Σε κάθε τουριστικό προορισμό, η μεγαλύτερη πρόκληση δεν είναι το αξιοθέατο – είναι το πού θα φας. Όσο πιο πολύ πεινάς, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να καθίσεις σε εστιατόριο-παγίδα. Και κάπου εκεί, ξεκινά η… γαστρονομική απογοήτευση.
Οι άνθρωποι της γεύσης και του τουρισμού περιγράφουν ποια είναι τα βασικά σημάδια που σου δείχνουν ότι το εστιατόριο δεν είναι αυτό που φαίνεται – ή μάλλον, είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται.
Φανταχτερή βιτρίνα & κράχτες
Μενού σε δέκα γλώσσες, φωτογραφίες πιάτων, κράχτες που σου υπόσχονται εκπτώσεις επειδή τους… αρέσεις. Ο Jared Hucks, σεφ και ιδιοκτήτης του The Alden, το λέει ξεκάθαρα: "Περπατώ προς την άλλη κατεύθυνση όταν βλέπω κάποιον να μοιράζει μενού σε 100 διαφορετικές γλώσσες". Ό,τι κραυγάζει "τουρίστες, ελάτε εδώ!”, καλό είναι να σε βάλει σε σκέψεις.
Η τοποθεσία (και η ευκολία)
Όσο πιο "κοντά” είσαι στο αξιοθέατο, τόσο πιο μακριά είσαι από την ποιότητα. Η Claudia Martinez εξηγεί ότι "τα ενοίκια σε τουριστικές περιοχές είναι πάρα πολύ υψηλά. Οι επιχειρήσεις εκεί προσφέρουν μαζικά, φθηνά φαγητά για μέγιστο κέρδος".
Πολύ μεγάλο μαγαζί – πολύ μεγάλο μενού
Μην σε ξεγελάει ο όγκος. Αν το μαγαζί είναι τεράστιο και έχει μενού 20 σελίδες, μάλλον παίζει safe: κατεψυγμένα πιάτα για όλα τα γούστα. Ο Okan Kizilbayir το περιγράφει ωμά: "Το φαγητό δεν ήταν αυτό που τρώει ο Αμερικανός, αλλά η ιδέα που έχει ο τουρίστας για το πιάτο που αρέσει στους Αμερικανούς".
Κλισέ γλυκά και ποτά
Αν τα επιδόρπια σου φωνάζουν από βιτρίνα ή φωτογραφίες στο μενού, μην περιμένεις κάτι τοπικό. Όπως λέει η Martinez: "Δεν χρειάζεται εικόνα σε ένα πιάτο που γνωρίζουν όλοι".
Πολύ "Instagrammable" για να είναι αληθινό
Αν ο χώρος μοιάζει σχεδιασμένος για stories, πιθανόν είναι. Ο Hector Santiago λέει: "Δεν τούς νοιάζει να αναδείξουν την περιοχή. Θέλουν μόνο να τραβήξεις φωτογραφίες και να τους διαφημίσεις τσάμπα".
Δες ποιος κάθεται δίπλα σου
Αν μόνο οι σερβιτόροι μιλάνε τη γλώσσα της χώρας, κάτι πάει λάθος. Ο Hucks συμβουλεύει: "Δες τις γλώσσες στις Google κριτικές. Αν είναι όλες στα αγγλικά σε μια χώρα που δεν μιλά αυτήν τη γλώσσα, τότε πιθανότατα βρίσκεσαι σε τουριστική παγίδα".
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.