Το Renault 5 Turbo έχει κλείσει 41 χρόνια από τότε που έκανε την πρώτη εμφάνιση -στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το 1980- και ακόμη παραμένει ένα άκρως γοητευτικό project. Ίσως και να συνοψίζει στο απόλυτο τον κόσμο των 4 τροχών κατά τα "ατίθασα" 80s. 

Ουσιαστικά ήταν ένα high-performance hatchback αμάξι που φτιάχτηκε αρχικά για να συμμετέχει σε ράλι αλλά αγαπήθηκε ιδιαιτέρως και ως street car. Τον σχεδιασμό του είχε αναλάβει ο περίφημος Marcello Gandini, σε μία προσπάθεια της γαλλικής εταιρείας να παρουσιάσει μία βελτιωμένη εκδοχή του Alpine αλλά και έναν υπολογίσιμο αντίπαλο για το Stratos της Lancia.

Το Renault 5 Turbo εφοδιάστηκε με έναν κινητήρα Cléon-Fonte turbo I4 1,4 λίτρων, που απέδιδε 370 ίππους, κάτι που βοηθούσε στο να διακριθεί στα ράλι. Στο δρόμο, έπιανε άνετα τα 200 χλμ/ώρα και έκανε το 0-100 σε 6,5 δευτερόλεπτα - οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικά αξιόλογες για την εποχή. 

Συνολικά, στα έξι χρόνια της παραγωγής του κατασκευάστηκαν περίπου 5.000 αντίτυπα που πλέον θεωρούνται αρκετά συλλεκτικά. Η αξία ενός Renault 5 Turbo στις μέρες μας εκτιμάται λίγο παραπάνω από τις €100.000 αλλά δύσκολα θα βρεις διαθέσιμο ένα τέτοιο εκτός δημοπρασιών.

Δείτε πρώτοι τις ειδήσεις του Esquire.com.gr στο Google News.


Διάβασε ακόμη για την απίθανη συλλογή αυτοκινήτων του Iggy Pop, την ασύγκριτη γοητεία της Porsche Singer και την αποθέωση του vintage στο Morgan Plus Four.