Πιθανότατα δεν έχεις ακούσει ποτέ για την Ferrari 308 GT4 Safari. Τη συνοδεύει μία συναρπαστική ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε η ιταλική εταιρεία προκειμένου να εξετάσει το ενδεχόμενο συμμετοχής της σε ράλι. Γι' αυτό και το 1975, έφτιαξε ένα αυτοκίνητο ελαφρύ και σταθερό, με αεροδυναμικό σχήμα αλλά πολύ πιο "πραγματικό" από κάθε άλλη Ferrari. 

Πίσω από τη Safari βρίσκεται ο περίφημος Ιταλός car designer Marcello Gandini. Ο γεννημένος στο Τορίνο σχεδιαστής έχει υπογράψει το design πολλών θρυλικών μοντέλων κατά τη διάρκεια της καριέρας του όπως οι Lamborghini Countach και Miura, το Fiat X1/9 και η Alfa Romeo Montreal - όλα αναπόσπαστα κομμάτια της σπουδαίας παράδοσης της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας εν γένει.

Όταν λοιπόν οι μηχανικοί της Scuderia συνεργάστηκαν με τον Gandini, το τελικό αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από ένα εξαιρετικά σπάνιο αμάξι, που θεωρείται μέχρι και στις μέρες μας μίας από τις πρώτες επιτυχημένες απόπειρες υβριδικών αυτοκινήτων, συνδυάζοντας κομψότητα, επιδόσεις και επιθετική εμφάνιση.

Παρά τον ξεκάθαρο αγωνιστικό της χαρακτήρα και την αγωνιστική μορφή της, η GT4 Safari δεν ενδείκνυται μόνο για τις χωμάτινες διαδρομές των ράλι. Μπορεί εξίσου εύκολα να χρησιμοποιηθεί και στη άσφαλτο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, οι ανασυρόμενοι προβολείς, το χαμηλό κέντρο βάρους και οι σκληρές γραμμές είναι κάποια από τα πιο προφανή χαρακτηριστικά της.

Είναι εξοπλισμένη με ένα 3-λιτρο V8 κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η ιπποδύναμή της ανέρχεται στα 240 άλογα και η τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 260 χλμ/ώρα. Στο εσωτερικό της υπάρχει χώρος μόνο για οδηγό και συνοδηγό καθώς και αποθηκευτικά σημεία για κράνη και εξοπλισμό. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απουσιάζουν οι πινελιές κομψότητας, με μαλακά δερμάτινα μαύρα καθίσματα και κόκκινα χαλιά να τραβούν αμέσως το βλέμμα.

Εκτός όλων αυτών όμως, αποτελεί ένα από τα πιο συλλεκτικά κομμάτια για τους φανατικούς του Maranello. Μία τέτοια διατίθεται σε δημοπρασία αυτές τις ημέρες στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, με τιμή εκκίνησης τα €26.000. Ποσό μάλλον μικρό για την πραγματική της αξία.


Διάβασε ακόμη για το μέλλον της Aston Martin που ονομάζεται DBX, SsangYong Korando που είναι ένας δράκος σε 4 τροχούς και την αληθινή ιστορία πίσω από το Ford v Ferrari.