
Η Mercedes-Benz F 400 Carving ήταν επαναστατική
Πολλά από τα πειραματικά συστήματά της σήμερα τα θεωρούμε αυτονόητα στα αυτοκίνητα. Αλλά η ενεργή γωνία κάμπερ ήταν η ατραξιόν της.
Πριν από περίπου 21 χρόνια η Mercedes-Benz παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το ερευνητικό όχημα Mercedes F 400 Carving. Το αυτοκίνητο -που το Ariel Hipercar του μοιάζει κάπως- είχε αρκετά πειραματικά συστήματα, αλλά αυτό που τραβούσε την προσοχή ήταν η ενεργή προσαρμογή της γωνίας κάμπερ των τροχών. Το όχημα έμοιαζε να γέρνει -με τρόπο παρόμοιο με έναν αθλητή του σκι.
Ενεργή γωνία κάμπερ
Το καινοτόμο σύστημα αυξάνει τη γωνία κάμπερ των εξωτερικών τροχών έως και 20%, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Σε συνδυασμό με εξελιγμένα ελαστικά, αυτό επιτρέπει τη μετάδοση 30% μεγαλύτερων πλευρικών δυνάμεων σε σχέση με μια ανάρτηση με σταθερή ρύθμιση κάμπερ και κλασικά ελαστικά.
Αυτό σημαίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην ενεργητική ασφάλεια, διότι όσο μεγαλύτερες είναι οι πλευρικές δυνάμεις των ελαστικών, τόσο καλύτερη είναι η επαφή των ελαστικών με το δρόμο και η σταθερότητα του οχήματος στις στροφές. Χάρη στον ενεργό έλεγχο κάμπερ, το ερευνητικό όχημα επιτυγχάνει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση 1,28 g, ξεπερνώντας τις τιμές των σπορ αυτοκινήτων εκείνης της εποχής κατά περίπου 28%.

Τα καινοτόμα ελαστικά έχουν ασύμμετρη επιφάνεια επαφής. Όταν οι τροχοί που βρίσκονται στο εξωτερικό μέρος της στροφής γέρνουν, το διθέσιο αυτοκίνητο πατάει στα εσωτερικά πέλματα των ελαστικών, τα οποία είναι ελαφρώς στρογγυλεμένα και των οποίων το προφίλ και το μείγμα είναι ειδικά σχεδιασμένα. Αντίθετα, όταν οδηγείς ευθεία, οι εξωτερικοί τομείς των ελαστικών είναι αυτοί που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα. Αυτοί οι τομείς διαθέτουν ένα δοκιμασμένο μοτίβο πέλματος για επιδόσεις σε υψηλές ταχύτητες και χαμηλό θόρυβο.
Με το F 400 Carving, οι μηχανικοί απέκτησαν επίσης εμπειρία στη χρήση νέων τύπων τεχνολογίας ανάρτησης. Εκτός από την υψηλότερη οδηγική σταθερότητα στις στροφές, η ενεργή ρύθμιση της γωνίας κάμπερ προσφέρει σαφές πλεονέκτημα στην οδηγική ασφάλεια σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Εάν, για παράδειγμα, η γωνία κάμπερ των τροχών αυξηθεί σκόπιμα όταν υπάρχει κίνδυνος ολίσθησης, οι υψηλότερες πλευρικές δυνάμεις μπορούν να υποβοηθήσουν διαρκώς την επίδραση του Ηλεκτρονικού Προγράμματος Ευστάθειας ESP.
Το F 400 Carving δείχνει πώς: σε έναν ελιγμό πέδησης έκτακτης ανάγκης, και οι τέσσερις τροχοί του ερευνητικού οχήματος μπορούν να αλλάξουν κάμπερ εν ριπή οφθαλμού, μειώνοντας την απόσταση πέδησης στα 100 km/h κατά πέντε μέτρα.
Η συνέχεια στο TopGear
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ
Σε αυτήν τη μικρή πόλη, το 'γεια' είναι 'υποχρεωτικό'
Βρίσκεται κάπου στη βόρεια Σουηδία- εντύπωση δε μας κάνει.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΈξυπνος οδηγός για να μειώσεις το κοιλιακό λίπος μέσα σε 7 ημέρες
9 απλές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις χθες.
Γραφει Γιαννης ΣπανοςΜερικά στοιχεία για το πρώτο SMS που στάλθηκε ποτέ
Σαν σήμερα το 1992, το πρώτο γραπτό μήνυμα άνοιξε τον δρόμο για την επανάσταση του "διαβάστηκε".
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΧτίσε αντοχή και κάψε θερμίδες με τη μέθοδο Strongman
Αυτό που χρειάζεσαι είναι 20 λεπτά και ένα ζευγάρι αλτήρες.
Γραφει Γιαννης Σπανος30 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις πια μετά τα 30
Διαφωνούμε με τις λίστες αλλά η συγκεκριμένη έχει κάποια σημεία με ενδιαφέρον. Ο καθένας πράττει όπως νομίζει.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΗ Google σβήνει λογαριασμούς. Αλλά γιατί;
Δες πώς μπορείς να σώσεις τον δικό σου λογαριασμό.
Γραφει Παυλος Κρουστης