Πάντα γνωρίζαμε πως η αρρενωπότητα είναι πολλά περισσότερα από τα πλούσια γένια, τη βαριά φωνή και το εύκολο άνοιγμα βάζων μαρμελάδας. Αυτό που δεν ξέραμε, όμως, είναι πως διαχωρίζεται σε τρεις τύπους και σα να μην έφτανε αυτό, η αρρενωπότητα φαίνεται πως μπορεί να επηρεάσει τις διαπροσωπικές (ρομαντικές) σχέσεις μας, όπως επιβεβαιώνει μία νέα μελέτη.
Η συγκεκριμένη έρευνα, η οποία βασίστηκε σε συνεντεύξεις σε βάθος με 92 ετεροφυλόφιλους άνδρες ηλικίας 19 έως 43 ετών από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα, διαπίστωσε την ύπαρξη τριών τύπων.
Νεο-παραδοσιακοί
Ορισμένοι άνδρες ακολουθούν σε μεγάλο βαθμό τους παραδοσιακούς ρόλους των φύλων, όπως το να είναι ο "κουβαλητής" και ο προστάτης στη σχέση.
Ισορροπιστές
Πρόκειται για εκείνους που επιδιώκουν μια πιο ισότιμη συνεργασία παύλα σχέση, με έμφαση στην αμοιβαιότητα και στο μετρήσιμο δούναι και λαβείν.
Προοδευτικοί
Αυτοί είναι οι άντρες που προσπαθούν για την ισότητα στη σχέση μέσω τακτικών, σκόπιμων συζητήσεων με τη σύντροφό τους για να ρυθμίσουν ποιος κάνει τι.
"Ξεκινήσαμε να κατανοούμε πώς οι διαφορετικοί τύποι αρρενωπότητας διαμορφώνουν τις σχέσεις των ανδρών και την ψυχική τους υγεία. Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι αυτοί οι τύποι αρρενωπότητας συνδέονταν με διαφορετικά οφέλη αλλά και προκλήσεις", σημείωσε ο Dr Oliffe, ερευνητής της έδρας Canada Research Chair in Men's Health Promotion και καθηγητής νοσηλευτικής στο UBC.
Για παράδειγμα, οι άνδρες που προωθούσαν ενεργά την ισότητα των φύλων και την κοινωνική δικαιοσύνη ένιωθαν ψυχική ευεξία, ενώ εκείνοι που αμφισβητούσαν αυτά τα ιδανικά συχνά έρχονταν αντιμέτωποι με την απομόνωση ή την κριτική από τους άλλους, γεγονός που επηρέαζε την ψυχική τους υγεία. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι ορισμένοι άνδρες με "ισορροπιστικό" στυλ εξακολουθούσαν να δυσκολεύονται να κατανοήσουν την έννοια της επίτευξης της ισότητας των φύλων μέσω της αυστηρής κατανομής των οικιακών εργασιών 50-50.
Η ομάδα μοιράστηκε τα ευρήματά της, εγκαινιάζοντας μία διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας με τίτλο "Άνδρες που οικοδομούν σχέσεις με στενούς συντρόφους" με 120 φωτογραφίες από περισσότερες από 700 που υπέβαλαν οι συμμετέχοντες στη μελέτη.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.