Η μεγάλη 'πληγή" του ελληνικού σιδηροδρόμου

Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης.

Γράφει: Esquire Editors 01 Μαρτίου 2023

Με τον πλέον οδυνηρό τρόπο αναδείχτηκε η μεγάλη παθογένεια του ελληνικού σιδηροδρόμου: Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης είναι όπως φαίνεται ένα από τα προβλήματα που προκάλεσαν τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος οφείλει να έχει θέσει σε λειτουργία το διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail).

Εάν λειτουργεί το σύστημα αυτό, η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με σύγχρονο τρόπο, διευκολύνοντας, τόσο το έργο των μηχανοδηγών, όσο και του διαχειριστή της κυκλοφορίας υποδομής, με τη μετάδοση, με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο, των δεδομένων στην υποδομή και στο τροχαίο υλικό.

Με άλλα λόγια, εάν λειτουργούσε πλήρως ένα τέτοιο σύστημα, θα ειδοποιούνταν όλοι: Οι σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και ο μηχανοδηγός, ενώ και οι αμαξοστοιχίες θα ακινητοποιούνταν, με το σύστημα αυτόματης πέδησης.  

Δυστυχώς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος και όπως αναδείχτηκε από το χθεσινό τραγικό συμβάν, "πληρώνει" τις πάμπολλες, κατακερματισμένες συμβάσεις ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού άξονα και προμήθειας των ανωτέρω συστημάτων, καθώς η διαχείριση της κυκλοφορίας συνεχίζεται να γίνεται, στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου, μέσω ασυρμάτου και σταθμαρχών.

Η διαχείριση της κυκλοφορίας, μέσω ασυρμάτου, σταθμαρχών και κλειδούχων, αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και οι μονοδρομήσεις / βραδυπορίες, κ.ά, ωστόσο για να συμβεί ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα και μάλιστα, τέτοιας έκτασης, φαίνεται ότι σημειώθηκαν αρκετά λάθη / παραλείψεις.

Τα αναπάντητα ερωτήματα

Η μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας από την Αθήνα με την εμπορική από τη Θεσσαλονίκη γεννά τα ακόλουθα, πρώτα ερωτήματα:

  • Γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου, με αποτέλεσμα τη μετωπική σύγκρουση με την εμπορευματική; 
  • Ποιος έδωσε αυτήν την εντολή; Ο σταθμάρχης του Σ.Σ. της Λάρισας; Δεν γνώριζε ότι "κατέβαινε" η εμπορευματική;  
  • Εάν δεν δόθηκε αυτή η εντολή από τον σταθμάρχη, γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου; Γιατί ήταν "γυρισμένα" τα κλειδιά στη γραμμή καθόδου; 

Τα ανωτέρω ερωτήματα πρόκειται να αποτελέσουν αντικείμενο διεξοδικής έρευνας, καθώς η τραγωδία είναι πρωτοφανής.    

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος σχεδιαστής μόδας Giorgio Armani

Μια από τις πιο πρωτοποριακές και επιδραστικές προσωπικότητες της ιταλικής μόδας παγκοσμίως, πέθανε πλήρης ημερών σε ηλικία 91 ετών στις 4 Σεπτεμβρίου στο Μιλάνο.

Η πρόβλεψη του Stephen King για τον Donald Trump και τις εκλογές του 2026

Ο Stephen King συνεχίζει την κόντρα του με τον Donald Trump, αυτήν τη φορά με μια τολμηρή πρόβλεψη για τις εκλογές του 2026, που μιλά για "έκπληξη" και "μπλε κύμα".

Γραφει Παυλος Κρουστης

Παράνομοι οι περισσότεροι δασμοί του Donald Trump, αποφάσισε ομοσπονδιακό εφετείο

Το μεγαλύτερο μέρος τους, εκ των οποίων και οι μη κλαδικοί επιβλήθηκαν παράνομα σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις και η τύχη τους πλέον θα κριθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ.

Έφυγε από τη ζωή η επικοντίστρια από την Κύπρο Μαρία Αριστοτέλους

Η κύπρια αθλήτρια προσβλήθηκε από μία σπάνια μορφή καρκίνου που συναντάται κατά βάση σε παιδιά και εφήβους και τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθούσε να την αντιμετωπίσει με θεραπείες.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Τι μερίδιο κατέχει η Ελλάδα στον παγκόσμιο πλούτο;

Ο παγκόσμιος πλούτος αγγίζει τα 471 τρισ. δολάρια στο τέλος του 2024, με τις ΗΠΑ και την Κίνα να κυριαρχούν. Πού βρίσκεται η Ελλάδα και ποιες ευρωπαϊκές χώρες ξεχωρίζουν;

Γραφει Τιμος Σαλαμες