Πώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτούν δεύτερη ζωή

Πώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποκτήσουν δεύτερη ζωή -ίσως και στο σπίτι σου- και δεν θα καταλήξουν σε κάποια χωματερή.

Γράφει: TopGear 24 Ιουνίου 2022

Ένα από τα πολλά διαδικτυακά επιχειρήματα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινείται περίπου σε αυτό το μήκος κύματος: οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι άχρηστες μετά από μερικά χρόνια και θα καταλήξουν όλες σε χωματερές. Και, όπως τόσα πολλά πράγματα στο διαδίκτυο, πρόκειται για απόλυτη ανοησία. Στην πραγματικότητα είναι διπλή ανοησία, διότι α) οι μπαταρίες διαρκούν πολύ περισσότερο από όσο θα παραδεχτούν ποτέ οι "εγώ-ξέρω-προς-τους-πελάτες" και β) τόσο μεγάλες και ισχυρές μπαταρίες θα βρίσκουν πάντα κάποιο άλλο ρόλο για να είναι χρήσιμες.

Θεμελιώδης πλάνη: οι μπαταρίες είναι άχρηστες μετά από μερικά χρόνια

Η Geotab μέτρησε την υγεία της μπαταρίας (δηλαδή την ικανότητα να κρατάει τη φόρτιση) περίπου 6.300 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και διαπίστωσε ότι σε αυτά τα 6.300 αυτοκίνητα - 21 διαφορετικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των BMW i3, Nissan Leaf και Tesla Model S - η μέση χωρητικότητα της μπαταρίας μετά από πέντε χρόνια εξακολουθούσε να είναι 89,9% της χωρητικότητας του νέου αυτοκινήτου. Και αυτός είναι ο μέσος όρος, ο οποίος περιλαμβάνει τα πρώιμα EV που δεν είχαν το επίπεδο ψύξης της μπαταρίας που συναντάται στα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και των οποίων οι μπαταρίες υποβαθμίζονταν ταχύτερα ως αποτέλεσμα ελλιπούς ψύξης.

Μια απλούστερη ανταπάντηση (ή μεθοδολογία για την εμπλοκή του φαινομένου peak backfire, ανάλογα με το ακροατήριό σας) είναι η εγγύηση τις μπαταρίες. Βέβαια, αυτές διαφέρουν από χώρα σε χώρα και, κυρίως, από εταιρία σε εταιρία, αλλά η τάση μεταξύ των Tesla, Hyundai, Porsche, Nissan, Mercedes, Audi, Polestar είναι να προσφέρουν οκταετή εγγύηση για την μπαταρία. Αναμφίβολα θα υπάρχουν κάθε είδους επιφυλάξεις και νομικές διατυπώσεις σε αυτές τις εγγυήσεις. Αλλά για παίκτες μεγάλους όσο αυτοί, που έχουν ποντάρει τόσο πολύ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το να καλύψουν ένα εξάρτημα που αποτελεί περίπου το ένα τρίτο του κόστους ενός νέου αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται να είναι ο ίδιος ο Ευκλείδης για να αντιληφθεί κανείς το εκθετικό κόστος. Ενδεικτικά, η Tesla εγγυάται τουλάχιστον 70% χωρητικότητα μετά από οκτώ χρόνια, ή θα αντικαταστήσει την μπαταρία με μια που μπορεί να κρατήσει περισσότερο.

Ωστόσο, για λόγους επιχειρηματολογίας -γιατί, τι είναι το διαδίκτυο χωρίς επιχειρηματολογία- ας πάρουμε μια εξαιρετικά απαισιόδοξη άποψη για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και ας υποθέσουμε ότι μετά από 10 χρόνια απομένει μόλις το 50% της αρχικής χωρητικότητας, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσφυγής σε κανενός είδους εγγύηση.

Η συνέχεια στο TopGear

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Κανιβαλισμός και Timothée Chalamet στο trailer του Bones and All

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Luca Guadagnino στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

Η πρώτη φωτογραφία του Johnny Depp ως βασιλιάς Λουδοβίκος ΙΕ'

Ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος του ηθοποιού μετά από τρία χρόνια.

Νέο beef Elon Musk και 'Mr Ford' Jim Farley

Yπάρχει κάτι καλύτερο από μια κόντρα μεταξύ δύο εκ των πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας αυτοκίνησης;

Γραφει TopGear

Στα ελληνικά μουσεία για την αυγουστιάτικη πανσέληνο

Μουσεία, αρχαιολογικά μνημεία και χώροι τέχνης μας προσκαλούν να θαυμάσουμε την τελευταία καλοκαιρινή πανσέληνο με συναυλίες, θεατρικά και ξεναγήσεις

Η τελευταία συνέντευξη του Robin Williams

Πάλευε ήδη με μια άγνωστη τότε ασθένεια και τίποτα δεν θύμιζε τον παλιό εαυτό του.

Αυτή η Ferrari F40 Competizione αναζητά ιδιοκτήτη

Το μοντέλο ορόσημο στην ιστορία της Ferrari, σε μία εκδοχή με μεγαλύτερη από τη διπλάσια ισχύ της βασικής έκδοσης, βγαίνει στο σφυρί.

Γραφει TopGear