Το μέλλον των μεταφορών και της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας, έπειτα από τη δέσμη μέτρων "Fit For 55" της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με αυτό ως δεδομένο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει ένα πλάνο για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έως το 2030, η ΕΕ εκτιμά ότι τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, 100 ευρωπαϊκές πόλεις θα είναι κλιματικά ουδέτερες και η αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα αναπτυχθεί σε ευρεία κλίμακα.

Αντίστοιχα, έως το 2050, η ΕΕ επιθυμεί σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά, τα λεωφορεία, καθώς και τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα να είναι μηδενικών εκπομπών, έχοντας στόχο την υλοποίηση ενός πανευρωπαϊκού "έξυπνου συστήματος μεταφορών", με έμφαση στη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη πολυτροπική κινητικότητα και τη χρήση δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης.

Η ηλεκτροκίνηση "κερδίζει έδαφος" και στην Ελλάδα

Παρά τις τρέχουσες αντιξοότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της αγοράς αυτοκινήτου (καθυστερήσεις στις παραδόσεις), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (και) στην Ελλάδα κερδίζουν μερίδιο αγοράς.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, τα επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV ανήλθαν στο 6,9% επί των συνολικών ταξινομήσεων το 2021, έναντι 2,6% το 2020 και 0,5% το 2019, κυρίως λόγω της υιοθέτησης κινήτρων από πλευράς της Πολιτείας.

Σε απόλυτα νούμερα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020 (2.178 ηλεκτρικά έναντι 679 το 2020 και 190 το 2019 και 4.789 υβριδικά έναντι 1.456 το 2020 και 290 το 2019).

Η συνέχεια στο TopGear