευταία λέξη της ιταλικής μόδας. Οι Casuals, όπως έμειναν γνωστοί, είχαν την τάση να "απαλλοτριώνουν" τις μπουτίκ αθλητικών ειδών όταν οι ομάδες τους έπαιζαν μακριά από το Νησί. Ένιωθαν ότι το ξένο είναι πιο γλυκό κι ότι η Umbro δεν κάλυπτε πια τις στιλιστικές τους ανάγκες. Κι όμως, το βρετανικό brand ήταν πάντα εκεί στις μεγάλες στιγμές του αγγλικού ποδοσφαίρου, πριν το όνομά του αμαυρωθεί στον βωμό της βίας.

Πάντα εκεί

Ήταν εκεί τη μία και μοναδική φορά που τα Λιοντάρια κατάφεραν να σηκώσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο, το 1966. Ο ένας και μοναδικός τους τίτλος που τους διέφευγε έως τότε συνοδεύτηκε από εμφανίσεις που έφεραν το χαρακτηριστικό logo της εταιρείας.

> Διάβασε ακόμη: Athleisure: H πιο δημοφιλής τάση μόδας σήμερα

Το διπλό διαμάντι της Umbro ήταν εκεί, το μαγικό βράδυ της 26ης Μαΐου του 1999, όταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κατάφερε μία από τις μεγαλύτερες ανατροπές όλων των εποχών, ρίχνοντας στο καναβάτσο την Μπάγερν Μονάχου με δυο γκολ στο τελευταία τέσσερα λεπτά του τελικού του Champions League.

Τα αδέρφια Harold και Wallace Humphreys έδειξαν μεγάλη διορατικότητα όταν το 1924 ίδρυσαν στην πόλη του Μάντσεστερ την εταιρεία αθλητικών ειδών Umbro. Σε μία εποχή όπου οι αθλητικές δραστηριότητες είχαν αρχίσει να αποκτούν αίγλη τόλμησαν να κάνουν κάτι ανήκουστο μέχρι τότε: Να εισάγουν sartorial τεχνικές σε αθλητικά ρούχα.

Φυσικά, ούτε οι ίδιοι δεν θα πίστευαν ότι το brand τους θα γινόταν συνώνυμο με το αγγλικό ποδόσφαιρο. Ότι, με άλλα λόγια, μέχρι τα τέλη των 60s το 85% των βρετανικών ομάδων θα φορούσαν το διπλό διαμάντι της Umbro.

Ενα logo, μια ιστορία

Αλήθεια, υπάρχει κάποιο logo που να ταιριάζει καλύτερα σε Άγγλο τουρίστα που έρχεται στα ελληνικά νησιά με σκοπό το αχαλίνωτο clubbing; Αν σε πολλούς από εμάς αυτή η εικόνα μοιάζει απειλητική, δε συμβαίνει και το ίδιο με τους κατοίκους του νησιού που κατά κάποιον παράξενο τρόπο θεωρούν τα ρούχα της Umbro προέκταση του εαυτού τους.

> Διάβασε ακόμη: Στην Μάντσεστερ Σίτι θεωρούν περιττό το νο.9

Το 1959 η παιδική σειρά έδωσε τη δυνατότητα στους πιτσιρικάδες να ντυθούν όπως τα είδωλά τους. Πολύ αργότερα, στα 90s, οι γυαλιστερές φόρμες της εταιρείας έζησαν μεγάλες δόξες καθώς οι Βρετανοί rock stars τις επέλεγαν για να τους συνοδεύσουν στις χαλαρές backstage εμφανίσεις τους.

Σε γενικές γραμμές, η Umbro είναι ένα πολύ αγγλικό πράγμα που πολλές φορές αδυνατούμε να καταλάβουμε όσοι δεν έχουμε μεγαλώσει επί βρετανικού εδάφους.

Σε αντίθεση, όμως, με μία κακώς διαδεδομένη άποψη το διπλό διαμάντι, όχι, δεν είναι σύμβολο των χούλιγκαν και των Άγγλων τουριστών που πίνουν μέχρι τελικής πτώσης. Αντίθετα είναι ένα brand για το οποίο το νησί μπορεί και οφείλει να νιώθει περήφανο.

> Διάβασε ακόμη: Γιατί έπεσε η αξία του Lionel Messi το 2021

Ιδιαίτερα, αν αναλογιστεί κανείς και τη συνεισφορά του στη σύγχρονη μόδα: Η συλλογή της Umbro το 2005, δια χειρός του σχεδιαστή Kim Jones, άνοιξε τον δρόμο ώστε το street style να συναντήσει τα luxury brands, δημιουργώντας σχολή.

Πολύ πριν την Dior και τον οίκο Louis Vuitton, ήταν το brand από το Μάντσεστερ της Αγγλίας που είχε (ξανά) τη διορατικότητα να διακρίνει ότι η πολυτέλεια στα είδη ένδυσης έχει αγγίξει το ταβάνι και έψαχνε νέους casual τρόπους για να εκφραστεί.

Δύο χρόνια αργότερα η Nike θα εξαγόραζε την Umbro για 311 εκ. ευρώ πριν την μεταπωλήσει το 2012 στην Iconix Brand Group, εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα της ίσως πιο βρετανικής εταιρείας ένδυσης όλων των εποχών. 

> Διάβασε ακόμη: Όσα έμαθε η ζωή και το ποδόσφαιρο στον Sir Alex Ferguson

Άλλωστε θα ήταν κρίμα να χαθεί ένα brand που αποτελεί σύμβολο των βρετανικών γηπέδων. Μία εταιρεία ένδυσης που έγραψε χρυσές σελίδες μέσα από μοναδικά και πολλές φορές πρωτοπόρα προϊόντα: Τα tangeru jerseys με τα χαρακτηριστικά τρία κουμπιά αντί για γιακά, τα αγαπημένα για τους Άγγλους sneakers αλλά και τα παπούτσια ποδοσφαίρου που έχουν βάλει χιλιάδες γκολ στην Premier League.


φωτογραφίες © Getty Images