3 βασικές συμβουλές για μικροεπιχειρηματίες που χρησιμοποιούν ChatGPT

Στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας, έρχεται η στιγμή που η προσαρμογή δεν αποτελεί απλώς επιλογή, αλλά αναγκαιότητα.

Esquire Team
Γράφει: Παύλος Κρούστης 27 Σεπτεμβρίου 2023

Δεν είναι παράλογο να είναι κάποιος επιφυλακτικός απέναντι στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ή και πιο συγκεκριμένα του ChatGPT. Ωστόσο, για όσους ενδιαφέρονται να παραμείνουν μπροστά από τις εξελίξεις, η κατανόηση και η αξιοποίηση αυτής της καινοτόμου πλατφόρμας δεν είναι απλώς συνετή, αλλά απαραίτητη.

Αδιαμφισβήτητη η αξία του ChatGPT στον κόσμο των επιχειρήσεων

Το ChatGPT, ένα εξελιγμένο chatbot τεχνητής νοημοσύνης, που ξεκίνησε να διατίθεται στο κοινό στα τέλη του 2022, λειτουργεί με ένα large language model, που μπορεί να δημιουργεί απαντήσεις, οι οποίες μοιάζουν ανθρώπινες, να παράγει περιεχόμενο σχετικό με marketing και να συνοψίζει πληροφορίες. Παρόλο που δε διαθέτει τις γνωστικές ικανότητες ενός ανθρώπου, η χρησιμότητά του στον τομέα των επιχειρήσεων είναι αναμφισβήτητη.

Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Alignable, πάνω από τους μισούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ παραδέχθηκαν ότι πειραματίζονται με το ChatGPT, ενώ το ένα τρίτο το χρησιμοποιεί για τη δημιουργία προωθητικού περιεχομένου.

Οι ενδιαφερόμενοι, καλό θα είναι να ενσωματώσουν το ChatGPT στο "οπλοστάσιό" τους, αξιοποιώντας τις δυνατότητές του για να ενισχύσουν την έρευνα, τη χάραξη στρατηγικής και την προετοιμασία για σχετική σύνταξη κειμένων (copywriting). 

Συμβουλές για σωστή χρήση

Το ChatGPT έχει ήδη αποδειχθεί ότι είναι ανεκτίμητο όσον αφορά τις ιδέες για καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ακόμη και για τον προσδιορισμό του βέλτιστου αριθμού email, που πρέπει να αποσταλούν. Αυτό που θα σου έπαιρνε χρόνο για να σχεδιάσεις, το ChatGPT μπορεί να το κάνει σε δευτερόλεπτα. Αρκεί στο τέλος, να βάλεις και την ανθρώπινη πινελιά. Ωστόσο, η εκμάθηση του ChatGPT απαιτεί εξάσκηση.

Ακολουθούν τρεις βασικές συμβουλές για να μεγιστοποιήσεις τις δυνατότητες αυτού του εργαλείου:

Πειραματίσου με τις προτροπές

Καλό είναι να κατανοήσεις καλύτερα τις εισηγήσεις που αποφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Το να δώσεις στο ChatGPT μια persona και ένα συγκεκριμένο αίτημα, μπορεί να φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Αρκεί να του γράψεις: "Είσαι ένας από τους καλύτερους μάρκετερ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο και σε προσλάβαμε για να επινοήσεις περιεχόμενο 30 ημερών για το Instagram". Αυτή η προσέγγιση συχνά αποδίδει εξαιρετικές ιδέες.

Επικεντρώσου στην προεργασία

Το ChatGPT υπερέχει σε εργασίες "προετοιμασίας και έρευνας", όπως η δημιουργία θεμάτων και η διαμόρφωση ενός σχεδιαγράμματος. Το να βασίζεσαι αποκλειστικά στο ChatGPT για ολοκληρωμένα άρθρα ή για κάποια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγήσει σε περιεχόμενο που στερείται ανθρώπινης πινελιάς και πρωτοτυπίας. Είναι ζωτικής σημασίας να θυμάσαι ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μην εκφράζεται σωστά και μπορεί να παράγει περίεργα διατυπωμένο περιεχόμενο.

Κάνε το περιεχόμενο δικό σου

Ενώ το ChatGPT μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο, η χρήση του περιεχομένου του κατά λέξη δεν συνιστάται. Προτείνεται η βελτίωση της γραφής, χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Grammarly ή το Writesonic. Με τον τρόπο αυτόν διασφαλίζεται ότι η ταυτότητα του brand σου θα λάμψει. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ελέγχεις τις πληροφορίες που σου δίνει, καθώς μπορεί να είναι ανακριβείς.

Συμπερασματικά, το ChatGPT είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τις μικρές επιχειρήσεις, προσφέροντας αποτελεσματικότητα και εξοικονόμηση κόστους. Ωστόσο, δεν αποτελεί κάποιο μαγικό ραβδί, αλλά ένα εργαλείο που απαιτεί εκμάθηση.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr