Το Metaverse πρόκειται να αποτελέσει την επόμενη σημαντική επανάσταση στην τεχνολογία και όχι μόνο. Μετά την ανακοίνωση της Meta και την επένδυση δισεκατομμυρίων από την εταιρεία του Mark Zuckerberg, όλες οι μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες ποντάρουν σε αυτό το γιγαντιαίο εικονικό περιβάλλον που βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή και που θα αναμειχθεί με τη φυσική πραγματικότητα για να προσφέρει μία επιπρόσθετη πινελιά μαγείας στην καθημερινή μας ζωή. Και ακριβώς αυτό το υβριδικό μείγμα συνδεδεμένης τεχνολογίας, ενσωματωμένο σε πραγματικά φυσικά περιβάλλοντα, είναι το αποτέλεσμα της μελέτης Hot Consumer Trends, της Ericsson, που διανύοντας αισίως την ενδέκατη έκδοσή της, εκφράζει τις προσδοκίες και τις προβλέψεις των περίπου 57 εκατ. που πρώτοι παγκοσμίως θα την υιοθετήσουν κάνοντας τα ψώνια τους με εντελώς διαφορετικό τρόπο μέχρι το 2030.

Φέτος επικεντρωθήκαμε ιδιαίτερα στο πώς θα αλλάξουν οι αγορές και στο πώς τα εμπορικά κέντρα μπορούν να εξελιχθούν ώστε να συμβαδίσουν με τον νέο ψηφιακό κόσμο της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Η έρευνα εντοπίζει 10 ακριβείς τάσεις με έναν κοινό παρονομαστή: Το τεράστιο εμπορικό πάρκο γεμάτο καταστήματα θα πρέπει να αλλάξει μέχρι το τέλος της δεκαετίας για να συμβαδίσει με τα γυαλιά AR, τα αδιάβροχα ακουστικά VR και την τεχνολογία αφής που πρόκειται να γίνουν το επόμενο must-have gadget για όλους.

"Από τη μία πλευρά, μπορεί να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς, πριν από το 2030, έναν μεγάλο αριθμό καταναλωτών να έχουν στην κατοχή τους αυτόν τον ακριβό τεχνολογικό εξοπλισμό. Ωστόσο, αν ήταν διαθέσιμα σε χαμηλότερο κόστος, είναι εύλογο να φανταστούμε ότι πολλοί θα τα αποκτούσαν για να βελτιώσουν τις καθημερινές τους εμπειρίες ακόμη και στα εμπορικά κέντρα ", δήλωσε ο Michael Björn, επικεφαλής του Research Agenda, Consumer & IndustryLab στην Ericsson.

iStock

Ο χώρος όπου όλα είναι δυνατά

Όσο συναρπαστικά κι αν ακούγονται όλα αυτά για έναν επαγγελματία ή έναν θεατή, δεν ενέχει άραγε ο κίνδυνος η εμπειρία αυτή καθεαυτή να είναι κάπως τρομακτική στην πραγματικότητα; Σχεδόν 8 στους 10 καταναλωτές οραματίζονται αίθουσες εκδηλώσεων όπου η τεχνολογία τηλεπαρουσίας θα επιτρέπει στους καλλιτέχνες να παίζουν ψηφιακά σα να βρίσκονται εκεί αυτοπροσώπως.

>Διάβασε ακόμη: Metaverse, το Facebook συναντά την επιστημονική φαντασία

Το καθηλωτικό σαλόνι ομορφιάς

Η αξίας της τρέχουσας παγκόσμιας αγοράς αισθητικής χειρουργικής ξεπερνά τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Fortune Business Insights. Όμως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι θεραπείες ομορφιάς έγιναν επίσης ψηφιακές. Ενώ οι ιατρικές θεραπείες είναι επεμβατικές, ο AR / VR κόσμος προσφέρει στους καταναλωτές μια σύντομη διαδρομή προς έναν πιο "όμορφο" εαυτό, γεγονός που μπορεί να είναι ο λόγος για τη δημιουργία ινστιτούτων ομορφιάς που θα χρησιμοποιούν την ογκομετρική διαμόρφωση για να βελτιώσουν την εμφάνιση των πελατών τους.

iStock

Ο meta ράφτης

Από τις απαρχές του κόσμου , οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τα ρούχα και τα αξεσουάρ για να δηλώσουν μεταξύ άλλων την κατάσταση, την κουλτούρα και την προσωπικότητά τους. Με τη ραγδαία αύξηση των βιντεοκλήσεων, των φίλτρων AR, των online playwear και της χρήσης avatars, η ανάγκη για στυλιστική αυτοέκφραση στον υβριδικό μας εαυτό το πιο πιθανό είναι να διανύσει χιλιόμετρα. Τα οικονομικά ρούχα θα παραμείνουν σημαντικά και στο μέλλον, αλλά θα μπορούμε να επιλέγουμε μοναδικά και εξατομικευμένα κομμάτια για μία επιπρόσθετη πινελιά στο προσωπικό μας στυλ. Σύντομα δεν θα υπάρχει πλέον μόνο ένα κατάστημα ρούχων, αλλά πραγματικοί ράφτες που θα χρησιμοποιούν ραπτομηχανές και τρισδιάστατους εκτυπωτές για να παράγουν κατά παραγγελία ρούχα και χαμηλού κόστους- ίσως με ρομπότ ελεγχόμενα από τεχνητή νοημοσύνη στα οποία θα αναθέτουν τη ραφή και την επιδιόρθωση των ρούχων τους κατά τη διάρκεια των αγορών μας.

Ωστόσο, η μόδα ξεπερνά κατά πολύ τα παραδοσιακά ρούχα, όπως η πρόσφατη εξαγορά της Rtfkt - που φροντίζει να δημιουργεί εικονικά συλλεκτικά αντικείμενα - από τη Nike. Για παράδειγμα, οι ψηφιακές επαγγελματικές συναντήσεις και οι κοινωνικές εκδηλώσεις θα οδηγήσουν επίσης στην ανάγκη να ντύνουμε τα avatars μας με τον ίδιο τρόπο που θα ντυνόμασταν και στην πραγματικότητα. Έτσι, αυτά τα ρούχα κατά παραγγελία που εκτυπώνετε στο κατάστημα λογικά θα μπορούν να βρεθούν απευθείας στο metaverse για να ντύσουν τα avatars μας.

Η πισίνα των ονείρων

Πολλοί φαντάζονται την εξερεύνηση απλησίαστων τόπων. Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι μέχρι το 2030, τα εμπορικά κέντρα θα είναι εξοπλισμένα με πισίνες όπου θα είναι δυνατή η χρήση ενός οξυγονωμένου VR headset που θα μας κάνει να αισθανομαστε σα να βρισκόμαστε στο διάστημα με μηδενική βαρύτητα. 

iStock

Το υβριδικό γυμναστήριο

Για πολλούς, η σωματική ευρωστία και η ψυχική υγεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Επτά στους δέκα καταναλωτές αναμένουν τη δημιουργία κέντρων πνευματικής γυμναστικής που θα είναι εξοπλισμένα με πολυαισθητηριακά και εξατομικευμένα AR / VR περιβάλλοντα για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

Το εργοστάσιο των επιθυμιών

Η επισκευή και η παραγωγή κατά παραγγελία είναι το μέλλον. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να κάνουν βιώσιμες αγορές σε ένα κατάστημα που θα ανακυκλώνει και τα παλιά αντικείμενα. Εν ολίγοις, ένα είδος απόσυρσης για επαναχρησιμοποίηση έχει αρχίσει να εξαπλώνεται αυτή τη στιγμή, χάρη στην Ikea η οποία έχει ξεκινήσει ήδη να λανσάρει ένα παρόμοιο πρόγραμμα στη Σουηδία.

>Διάβασε ακόμη: Μία ελληνική ταινία στο Φεστιβάλ Animation του Λος Άντζελες

Το εστιατόριο στο κέντρο του σύμπαντος

Εξατομικευμένα πιάτα, τεχνητή νοημοσύνη που προσαρμόζει το μενού ανάλογα με τις προτιμήσεις μας και εικονικά avatars που θα μας επιτρέπουν να τρώμε επίσης εικονικά με φίλους που βρίσκονται σε άλλα εστιατόρια, οπουδήποτε αλλού στον κόσμο είναι ένα ονειρικό σενάριο στο οποίο ποντάρουν περισσότερα από τα 3/4 των ερωτηθέντων.

iStock

Το απέραντο κατάστημα

Ενώ η κύληση στις σελίδες και τα ατελείωτα κλικς μπορεί να μην προσφέρουν την ίδια χαρά και ικανοποίηση με την περιπλάνηση σε ένα εμπορικό κέντρο, δεν ενδείκνυνται για την εύρεση καταστημάτων με περιορισμένη προσφορά προϊόντων. Ένας συμβιβασμός θα είναι η επέκταση του λιανεμπορίου στο ψηφιακό, δημιουργώντας υβριδικές εμπειρίες.

Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι, μέχρι το 2030, οι πωλητές λιανικής θα χρησιμοποιούν AR / VR για να παρέχουν στους πελάτες μια απεριόριστη γκάμα προϊόντων στο ψηφιακό τους κατάστημα, σχεδόν σα να είναι πραγματικά. Πολλοί αναμένουν ότι θα υπάρχει βοήθεια για την αγορά του σωστού προϊόντος, όπως το να μπορούν να προβάλλουν ένα ψηφιακό αντίγραφο του σπιτιού τους στο πάτωμα του καταστήματος και να δοκιμάζουν τα νέα προϊόντα σα να βρίσκονταν πραγματικά μέσα σε αυτό.

Το προσωπικό ιατρικό κέντρο

Το 77% των καταναλωτών αναμένει ότι έως το 2030 οι ιατρικές κλινικές μέσα στα εμπορικά κέντρα θα διαθέτουν εξοπλισμό ελέγχου τεχνητής νοημοσύνης, ικανό να παρέχει ακριβή ιατρική ενημέρωση μέσα σε λίγα λεπτά. Επιπλέον, 8 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι τα ιατρικά κέντρα Multiplex θα διαθέτουν πολύ περισσότερες πληροφορίες για τους ασθενείς και τις συνήθειές τους. Θα συνδέονται εύκολα με βηματοδότες, smartphones, τηλεοράσεις, ακόμη και συσκευές μαγειρικής και όργανα γυμναστικής, προκειμένου να βελτιωθεί η παρακολούθηση της υγείας των ασθενών καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Το πάρκο Natura + 

Για τους ανθρώπους που αναγκάζονται να ζουν στην πόλη, η φύση μπορεί να είναι αυτό που τους λείπει: Ένας AR / VR ζωολογικός κήπος όπου θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τα ζώα στο βιότοπό τους, ακόμη και αν έχουν εξαφανιστεί, είναι το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του είδους πάρκου. Το 73% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα είναι διαθέσιμο μέχρι το 2030, ενώ το 55% θα ήθελε να το επισκεφθεί. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν συνεχώς AR / VR σκηνικό για να εντοπίσουν τα ζώα που θα ήθελαν να δουν ή απλώς να κάνουν μια ρομαντική βόλτα.