Αν θέλεις να είσαι πιο αποδοτικός, να κάνεις ουσιαστική καριέρα και να μην ξημεροβραδιάζεσαι στη "γαλέρα", φρόντισε να έχεις λύσει τα θέματα που σχετίζονται με την οικογένεια πριν βρεθείς στον χώρο εργασίας. Αυτή είναι μία βασική αρχή αλλά όχι η μόνη. 

Οι αριθμοί μίλησαν: Με βάση σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Gallup σε 142 χώρες και στην οποία συμμετείχαν 180 εκατομμύρια εργαζόμενοι από ολόκληρο τον κόσμο, μόλις το 13% εξ' αυτών δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Σύμφωνοι, ενδεχομένως να μην χρειάζεσαι τη συγκεκριμένη μελέτη για να επιβεβαιώσεις αυτό που ίσως αποτελεί μια από τις σταθερές στη ζωή σου -στην τελική ανάλυση, είναι μάλλον απίθανο να είσαι χαρούμενος στη δουλειά σου. Ή μήπως όχι;

Αν όχι, λοιπόν, Ιδού μερικά κόλπα που θα σε βοηθήσουν να νιώσεις χαρούμενος στη δουλειά.

Δώσε νόημα σε αυτό που κάνεις

Το 1983, όταν ο μακαρίτης Steve Jobs ήθελε να πείσει τον μετέπειτα Διευθύνοντα Σύμβουλο της Apple John Sculley να αφήσει τη θέση του στην PepsiCo για να αναλάβει τις τύχες του σημερινού τεχνολογικού κολοσσού, είχε χρησιμοποιήσει την εξής φράση: "Θέλεις να περάσεις την υπόλοιπη ζωή σου πουλώντας ζαχαρόνερο ή προτιμάς να έχεις την ευκαιρία να αλλάξεις τον κόσμο;".

Η φράση αυτή -που έχει περάσει πια στη σφαίρα του μύθου- υπενθυμίζει κάτι πολύ σημαντικό, που οι περισσότεροι από εμάς τείνουμε να ξεχνάμε ίσως και λόγω της κρίσης γύρω μας: Σημασία δεν έχει μόνο πόσα βγάζεις αλλά, κυρίως, πώς τα βγάζεις -αν δηλαδή η δουλειά που κάνεις εκτός από την τσέπη σου, κρατά "γεμάτο" κι εσένα, τόσο συναισθηματικά όσο και ηθικά.

> Διάβασε ακόμη: Τα τρικ του Harvard για περισσότερη συγκέντρωση

Μάλιστα, μια πρόσφατη μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Wharton απέδειξε ότι οι εργαζόμενοι που νιώθουν ότι η δουλειά τους επηρεάζει θετικά τις ζωές άλλων, δεν νιώθουν μόνο πιο ευτυχισμένοι αλλά επιπλέον είναι πολύ πιο παραγωγικοί.

Φτιάξε "ατμόσφαιρα"

Από τη στιγμή που περνάς τη μισή και βάλε μέρα σου στο γραφείο, ένας πολύ εύκολος τρόπος για να φτιάξεις τη διάθεσή σου είναι διακοσμώντας τον χώρο σου σύμφωνα με το προσωπικό σου γούστο -προσθέτοντας, δηλαδή, τις μικρές αυτές "πινελιές" που θα σε κάνουν να αισθανθείς πιο άνετα και πιο χαλαρός εκεί που εργάζεσαι. 

Πρόσεχε μόνο μην το παρακάνεις γιατί η "υπερβολική" διακόσμηση μπορεί ευκολότατα να καταλήξει περισπασμός ή, ακόμη χειρότερα, να σε καταστήσει τον περίγελο της εταιρείας.

Κάνε φίλους

Σχετική μελέτη του πανεπιστημίου του Harvard έχει δείξει ότι οι εργαζόμενοι που έχουν καλλιεργήσει φιλίες με συναδέλφους στο χώρο εργασίας θεωρούν τη δουλειά τους πιο απολαυστική και ικανοποιητική και, ως ένα βαθμό, πιο ξεκούραστη σε σχέση με αυτούς που δεν έχουν δημιουργήσει φιλίες.

> Διάβασε ακόμη: Ασυνήθιστα tips από τους πιο επιτυχημένους CEOs

Τη "λεπτομέρεια" αυτή, δε, φαίνεται να εκτιμά πολλές φορές και η διοίκηση της εκάστοτε επιχείρησης, αφού οι υπάλληλοι που έχουν αναπτύξει φιλικές σχέσεις με άλλους εργαζομένους είθισται να είναι πιο αποδοτικοί αλλά και να αντιμετωπίζουν καλύτερα τις καταστάσεις κρίσης που ενδέχεται να προκύψουν.

Η συνέχεια στο gr.AskMen.com