
Το αθάνατο στυλ των Barbour jackets
Αν και κουβαλούν στην πλάτη τους πάνω από έναν αιώνα, τα κερωμένα μπουφάν του βρετανικού brand θα είναι πάντα ένα από τα μεγάλα must-have της αντρικής γκαρνταρόμπας.

Ένα δροσερό καλοκαιρινό πρωινό στο Σάουθ Σιλντς της Βρετανίας, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Barbour ξεκινούν την παραγωγή 650 μπουφάν. Η διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ. Στην πρώτη γραμμή της παραγωγής, βρίσκεται ο Gary που κόβει μεγάλα κομμάτια από βαμβακερό κερωμένο ύφασμα, τα οποία χρησιμοποιεί με τη σειρά της η Mary για να φτιάξει τα πατρόν. Κάθε εργαζόμενος στο εργοστάσιο του βρετανικού brand φορά στολή συγκεκριμένου χρώματος -οι εργάτες πράσινο, οι προϊστάμενοι μπλε, οι υπάλληλοι στον ποιοτικό έλεγχο μοβ- ώστε να μπορεί να διακρίνει κάποιος εύκολα ποιος κάνει τι. Όλα είναι μελετημένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, μέχρι το τελευταίο κομματάκι του παζλ που θα συναρμολογήσει τα τζάκετ. Όταν η κατασκευή τους ολοκληρωθεί, θα έχουν περάσει από δεκάδες χέρια και θα κουβαλούν μία ιστορία 125 χρόνων με σημείο εκκίνησης το 1894, όταν ο John Barbour άνοιξε το πρώτο κατάστημα της J. Barbour & Sons Ltd. στην αγορά του Σάουθ Σιλντς.

Σήμερα, οι άνθρωποι που εργάζονται στην Barbour, αλλά και εκείνοι που επιλέγουν φανατικά να φορούν τα εμβληματικά κομμάτια της αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο αυτή η οικογενειακή επιχείρηση εξακολουθεί να αντηχεί τη φωνή και το όραμά της σε όλο τον κόσμο.
Τα τελευταία 50 χρόνια, την εταιρεία διαχειρίζεται η Dame Margaret Barbour, η σύζυγος του John Malcolm Barbour -απογόνου του ιδρυτή-, που πέθανε ξαφνικά το 1968 από ανεύρυσμα εγκεφάλου ενώ ήταν μόλις 29 ετών. Σ' εκείνη οφείλεται η έκρηξη του brand στα 60s που ανέδειξε τις δημιουργίες του σε σύμβολα του στυλ, η "γέννηση" μερικών από τα τζάκετ-σήμα κατατεθέν του στα 80s, όπως είναι τα κλασικά πλέον Bedale και Beaufort, καθώς και για το γεγονός ότι μερικά από τα μεγαλύτερα style icons όλων των εποχών έριξαν στους ώμους τους τα διάσημα μπουφάν της, από τον Steve McQueen μέχρι την πριγκίπισσα Νταϊάνα, τον πρίγκιπα Κάρολο και την Kate Moss, αλλά και τον Daniel Craig στο Skyfall (2012).

Σήμερα, η Dame Margaret ατενίζει το μέλλον και προετοιμάζει την κόρη της, Helen (αντιπρόεδρος) για τη στιγμή που θα αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης. Ως μέλος της πέμπτης γενιάς της οικογένειας Barbour και παρακολουθώντας καθημερινά την μητέρα της επί τω έργω, η Helen αισθάνεται ότι διαθέτει πλέον μία έκτη αίσθηση που τη βοηθά να καταλαβαίνει τι είναι και τι δεν είναι Barbour. "Η όλη ανάπτυξη της επιχείρησης ήταν οργανική", εξηγεί στην αίθουσα συνεδριάσεων που βρίσκεται πάνω από το εργοστάσιο. "Προφανώς εξετάζουμε τις τάσεις, αλλά δεν ξεχνάμε ποτέ από πού ξεκίνησαν όλα. Το ένα μας πόδι πατά στο παρόν και το άλλο στο παρελθόν. Άλλωστε, οι πελάτες μας αυτό ακριβώς αγαπούν στα προϊόντα μας: ότι τα προϊόντα μας είναι κλασικά και δεν αλλάζουν μορφή μέσα στα χρόνια. Μπορούν να μυρίσουν σ' αυτά την ιστορία μας".

Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την αντρική μόδα, ο Ian Bergin, διευθυντής του αντρικού τμήματος. Ο ρόλος του ουσιαστικά είναι να επικαιροποιεί συνεχώς την Barbour και να δημιουργεί τους απαραίτητους συνδέσμους που διασταυρώνουν την κληρονομιά της εταιρείας με τις ανάγκες του σύγχρονου άντρα. Δύο από τα σημαντικά στοιχεία που τονίζει δεν αφορούν τη διαχρονικότητα των μπουφάν, που είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά πρώτον ότι πολλοί έχουν προσπαθήσει μες στα χρόνια να αντιγράψουν το κερωμένο βαμβάκι τους, αλλά κανείς δεν τα έχει καταφέρει και δεύτερον, ότι η υψηλή ποιότητα των υλικών είναι εκείνα που τα έχει καταστήσει αθάνατα.
"Εντάξει, σχεδόν αθάνατα για να ακριβολογούμε", διευκρινίζει και συνεχίζει: "Στην πίσω πλευρά του εργοστασίου υπάρχει το τμήμα επιδιορθώσεων. Περίπου 14 χιλιάδες τζάκετ καταφθάνουν μες στον χρόνο προκειμένου να επισκευαστούν και να γίνουν ξανά σαν καινούργια. Αυτό είναι μόνο μία μικρή απόδειξη του πόσο πολύ αγαπά ο κόσμος ό,τι αγοράζει από την Barbour. Σε μία εποχή που πολύ εύκολα ξεφορτωνόμαστε ρούχα γιατί μπορούμε να αγοράσουμε καινούργια, υπάρχουν κάποια κομμάτια στη ντουλάπα μας που είναι απλά αναντικατάστατα".
Από: Esquire US
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.