6 απλές συμβουλές που βελτιώνουν την υγεία

Για πρόληψη, διατήρηση και αναβάθμιση της γενικής υγείας κάθε άντρα και σε κάθε ηλικία.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 04 Αυγούστου 2020

"Πάρτε στα χέρια σας την υγεία σας όσο πιο γρήγορα μπορείτε και όσο καλύτερα γίνεται, κύριοι...", λέει ο dr Steven Lamm, διευθυντής του Κέντρου Ανδρικής Υγείας στην πανεπιστημιακή κλινική έρευνας, εκπαίδευσης και μέριμνας NYU Langone στη Νέα Υόρκη, και συνεχίζει: "Δεν είναι καθόλου καλή ιδέα για έναν άντρα να περιμένει να φτάσει στα 50 του για να επισκεφθεί ένα γιατρό ή να μεριμνήσει για την πρόληψη της υγείας του, επειδή πολύ απλά, ένας ισχυρός, δραστήριος, ρωμαλέος και σεξουαλικά ενεργός άντρας πρέπει πρώτα απ’ όλα να είναι υγιής σε κάθε ηλικία".

Βρες έναν προσωπικό γιατρό: Μην εμπιστεύεσαι ποτέ την αυτοδιάγνωση και μην προσπερνάς κάποιο "καμπανάκι" που χτύπησε για λίγο κι έφυγε. Έρευνα της Mayo Clinic έδειξε ότι το 88% των αντρών που είχαν μια τεκμηριωμένη απάντηση από έναν ειδικό γιατρό για κάθε σύμπτωμα που αφορούσε τη σωματική, ψυχική και σεξουαλική υγεία τους, γλίτωσαν τα χειρότερα. Διάλεξε κάποιον γιατρό, ο οποίος είτε διά ζώσης είτε μέσω e-mail και τηλεφώνου θα σου λύνει κάθε φορά όλες τις απορίες και τους φόβους σου – από τι ήταν αυτός ο σουβλερός πόνος στο στήθος ή γιατί έβγαλες αίμα στα κόπρανα, και πολλά άλλα συμπτώματα που μπορεί να κρύβουν κινδύνους για τη ζωή σου.

Φάε καλύτερα, ασκήσου καθημερινά: Εστίασε σε υγιεινά και θρεπτικά συστατικά και όχι σε μέτρηση θερμίδων. Φάε λιγότερο λίπος και κάψε περισσότερο, αλλά να μην λιμοκτονείς, ούτε να εξοντώνεσαι στις προπονήσεις, αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity.

Δώσε προτεραιότητα στον ύπνο: Η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη – "στην κυριολεξία, τον σκοτώνει", τονίζει ο dr Lamm. Γι’ αυτό μη συμβιβαστείς σε τίποτε λιγότερο από 7 έως 8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ – ίσως και έξτρα μισή ώρα το μεσημέρι, αν είναι εφικτό.

Η ψυχική ισορροπία είναι η ουσία: Δώσε προσοχή σε σημάδια κατάθλιψης ή διπολικής διαταραχής, τα οποία συχνά παρερμηνεύονται ως τυχαίο και πρόσκαιρο εργασιακό στρες. Πίνεις πολύ αλκοόλ; Καπνίζεις διαρκώς; Κάνεις χρήση ουσιών; Σύμφωνα με τις οδηγίες της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης American Psychological Association, οι ενδορφίνες που παράγονται στον εγκέφαλο από την άσκηση, τη γιόγκα και το διαλογισμό, είναι οι φυσικές ορμόνες της ευτυχίας και της δημιουργικής σκέψης. Και έχουν μια εθιστική επίδραση στη ζωή σου χωρίς την παραμικρή αρνητική παρενέργεια.

Οι στύσεις σου δείχνουν το μέλλον σου: Όταν επί καιρό βιώνεις ισχυρό στρες, δεν κοιμάσαι καλά ή πίνεις πολύ, μην έχεις υψηλές απαιτήσεις από τη στύση σου. "Και αυτή καθαυτή η στύση είναι βαρόμετρο για τη γενική υγεία σου, με σοβαρότερο αντίκτυπο στον προστάτη σου", αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση European Urology, εξηγώντας: "Ο αδένας του προστάτη είναι απαραίτητος για την εκσπερμάτιση και την αναπαραγωγή. Όμως, μια πιθανή πάθησή του εξαιτίας του στρες, της καθιστικής ζωής και των καταχρήσεων, όχι μόνο οδηγεί σε στυτική δυσλειτουργία, αλλά αυξάνει την πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη".

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto