Γιατί το Facebook θέλει να διαβάζεις τα άρθρα πριν τα μοιραστείς

Για να επιμένει τόσο, όλο και κάποιος λόγος θα υπάρχει.

Γράφει: Ραφαέλλα Ράλλη 17 Ιουνίου 2021

 

To Twitter έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να ενθαρρύνει τους χρήστες να διαβάζουν τα άρθρα που θέλουν να retweetάρουν, προτού το κάνουν. Πατερναλιστικός ο τρόπος, το αναγνωρίζουμε, αλλά και αποτελεσματικός ταυτόχρονα ώστε να υπάρξει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όσον αφορά στο περιεχόμενο που αναπαράγεται ανεξέλεγκτα. Δε θα ήταν υπερβολή αν ισχυριζόμασταν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου περιορίζονται στην ανάγνωση των τίτλων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν τι αναγράφεται στο κείμενο που τους τράβηξε την προσοχή και άρα να μεταφέρουν ο ένας στον άλλον συχνά ανυπόστατα ή λανθασμένα πράγματα. Κάτι αντίστοιχο προσπαθεί να εφαρμόσει λοιπόν και το Facebook

Πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί

Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα στην παρούσα φάση τεστάρει μία παρόμοια λειτουργία με αυτή του Twitter. Σύμφωνα με αυτήν, όταν θα είσαι έτοιμος να κάνεις share ένα άρθρο στο Facebook, ουσιαστικά θα ανοίγει μία "κάρτα", στην οποία θα αναγράφεται το εξής μήνυμα: "Πρόκειται να κοινοποιήσετε ένα κομμάτι χωρίς να το έχετε διαβάσει" και θα μας δίνει τη δυνατότητα επί τόπου να ανοίξουμε τη σελίδα ή να συνεχίσουμε για να πραγματοποιήσουμε την κοινοποίηση.

Εν ολίγοις, αν προσπαθήσεις να μοιραστείς με τους φίλους κάτι που πέρασε από το οπτικό σου πεδίο στο Facebook χωρίς να έχει την ένδειξη ότι το έχεις "ξεψαχνίσει" ήδη - γιατί έτσι κι αλλιώς υπάρχει το ενδεχόμενο να το έχεις διαβάσει εκτός Facebook ή από κάποια άλλη συσκευή ή να εμπιστεύεσαι τυφλά όποιον το υπογράφει- το σύστημα θα σου υπενθυμίζει τι έπρεπε ήδη να έχεις κάνει. Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να περιοριστεί η παραπληροφόρηση, οι παρεξηγήσεις και γιατί όχι, ακόμη και εκείνες οι ατέρμονες αψιμαχίες μεταξύ των χρηστών που προκύπτουν από παραπλανητικούς τίτλους. Αξίζει να σημειωθεί φυσικά, το γεγονός ότι κάτι τέτοιο αποτελεί συχνό φαινόμενο δεδομένου του ότι για κάποιους θεωρείται επικοινωνιακό τρικ.

Θα υπάρξει όμως αποτέλεσμα;

Κανείς δε μπορεί να ξέρει. Κρίνοντας από την έκβαση της προγενέστερης πρωτοβουλίας του Twitter, οι οιωνοί είναι θετικοί. Για την ακρίβεια, προτού εφαρμοστεί και μέσω σχετικής δοκιμής σε λίγους χρήστες (όπως κάνει τώρα το Facebook), οι περισσότεροι από αυτούς κατέληγαν όντως να ανοίγουν το link πριν από την κοινοποίηση. Η διαφορά που εντόπισαν προ εφαρμογής της, ανήλθε στο 40% και αντίστοιχα επηρεάστηκε ο αριθμός των κοινοποιήσεων. Υποψιαζόμαστε ότι με αυτήν την εξέλιξη κάποιες ιστοσελίδες δε θα μείνουν καθόλου ευχαριστημένες.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Καθηλωτικό trailer και αφίσα για το πολυαναμενόμενο House of Gucci

H Lady Gaga και ο Adam Driver πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία του Ridley Scott για τη δολοφονία του Maurizio Gucci.

10 πράγματα που ίσως αγνοείς για τη Vespa

Κάποια πράγματα που μάλλον δεν γνωρίζεις για το θρυλικό, ιταλικό brand.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ένα workout βγαλμένο από το ζωικό βασίλειο

Το fitness challenge των 6 ασκήσεων που θα απελευθερώσουν το ζώο από μέσα σου.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Τα νέα emojis που έρχονται μέχρι το τέλος του 2021

Ανάγκες, ελλείψεις και κενά που καλύπτονται με νέες προσθήκες.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Το Clubhouse καλωσορίζει τα γραπτά μηνύματα

Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς ή προσαρμόστηκε απλώς;

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη