Συχνά οι εταιρείες αυτοκινήτων επαίρονται για τα "συστήματα θερμικής διαχείρισης", που θεωρητικά θα προετοιμάσουν την μπαταρία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου για βέλτιστη φόρτιση. Απ' ότι φαίνεται, πρόκειται για μια ανεκμετάλλευτη επιστήμη, που θα μπορούσε να ξεκλειδώσει πολύ ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Μια μελέτη θα λύσει το πρόβλημα της φόρτισης;
Μια μελέτη που διεξήχθη από το Penn State University και την εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών EC Power -και η οποία δημοσιεύθηκε στο Nature την περασμένη εβδομάδα- υποδηλώνει ότι η εσωτερική θέρμανση των κυψελών, οδηγεί σε σημαντικά βελτιωμένη απόδοση φόρτισης και ανθεκτικότητα. Όμως μισό λεπτό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν ήδη "έξυπνη” τεχνολογία θέρμανσης; Διαθέτουν, αλλά αυτή αφορά συνήθως σε εξωτερικά συστήματα, που τείνουν να είναι ογκώδη και όχι ιδιαίτερα αποδοτικά.
Αντ' αυτού, οι ερευνητές προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν ένα εξαιρετικά λεπτό στρώμα νικελίου για να θερμάνουν τις μπαταρίες εκ των έσω, έχοντας ως αποτέλεσμα την φόρτιση στο 70% σε 10 μόλις λεπτά. Και αυτό για πάνω από 2.000 κύκλους φόρτισης, κάτι που υπολογίζεται ότι θα ισοδυναμεί με διάρκεια ζωής άνω των 500.000 km. Με άλλα λόγια, περισσότερο από ό,τι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων θα μπορούσαν ποτέ να ονειρευτούν να καλύψουν.
Η συνέχεια στο TopGear