Δυο χρόνια μετά τη συμμετοχή της στο επίσημο διαγωνιστικό μικρού μήκους με το "Motorway 65", η Εύη Καλογηροπούλου επέστρεψε στις Κάννες με το οργουελικό "Στο Θρόνο του Ξέρξη", στο οποίο ο Γιώργος Μαζωνάκης ερμηνεύει έναν εργάτη στα ναυπηγεία του Περάματος. Ο χρόνος στον οποίο εξελίσσεται το φιλμ είναι ένα απροσδιόριστα κοντινό μέλλον, όπου η απευθείας ανθρώπινη επαφή είναι απαγορευμένη. Μετεξέλιξη της ιδέας μιας βιντεοεγκατάστασης και σε σενάριο Γιώργου Τελζίδη, η ταινία συμμετείχε στην "Εβδομάδα Κριτικής", όπου απέσπασε το βραβείο του Canal +. Καλύτερη ταινία του παράλληλου τμήματος ανακηρύχτηκε το κολομβιανό κοινωνικό δράμα του Αντρές Ραμίρεζ Πουλίδο "El Jauria", με το τρυφερό "Aftersun" της Σκοτσέζας Σαρλότ Γουέλς να αποσπά το Βραβείο της Επιτροπής.
Το Dodo
Με μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του μοντάζ, κάτι που σύμφωνα με τις φήμες τού στοίχισε μια θέση στο διαγωνιστικό, η τελευταία ταινία του Πάνου Κούτρα "Dodo" προβλήθηκε χειροκροτούμενη στο πρόγραμμα "Cannes Premiere" παρουσία πολλών από τους πρωταγωνιστές της – Σμαράγδα Καρύδη, Άλκης Σακελλαρίου, Νατάσσα Εξηνταβελόνη, Τζεφ Μοντάνα, Νίκος Γκέλια, Άγγελος Παπαδημητρίου. Αφηγούμενη τα ευτράπελα της προετοιμασίας ενός μεγαλοαστικού γάμου, η οποία αναστατώνεται από την παρουσία ενός εξαφανισμένου είδους πτηνού, αναπαράγει με κέφι πολλά κλισέ μιας αλμοδοβαρικής κωμωδίας, ρίχνοντας λοξές ματιές στην κωμικοτραγική αθηναϊκή πραγματικότητα.
Διαθέτει σατιρικό θάρρος και κονωνική ευαισθησία, καρδιά και σκηνοθετικές ιδέες, αλλά όχι κι ένα συμπαγές σενάριο που θα έδενε κόμπο τον παιχνιδιάρικο συνδυασμό τους. Σαφώς ελλιπής και χωρίς φινιρίσματα, η δραματική κορύφωση του φιλμ μακρηγορεί και απλοποιεί χαρακτήρες και καταστάσεις, φέρνοντας έντονα στο νου την αμήχανη "Αληθινή Ζωή" του σκηνοθέτη κι όχι τη στιλάτη πρωτοτυπία του "Xenia" του.
Η συνέχεια στο Athinorama.gr