Κάποιοι σιχαίνονται τα trends και όλα τα πράγματα, που γίνονται μόδα για ένα βράδυ και έπειτα ξεχνιούνται στη λήθη της λησμονιάς. Μπορούμε να θυμηθούμε μερικά τέτοια πρόχειρα. π.χ. το Gangnam Style, τα βραχιόλια ισορροπίας, το Pokemon Go. Νομίζατε ότι τα είχατε καταχωνιάσει στα κρυφά σημεία του μυαλού σας αλλά είμαστε εδώ να σας τα επαναφέρουμε. 

Μερικοί αντιμετώπισαν ως τέτοιο trend και τη σοκολάτα Ντουμπάι. "Σοκολάτα με κρέμα φυστίκι” έλεγα στην αρχή. Αν πρέπει να βάλεις κάτι έξτρα στη σοκολάτα σου τότε δεν είναι αρκετά καλή. Την ίδια άποψη δεν την ασπάζονταν βέβαια όλα τα media παγκοσμίως, οι οποίοι έκαναν τη συγκεκριμένη σοκολάτα viral. Όλα αυτά μέχρι πριν από λίγο καιρό.

Σε μια επίσκεψη σε σπίτι διασταυρώθηκα με ένα κουτί, που περιείχε σοκολάτα Ντουμπάι. Ο οικοδεσπότης επέμεινε ότι ήταν καλή και εγώ, αν και κλασικά σνόμπαρα και "τι είναι αυτά που τρώτε, φέρτε ένα τιραμισού να το τεντώσουμε” δοκίμασα. Αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή με τη σοκολάτα Ντουμπάι. Η ίδια έχει προλάβει να γίνει πρώτο trend εδώ πολύ καιρό. Μια υπερβολικά πλούσια, γλυκιά και κολλώδης λιχουδιά που είχε κερδίσει τις εντυπώσεις και τις καρδιές εκατομμυρίων.

Ομολογώ ότι μου άρεσε. Έφυγα από την επίσκεψη έχοντας αναθεωρήσει πράγματα για τη ζωή μου.

Πώς η σοκολάτα Ντουμπάι έγινε viral

Πώς φτιάχνεται αυτή η σοκολάτα; Είναι μια σοκολάτα γάλακτος γεμισμένη με απαλή κρέμα φιστικιού Αιγίνης, ταχίνι και τραγανά κομματάκια από φύλλο κανταΐφι -ένας απίθανος συνδυασμός που ξεκίνησε από το Ντουμπάι το 2022, χάρη στην έμπνευση της Sarah Hamouda. Η δημιουργία της, που βαφτίστηκε με το παιχνιδιάρικο όνομα Can't Get Knafeh Of It, ήταν το αποτέλεσμα μιας λιγούρας εγκυμοσύνης που κατέληξε να αλλάξει την αγορά της σοκολάτας.

Η τρέλα ξεκίνησε για τα καλά όταν μια TikToker η Maria Vehera ανέβασε βίντεο δοκιμής του προϊόντος και το internet… πήρε φωτιά. Εκατομμύρια προβολές, αμέτρητα σχόλια, και μια φρενίτιδα παγκόσμιου επιπέδου που μεταμόρφωσε τη σοκολάτα σε cult item. Πολύ γρήγορα πήρε το ανεπίσημο όνομα "Σοκολάτα Ντουμπάι", και όλοι ήθελαν να τη δοκιμάσουν.

Αν και η αρχική εκδοχή παραμένει διαθέσιμη αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και σε περιορισμένες χώρες μέσω της Deliveroo, αυτό δεν σταμάτησε τον υπόλοιπο κόσμο. Από πολυεθνικές μέχρι μικρούς τεχνίτες σοκολατοποιούς, άπαντες προσπάθησαν να δημιουργήσουν τη δική τους εκδοχή για να καλύψουν τη ζήτηση.

Πλέον μπορείς να τη βρεις παντού: σε delivery apps στο Ντουμπάι, σε ζαχαροπλαστεία στην Κωνσταντινούπολη, ακόμα και στα ράφια της Lidl στο Λονδίνο ή σε υπαίθριες αγορές στη Βομβάη. Η απήχηση είναι τόσο μαζική που έχουν εμφανιστεί μέχρι και φαινόμενα λαθρεμπορίου, ενώ οι ελλείψεις φιστικιών σε παγκόσμιο επίπεδο αποδίδονται εν μέρει σ’ αυτή την τάση.

Μια από τις πρώτες σοβαρές εκδοχές του "Dubai chocolate" εκτός ΗΑΕ ήρθε από το Maison Samadi στο Λονδίνο – μια σοκολατοποιία με ρίζες στον Λίβανο από το 1872. Η έκδοσή τους ονομάζεται Dubai Viral Style Chocolate, και συνδυάζει σοκολάτα υψηλής ποιότητας με παραδοσιακή γεύση κανταΐφι, τιμώντας έτσι την κληρονομιά της οικογένειας Samadi.

Σύμφωνα με τον Nabil Chehab, υπεύθυνο ανάπτυξης της εταιρείας, αυτή η σύνθεση ήταν "η φυσική εξέλιξη" για εκείνους. "Το να παντρέψουμε τη σοκολάτα με το κανταΐφι ήταν σαν να ενώνουμε δύο πολιτισμούς – και το κοινό το αγκάλιασε με ενθουσιασμό", λέει.

Και δεν είναι μόνο η γεύση. Όπως επισημαίνουν και ειδικοί της γαστρονομίας, μεγάλο ρόλο παίζει η υφή. Η βελούδινη γέμιση και η τραγανότητα του φύλλου δημιουργούν τέλειο αποτέλεσμα όχι μόνο για τον ουρανίσκο αλλά και για τα social media. Στο TikTok, το σπάσιμο της σοκολάτας και η ροή της κρέμας φιστικιού κάνουν τα views να εκτοξεύονται – ενώ τα ASMR εφέ αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα.

Αλλά πέρα από το visual, η επιτυχία βασίζεται και σε κάτι πιο βαθύ: στη σύνδεση με την παράδοση. Η γεύση φέρνει στον νου οικογενειακά τραπεζώματα, πρωινά με κανταΐφι στο χέρι, αναμνήσεις από παλιές συνοικιακές αγορές γεμάτες με άρωμα φιστικιού. Είναι ένα κομμάτι κουλτούρας τυλιγμένο σε σοκολάτα.

Κι όταν βλέπεις τον κόσμο να σχηματίζει ουρές, να δημιουργεί λίστες αναμονής ή ακόμα και να… λαθρομεταφέρει τη σοκολάτα, καταλαβαίνεις πως αυτό δεν είναι απλώς ένα trend. Είναι κάτι που γεννήθηκε από μια ιδέα, μια λιγούρα, και κατάφερε να γίνει παγκόσμιο σύμβολο γεύσης, νοσταλγίας και απόλαυσης.

Όπως είπε και ο Chehab, "Είναι ο απόλυτος συνδυασμός γεύσης, υφής, πολυτέλειας και συναισθήματος. Αυτή η σοκολάτα ήταν γραφτό να γίνει πρωταγωνίστρια".

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.