Το YouTube ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να προτείνει σε εφήβους βίντεο που ιδανικοποιούν συγκεκριμένα επίπεδα φυσικής κατάστασης, σωματικό βάρος ή άλλα φυσικά χαρακτηριστικά. Αυτό το βήμα έρχεται μετά από προειδοποιήσεις ειδικών ότι τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι επιβλαβές εάν προβληθεί επανειλημμένα.
Η πλατφόρμα θα συνεχίσει να επιτρέπει στους εφήβους 13 έως 17 ετών να βλέπουν τα βίντεο, αλλά οι αλγόριθμοί της δεν θα οδηγούν τους νέους χρήστες σε σχετικό περιεχόμενο. Το YouTube δήλωσε ότι τέτοιο περιεχόμενο δεν παραβιάζει τους κανονισμούς του, αλλά ότι η επανειλημμένη προβολή του μπορεί να επηρεάσει την ευημερία ορισμένων χρηστών.
Τα "ιδανικά" πρότυπα
Ο παγκόσμιος επικεφαλής υγείας του YouTube, Dr. Garth Graham, δήλωσε: "Καθώς ένας έφηβος αναπτύσσει σκέψεις για το ποιος είναι και τα δικά του πρότυπα για τον εαυτό του, η επανειλημμένη κατανάλωση περιεχομένου που παρουσιάζει ιδανικά πρότυπα που αρχίζουν να διαμορφώνουν ένα μη ρεαλιστικό εσωτερικό πρότυπο θα μπορούσε να οδηγήσει κάποιους να σχηματίσουν αρνητικές πεποιθήσεις για τον εαυτό τους".
Το YouTube ανέφερε ότι ειδικοί της συμβουλευτικής επιτροπής για τους νέους και τις οικογένειες είχαν πει ότι ορισμένες κατηγορίες που μπορεί να είναι "αθώες" ως ένα μεμονωμένο βίντεο θα μπορούσαν να είναι "προβληματικές" εάν προβληθούν επανειλημμένα.
Αλλαγές στο αλγόριθμο
Οι νέοι κανονισμοί, που τώρα εφαρμόζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο, ισχύουν για περιεχόμενο που: ιδανικοποιεί ορισμένα φυσικά χαρακτηριστικά σε σχέση με άλλα, όπως ρουτίνες ομορφιάς για να κάνετε τη μύτη σας να φαίνεται πιο λεπτή, ιδανικοποιεί τη φυσική κατάσταση ή το σωματικό βάρος, όπως προγράμματα γυμναστικής που ενθαρρύνουν την επιδίωξη μιας συγκεκριμένης εμφάνισης ή ενθαρρύνει την κοινωνική επιθετικότητα, όπως τον σωματικό εκφοβισμό.
Το YouTube δεν θα κάνει πλέον επαναλαμβανόμενες προτάσεις για αυτά τα θέματα σε εφήβους που έχουν καταχωρίσει την ηλικία τους στην πλατφόρμα ως συνδεδεμένοι χρήστες. Το πλαίσιο ασφάλειας έχει ήδη εισαχθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.
"Η υψηλότερη συχνότητα περιεχομένου που ιδανικοποιεί μη υγιεινά πρότυπα ή συμπεριφορές μπορεί να τονίσει ενδεχομένως προβληματικά μηνύματα και αυτά τα μηνύματα μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι έφηβοι βλέπουν τον εαυτό τους", δήλωσε η Allison Briscoe-Smith, κλινικός και σύμβουλος του YouTube. "Τα ‘φράγματα’ μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους να διατηρήσουν υγιή μοτίβα καθώς συγκρίνουν φυσικά τον εαυτό τους με τους άλλους και αξιολογούν πώς θέλουν να παρουσιαστούν στον κόσμο".
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο πρόσφατα εισηγμένος νόμος για την κυβερνοασφάλεια απαιτεί από τις τεχνολογικές εταιρείες να προστατεύουν τα παιδιά από επιβλαβές περιεχόμενο, καθώς και να εξετάζουν πώς οι αλγόριθμοί τους μπορεί να εκθέτουν τους κάτω των 18 ετών σε επιβλαβές υλικό. Ο νόμος αναφέρεται στην ικανότητα των αλγορίθμων να προκαλέσουν βλάβη προωθώντας μεγάλες ποσότητες περιεχομένου σε ένα παιδί σε σύντομο χρονικό διάστημα και απαιτεί από τις τεχνολογικές εταιρείες να αξιολογήσουν οποιονδήποτε κίνδυνο που μπορεί να προκαλέσουν οι αλγόριθμοι αυτοί στα παιδιά.
Η Sonia Livingstone, καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας στο London School of Economics, δήλωσε ότι μια πρόσφατη έκθεση της φιλανθρωπικής οργάνωσης Children’s Society υπογράμμισε τη σημασία της αντιμετώπισης του αντίκτυπου των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης στην αυτοεκτίμηση. Μια έρευνα στην έκθεση Good Childhood έδειξε ότι σχεδόν ένα στα τέσσερα κορίτσια στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν δυσαρεστημένο με την εμφάνισή του.
"Υπάρχει τουλάχιστον μια αναγνώριση εδώ ότι η αλλαγή των αλγορίθμων είναι μια θετική ενέργεια που μπορούν να κάνουν πλατφόρμες όπως το YouTube", δήλωσε η Livingstone. "Αυτό θα είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τους νέους που νιώθουν ευάλωτοι ή έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας".
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.