Καθώς πλησιάζει η επέτειος ενός έτους από την εξαγορά του Twitter από τον Elon Musk, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μετονομασία της πλατφόρμας σε X, μία από τις πολλές εναλλακτικές λύσεις που προέκυψαν ως απάντηση σε αυτή την εξαγορά, το Pebble, αποφάσισε να σταματήσει τη λειτουργία του.

Παλαιότερα γνωστό ως T2, το Pebble είναι η πρώτη πλατφόρμα μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων του Twitter και ανακοίνωσε ότι θα "κλείσει τις πόρτες του"  την 1η Νοεμβρίου.

Ο αποχαιρετισμός της Pebble

Η Pebble, πρώην T2, δήλωσε επίσημα τη διακοπή λειτουργίας της με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2023. Σε μια δήλωση που δόθηκε στο Mashable, η εταιρεία εξέφρασε: "Έχουμε κάποια θλιβερά νέα να μοιραστούμε μαζί σας σήμερα: από την 1η Νοεμβρίου 2023, το Pebble θα κλείσει". Η ανακοίνωση συνεχίζει αναγνωρίζοντας τα επιτεύγματα της κοινότητας, τονίζοντας το όραμα της δημιουργίας ενός ασφαλούς και ζωντανού διαδικτυακού χώρου.

Ένας παράγοντας που συνέβαλε στο κλείσιμο του Pebble είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των επενδυτών ότι η πλατφόρμα θα αναδεικνυόταν ως η προτιμώμενη εναλλακτική λύση του Twitter για τους χρήστες που αναζητούν μια εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης χωρίς τον Musk. Η ανακοίνωση της εταιρείας διευκρινίζει: "Η οδυνηρή αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι δεν αναπτυσσόμασταν αρκετά γρήγορα, ώστε οι επενδυτές να πιστέψουν ότι θα ξεφύγουμε". Η Pebble αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό στον πολυπληθή χώρο των εναλλακτικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Προέλευση της T2/Pebble

Η T2, που αργότερα μετονομάστηκε σε Pebble, ιδρύθηκε αρχικά από δύο πρώην υπαλλήλους του Twitter, τον Gabor Cselle και τη Sarah Oh. Ο Cselle έφυγε από το Twitter το 2016, πολύ πριν από τη θητεία του Musk, ενώ η Oh απολύθηκε στον αρχικό γύρο απολύσεων του Musk στο Twitter τον Νοέμβριο του 2022. Τον Ιανουάριο, η T2 εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατομμυρίων δολαρίων από επενδυτικούς αγγέλους για να καθιερωθεί ως εναλλακτική λύση του Twitter. Ωστόσο, το Pebble δυσκολεύτηκε να κερδίσει έδαφος.

Το Pebble αντιμετώπισε έντονο ανταγωνισμό από πλατφόρμες, όπως η το Bluesky, το Threads και το Spill, οι οποίες επίσης στόχευαν στην εξυπηρέτηση χρηστών που αναζητούσαν μια εναλλακτική λύση στο Twitter του Musk. Το Bluesky, το οποίο υποστηρίζεται από τον ιδρυτή του Twitter, Jack Dorsey, και είχε λάβει επένδυση εκατομμυρίων δολαρίων από το Twitter, λίγο πριν από την εξαγορά του Musk, αποτελούσε τον ουσιαστικό ανταγωνισμό από την αρχή.

Τόσο το Pebble, όσο και το Bluesky, υιοθέτησαν ένα μοντέλο μόνο με προσκλήσεις και στόχευαν σε μια παρόμοια βάση χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων στον τομέα της τεχνολογίας και των ιδρυτών νεοφυών επιχειρήσεων. Παρά την μετονομασία σε Pebble τον Σεπτέμβριο, το Bluesky συνέχισε να προηγείται, σημειώνοντας μάλιστα ρεκόρ για τη μεγαλύτερη αύξηση χρηστών σε μία ημέρα.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το Bluesky διαθέτει περισσότερους από 1,7 εκατομμύρια χρήστες, ενώ το Pebble, κατά τη στιγμή της μετονομασίας του, είχε μόνο περίπου 15.000 χρήστες.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.