Η νέα πολιτική προστασίας δεδομένων της Apple δε βασίζεται στην ανιδιοτέλεια

Ή αλλιώς, με ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια για τον τεχνολογικό κολοσσό.

Γράφει: Ραφαέλλα Ράλλη 19 Οκτωβρίου 2021

Η Apple θέλει να μας παρέχει απόλυτη προστασία δεδομένων. Τώρα αν αυτό μπορεί να γίνει αποφέροντας οικονομικά κέρδη και στην ίδια, προφανώς και δεν πρόκειται να αρνηθεί. Νωρίτερα μέσα στο 2021, καθιέρωσε μία νέα πολιτική στο App Store που περιόριζε τη δυνατότητα των εφαρμογών να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών χωρίς να λαμβάνουν πρώτα ρητή άδεια, με αποτέλεσμα να κάνει πολύ δυσκολότερη τη ζωή όσων επιλέγουν τη στοχευμένη διαφήμιση ως μέσο προώθησης.

Το αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας της είναι εταιρείες όπως το Facebook και η Google να μη μπορούν εύκολα να κατασκοπεύσουν εμάς και τις συνήθειές μας. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτουν οι Financial Times η Apple δεν επέλεξε να πάει κόντρα στο ρεύμα μόνο από την καλή της την καρδιά και τη διάθεσή της να μας προστατεύσει. Σύμφωνα με το εν λόγω ρεπορτάζ, η διαφημιστική δραστηριότητα της εταιρείας στο App Store εκτοξεύτηκε μετά την εν λόγω αλλαγή στην πολιτική της.

Τα ανέλπιστα κέρδη

Πώς γίνεται αυτό; Η Apple πουλά διαφημιστικό χώρο στο App Store. Για παράδειγμα, όταν κάνεις αναζήτηση για ένα συγκεκριμένο παιχνίδι για το iPhone, θα δεις διάφορα χορηγούμενα αποτελέσματα και για άλλα παιχνίδια ή σχετικές εφαρμογές, στο επάνω μέρος της οθόνης. Αυτό όμως κατά την Financial Times, αποτελεί είδος στοχευμένης διαφήμισης.

Μία εταιρεία analytics που συμμετείχε στο ρεπορτάζ, επεσήμανε ότι τους τελευταίους έξι μήνες, η Apple κατάφερε να δεσμεύσει το 58% από όλα τα χορηγούμενα downloads στο Αpp Store, τη στιγμή που νωρίτερα δεν ξεπερνούσε το 17%. Συνεπώς, τα έσοδά της από αυτήν την πρωτοβουλία αναμένεται να διπλασιαστούνμε τους διαφημιστές να δηλώνουν ότι ξοδεύουν περισσότερη διαφήμιση στην Apple, σε αντίθεση με την Google. Μάλιστα, διευκρίνισαν ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούσαν να εξασφαλίσουν πιο λεπτομερή δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, με δυνατότητες επανασχεδιασμού μέσω των διαφημίσεων της Apple - κάτι που πλέον δεν είναι εφικτό μέσω Facebook.

Αν όλα αυτά σου φαίνονται πάρα πολύπλοκα για να τα καταλάβεις, κράτησε το εξής: Η κίνηση της Apple για τη διαφύλαξη του απορρήτου των χρηστών εκτός από το καλό που κάνει στη δημόσια εικόνα της, πολλαπλασιάζει τα έσοδά της. Γιατί; Λιγότερη διαφήμιση από εξωτερικές πηγές στη ροή του App Store σημαίνει περισσότερος χώρος για διαφημίσεις που φιλοξενούνται από την ίδια την Apple και η κουβέντα σταματά (για την ώρα τουλάχιστον) εκεί.

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Instagram stories διάρκειας ενός λεπτού

15 δευτερόλεπτα δεν αρκούν σε κανέναν τελικά.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

H λέξη της χρονιάς σύμφωνα με το λεξικό Webster

Είναι σίγουρο ότι την έχεις χρησιμοποιήσει κι εσύ χιλιάδες φορές μέσα στο 2021.

Η fitness πρόκληση των 100 επαναλήψεων

Ένα δύσκολο πρόγραμμα γεμάτο κάμψεις για χέρια υπερήρωα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Το House of Gucci κάνει ανάρπαστα τα κομμάτια Gucci

Ο οίκος Gucci εξαργυρώνει την επιτυχία της ταινίας με τον καλύτερο τρόπο.

Όταν ο Μπίλι Μπο νόσησε από AIDS

Τον Ιανουάριο του 1987, ο Μπίλι Μπο θέλησε να δώσει μία συνέντευξη για να δείξει στον κόσμο ότι το AIDS δεν τον είχε νικήσει ακόμη.