
O John Goldberger είναι ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες ρολογιών του κόσμου
Πώς ο Ιταλός επιχειρηματίας με το Αγγλοσαξονικό ψευδώνυμο ξεκίνησε να συλλέγει ρολόγια και ποιο κομμάτι δεν θα αποχωριστεί ποτέ του.
O John Goldberger γεννήθηκε στην Μπολόνια το 1957, διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές ρολογιών του κόσμου και μόλις ντεμπούταρε ως το κεντρικό πρόσωπο στην καμπάνια της ισπανικής εταιρείας υποδημάτων Morjas. Ποιος, όμως, είναι στην πραγματικότητα ο κομψότατος γκριζομάλλης κύριος που στα 64 του ποζάρει με άνεση μοντέλου στον φακό;
Το alter ego ενός Ιταλού επιχειρηματία
Όπως διαβάζουμε στο ισπανικό Esquire, ο Henrik Berg, CEO της Morjas, γνώρισε τον Goldberger πριν από δύο χρόνια, στο Μιλάνο. Ήταν και οι δύο καλεσμένοι σε ένα cocktail party και, με την πρώτη ματιά, του κίνησε το ενδιαφέρον η εικόνα του, που του φάνηκε σαν κάτι ανάμεσα σε κάθαρμα που παίζει σε ταινίες του James Bond και businessman.
Δεν έπεσε και πολύ έξω. Ο Auro Montanari, όπως είναι το πραγματικό όνομα του συλλέκτη, μανατζάρει μία οικογενειακή επιχείρηση. Ταυτόχρονα, όμως, διατηρεί ένα alter ego, τον Goldberger, που τυγχάνει να είναι ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες ρολογιών του κόσμου. Πώς κατόρθωσε, όμως, κάτι τέτοιο; Ας δώσουμε τον λόγο στον ίδιο.
"Ο πατέρας μου ίδρυσε μία εταιρεία τεχνολογικών εξαρτημάτων στην οποία, πλέον, προεδρεύω εγώ. Το πάθος του, ήταν να αγοράζει έπιπλα και πίνακες ζωγραφικής του 16ου και του 17ου αιώνα. Έτσι, όταν ήμουν μικρός, ταξίδευα μαζί του, σε διάφορες αγορές. Ήταν εκείνος που είδε στον κόσμο του ρολογιού ένα από τα αμόλυντα πεδία δραστηριοποίησης, που θα μπορούσε να μου αποδώσει κάποια στιγμή κέρδη. Αυτή, βέβαια, ήταν και ευκαιρία μου για να γίνω ο ίδιος συλλέκτης. Έτσι, ξεκίνησα να επισκέπτομαι διάφορες σχετικές αγορές, όταν πηγαίναμε σε εκθέσεις. Και ανακάλυψα πολύ ενδιαφέροντα κομμάτια".
> Διάβασε ακόμα: Οι λόγοι που κάνουν ένα vintage Rolex ακαταμάχητο
Με οδηγό το ένστικτο του συλλέκτη
Η αρχή έγινε τη δεκαετία του 1970, όταν το διαδίκτυο δεν υπήρχε καν ως πλάνο στα χαρτιά και το μόνο όπλο του συλλέκτη ήταν το ένστικτό του. "Πάντα με οδηγούσαν δύο πράγματα: Η καρδιά και τα μάτια μου. Η πυξίδα που μου έδειχνε τον δρόμο όταν ξεκίνησα και η πιο σημαντική συμβουλή που δίνω στους ανθρώπους που θέλουν να ξεκινήσουν να συλλέγουν ρολόγια, είναι το να επενδύουν σε κομμάτια που πραγματικά τους αρέσουν. Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε μεγάλη πληροφόρηση, οπότε το πιο φυσιολογικό πράγμα ήταν να αγοράζεις από ένστικτο. Ο πατέρας μου, για παράδειγμα, με συμβούλευε να αγοράζω μεγάλα brands, αλλά όχι ρολόγια του Cartier, τα οποία θεωρούσε ότι ήταν για κομμωτές. Εγώ, δεν ακολούθησα την υπόδειξή του", λέει με ικανοποίηση. Ευτυχώς, βέβαια, καθώς αυτή τη στιγμή είναι ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη συλλογή ρολογιών του Cartier στον κόσμο.
> Διάβασε ακόμα: Το φουτουριστικό Cartier του Daniel Kaluuya στα Όσκαρ
Τα πιο σημαντικά ρολόγια της συλλογής του
Ποιο, αλήθεια, είναι το πιο πολύτιμο από τα ρολόγια του; "Ένα ρολόι που δεν βγήκε ποτέ στην αγορά, ένα limited edition της Hamilton για την ταινία '2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος', του 1968. Κατασκευάστηκαν μόνο έξι δείγματα, και εγώ διαθέτω το ένα από αυτά", αποκρίνεται. Και ποιο δεν θα αποχωριζόταν ποτέ; "Ένα ατσάλινο Pulsar του οίκου Tiffany & Co. που μου έκανε δώρο ο πατέρας μου, όταν έκλεισα τα 18", εξομολογείται. "Αυτό είναι ένα αντικείμενο που έχει να κάνει με τα συναισθήματα, δεν αποτελεί επένδυση", καταλήγει.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.